Supporttekniker till viktig myndighet

Perido Skills AB / Supportteknikerjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Perido Skills AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Har du en bred kunskap inom IT-området och vill ta dig an en ny utmaning? Känner du dig trygg i en roll där du har mycket kundkontakt och får arbeta med service och IT-support? Då kan det här vara något för dig!

Publiceringsdatum
2016-09-08

Beskrivning
Perido rekryterar nu en IT-supportmedarbetare till en myndighet som spelar en betydande roll för ungdomars framtid i Sverige. Denna tjänst är placerad på företagets kontor, i utkanten av Stockholms innerstad med goda kommunikationsförbindelser.

Här blir du en del av ett kunnigt supportteam som tillsammans arbetar för att upprätthålla förstklassig service och ser till att den tekniska miljön fungerar felfritt. Mer ingående kommer du att arbeta i kunds helpdesk som 1st- och 2nd line support via telefon och mejl. Samtidigt kommer mycket av ditt arbete innebära självständig problemlösning vilket underlättas av att du är en analytisk person som har förmågan att prioritera, söka information på egen hand samt hantera flera ärenden samtidigt.

Vi tror att du som söker har tidigare erfarenhet av att arbeta med IT-support med erfarenhet av något ärendehanteringssystem. Då kunden har många telefoniärenden som genererar många felanmälningar och administrativa handlingar kommer det att underlätta för dig om du är en ordningsam person med god administrativ förmåga. Du bör du även ha god kunskap i AD samt goda kunskaper och erfarenhet av Microsofts produktfamilj främst Windows operativsystem. Eftersom du är pedagogisk och kommunikativ kommer du att kunna hjälpa användarna med att lösa alla sorters teknikrelaterade problem.
Är du vår kunds nästa supportmedarbetare? Varmt välkommen med din ansökan redan idag!

Kravprofil för detta jobb
• Gymnasiekompetens
• Erfarenhet av arbete inom helpdesk/support
• Kunskap inom MS-plattformen främst Windows samt AD-kunskap
• Du uttrycker dig väl i tal och skrift, även på engelska

Tjänstens omfattning och tillträde
Heltid, konsultuppdrag. För rätt person finns möjlighet till fast anställning hos kund.

Så ansöker du
Skicka din ansökan med bif CV till rekrytering@perido.se snarast möjligt, urvalet sker löpande. Var god ange referensnummer 34030LF i ärenderaden.
På intervju hos oss avslöjar vi namnet på kundföretaget och berättar mer om tjänsten. Om du har annan akut fråga kan du mejla vår frågemejl ( fraga@perido.se ), du får svar vardagar inom 24 timmar. Så länge annonsen finns på vår hemsida är tjänsten sökbar.

Referensnummer för detta jobb
34030LF

Perido

Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag. Vår vision är att alla trivs och är engagerade på jobbet. Det inkluderar våra medarbetare, våra kunder och våra kandidater. Vi tycker om att arbeta med människor och vi har lång erfarenhet av att hjälpa organisationer med kompetensförsörjning och att hjälpa människor att hitta spännande karriärvägar.

Kontaktuppgifter för detta jobb
E-post ansökan: rekrytering@perido.se
Övriga frågor: fraga@perido.se

Varaktighet, arbetstid
Tillsvidare
Heltid

Ersättning
Fast månads- vecko- eller timlön

Så ansöker du
Ange följande referens när du ansöker: 34030LF
Ansökan kan skickas till e-postadress: rekrytering@perido.se

Företag
Perido Skills AB

Adress
Perido Skills AB
Katarinav 15, 8 tr
11645 STOCKHOLM

Övriga kontaktuppgifter
Telefonnummer: 08-545 168 80
E-postadress: rekrytering@perido.se

Jobbnummer
3037626

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Perido Skills AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Perido Skills AB: