Supporttekniker till växande entreprenörsföretag

Bravura / Supportteknikerjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Bravura i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Om Bravura:

Hos Bravura finns jobb både för dig med erfarenhet och för dig i början av karriären. Bravura hjälper företag över hela Sverige med bemanning och rekrytering inom tjänstemannaområdet. Vi särskiljer oss genom vårt stora engagemang och vår dedikation till att alltid hitta de smartaste lösningarna. Vi tror på att ständigt försöka förenkla och förbättra rekryteringsprocessen för alla parter genom att vara flexibla och snabba, men samtidigt erbjuda ett engagerat och personligt bemötande. På detta sätt kan vi garantera ett lyckat rekryteringsresultat för både företag och kandidat.

Publiceringsdatum
2016-08-26

Företaget
Företaget är ett mjukvaruutvecklingsföretag inom energi- och telekombranschen som präglas av entreprenörsanda, högt i tak och öppen företagskultur. Bolaget grundades 2006 och består idag av 18 anställda som sitter tillsammans på kontoret i Solna Strand. Tack vare framgångsrika samarbeten expanderar företaget kraftigt, både nationellt och internationellt. Vi söker nu dig som vill vara med på företagets resa framåt.

Dina arbetsuppgifter
I rollen som supporttekniker arbetar du med support på företagets egenutvecklade produkter. Du tillhör supportgruppen som består av ytterligare fyra kollegor. Felsökning och förklaring sköter du via egenutvecklad klient och supportsystem. Undersökning kan även ske direkt i MS SQL-databasen eller i de kringliggande modulerna som hanterar integrationen till och från systemet. Frågorna kommer främst via mail eller i supportsystemet, något enstaka samtal från kunder förekommer. Denna tjänst passar dig som vill arbeta i en entreprenörsdriven miljö med stor chans att påverka. För rätt person erbjuds goda utvecklingsmöjligheter.

Kvalifikationer
• Tidigare erfarenhet av teknisk support och bred teknisk förståelse
• God förståelse för MS SQL är viktigt för rollen då du dagligen kommer att arbeta självständigt i databasen
• Du är insatt i TCP/IP, brandväggar, VPN-tunnlar, SMB och SFTP
• Du uttrycker dig väl i tal och skrift, även på engelska.

Som person har du en utpräglad servicekänsla. Du kan hantera både vana och ovana datoranvändare med hög professionalism och kan anpassa dig efter användaren. För att trivas i rollen tycker du om variation och en arbetsmiljö i ständig förändring. Du har viljan att lära dig nya saker och ta dig an nya utmaningar.

Övrig information:

Start: Omgående med hänsyn till eventuell uppsägnignstid
Plats: Solna Strand
Lön: Fast lön enligt överenskommelse
Kontakt: Ansvarig rekryterare Johanna Bogren: telefon 070- 091 17 88 alternativt mail: johanna.bogren@bravura.se

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna h%C3%A4r " shape="rect" target="_blank">http://bravura.se/min-profil/fragor-och-svar/'>här

Har du specifika frågor om tjänsten ber vi dig att mejla info@bravura.se så hjälper någon i teamet dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Sökord: Supporttekniker, IT, VPN, Windows, SQL, teknisk support, tekniker, klienthantering, användarsupport, Stockholm

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Ersättning
Enligt överenskommelse.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-09-29
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Johanna Bogren 08-40024050 johanna.bogren@bravura.se

Företag
Bravura

Adress
Bravura
Hornsbruksgatan 28
11734 0180

Kontorsadress
Hornsbruksgatan 28, 11734 Stockholm

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
3014790

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Bravura

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Bravura: