Supporttekniker till utvecklande roll mitt i centrala Göteborg

Perido AB / Supportteknikerjobb / Göteborg
2017-09-27
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Supporttekniker till utvecklande roll mitt i centrala Göteborg" (publicerad 2017-12-13) ⬅️


Visa alla supportteknikerjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Perido AB i Göteborg, Mölndal, Härryda, Kungsbacka, Ale eller i hela Sverige

Hos en av våra myndighetskunder i Göteborg sitter ett gäng Peridokonsulter och väntar på sina nya kollegor: servicedesktekniker med stort intresse för teknik, problemlösning och ett serviceinriktat, kommunikativt och engagerat arbetssätt!

Som servicedesktekniker kommer din arbetsvardag att genomsyras av teknisk felsökning, problemlösning och service. Här kommer du att hjälpa interna användare med att lösa tekniska problem över telefon, mail och genom fjärrstyrning. Variationen på ärenden är stor men berör såväl hård- som mjukvara och kringutrustning. Förutom att i så stor mån som möjligt lösa de tekniska ärenden som kommer in kommer du också att få klassificera och dokumentera lösningar samt säkerställa att kunden i slutändan får bästa tänkbara service.

För att passa i rollen tror vi att du har en naturlig fallenhet för teknisk problemlösning och ett genuint IT-intresse. Som person är du serviceinriktad, kommunikativ och har lätt för att skapa och förvalta relationer. Du är duktig på att multitaska och trivs bra att arbeta i team.
Låter det här som ett uppdrag för dig? Varmt välkommen med din ansökan!

För aktuell kandidat kommer en säkerhetsklassning att göras.

Publiceringsdatum
2017-09-27

Kravprofil för detta jobb
• Gymnasial utbildning, gärna inom IT
• Minst ett (1) års arbetslivserfarenhet inom yrkesområdet
• Kunskaper inom Windows 7 och 8 samt Officepaketet
• Kunskap i något ärendehanteringssystem
• Goda kunskaper i svenska och engelska

Tjänstens omfattning och tillträde
Heltid. Konsultuppdrag med start enligt överenskommelse, tillsvidare.

Är du en social och kommunikativ person som gillar teknisk problemlösning? Har du arbetat i en serviceinriktad roll som teknisk support eller kundtjänst och vill fortsätta utvecklas inom området? Vill du arbeta på ett trygg och stabil myndighet mitt i centrala Göteborg? Då kan du vara personen vi söker!

Perido

Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn, som vuxit stadigt sedan starten 2003. Vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Detta inkluderar våra medarbetare, våra kunder och våra konsulter - något som syns i hög konsultnöjdhet i interna undersökningar år efter år. Vi består idag av 90 medarbetare internt och över 700 konsulter på uppdrag över hela landet. Våra uppdrag finns inom många olika branscher på allt ifrån storbanker, multinationella IT-bolag, världsledande telecomföretag, hälsoorganisationer, statliga myndigheter och mindre privata företag. För att måna om en trygg och säker arbetsmiljö är vi anslutna till kollektivavtal. Om du har någon akut fråga kan du mejla vår frågemejl, du får svar vardagar inom 24 timmar. Ange tjänstens referensnummer 45723JS i ämnesraden.

Kontaktuppgifter för detta jobb
Frågor: fraga@perido.se

Hemsida: www.perido.se

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-10-27
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Perido AB

Adress
Perido AB
Katarinav 15, 8 tr
11645 STOCKHOLM

Kontorsadress
Katarinavägen 15

Jobbnummer
3721901

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Perido AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Perido AB: