Supporttjänst hos IT-mjukvaruföretag

PipeChain Group AB / Supportteknikerjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos PipeChain Group AB i Göteborg, Lund eller i hela Sverige

Om jobbet
PipeChain Group AB erbjuder dig goda karriärmöjligheter och spännande uppdrag inom området Supply Chain och mer specifikt inom digitalisering av transaktionsmeddelanden och flöden (EDI).
Vi växer och söker nu Supporttekniker till vårt kontor i Göteborg eller Falkenberg inför hösten och framåt. Tjänsten kräver felsökning av varierande djup kring både mer komplexa problem och lite enklare, samt kontakt med kunder via e-post och telefon. I denna tjänst är dina personliga egenskaper absolut viktigast.
Du bör ha ett teknikintresse och lust att lära dig nya saker. Du bör även brinna för problemlösning och vara noggrann, både gällande det tekniska och kontakt med kunder och kollegor.
Du kommer att arbeta nära dina kollegor i verksamheten och ärenden löses via telefon, e-post och fjärrstyrning.

Publiceringsdatum
2021-06-13

Profil
Hos oss är dina personliga egenskaper absolut viktigast. Vi söker dig som är driven i att alltid lära dig något nytt, förstår god service och har ett socialt och trevligt sätt mot kunder och kollegor. Meriterande är om du tidigare har arbetat inom en teknisk supportroll och känner dig redo för nästa utmaning. Du har god kunskap inom IT, främst i Windows-baserade system. Du är van vid att arbeta med andra och har en god teamkänsla. Du behöver kunna kommunicera obehindrat på svenska och engelska i tal och skrift.

Dina arbetsuppgifter
Som supporttekniker kommer du att jobba brett inom support och felsökning. Ditt primära ansvar blir att ge support via telefon, e-post och fjärrstyrning samt göra tydliga överlämningar till övriga kollegor.
Din personlighet och kvalifikationer
Du har ett genuint intresse för teknik och problemlösning. Som person är du ansvarstagande med ett professionellt agerande. Du tycker om att vara behjälplig och vill ge kunden en bra kundupplevelse.
Du har åtminstone en gymnasieexamen, med fördel inom IT. Du är stresstålig och noggrann och har god förmåga att konstruktivt kunna föra en dialog med kunder och kollegor. Du klarar även av att ha många bollar i luften.

Kvalifikationer
• Goda kunskaper kring Windows operativsystem
• Intresse av IT och teknik
• Kunna uttrycka dig mycket väl i både tal och skrift på svenska och engelska
• God kommunikativ förmåga
• God teknisk kunskap
• Hög servicekänsla
• God förmåga att kunna prioritera
Meriterande kunskaper
• Office365
• Förståelse för logistikflöden
• SQL
• FTP och andra kommunikationsprotokoll
• Skrivare och utskriftshantering
• Teamviewer
• Erfarenhet från support hos motsvarande verksamhet som PipeChain

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2021-07-13

Adress
PipeChain Group AB
Banehagsgatan 10
41451 Göteborg

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "Supporttjänst Networks".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
PipeChain Group AB (org.nr 556196-3678)
Banehagsgatan 10 (visa karta)
414 51  GÖTEBORG

Ansökan
E-post: jobs@pipechain.com

Jobbnummer
5807121

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från PipeChain Group AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos PipeChain Group AB: