Supporttekniker till Umeå Energi

Umeå Energi AB / Supportteknikerjobb / Umeå
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Umeå, Vännäs, Nordmaling, Vindeln, Robertsfors eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Umeå Energi AB i Umeå

Är du serviceinriktad och strukturerad? Gillar du att jobba med människor och teknisk problemlösning? Kan du Windows 7 som ett rinnande vatten? I så fall kanske du är vår blivande kollega på IS/IT-avdelningen.
Umeå Energi är en väl sammanhållen koncern med verksamhet i fem affärsområden: Värme, Elnät, Elhandel, UmeNet och Sol, Vind & Vatten. Vi omsätter 1,8 miljarder kronor, har ca 300 medarbetare och arbetar aktivt för jämställdhet och mångfald. Umeå Energi är både miljö- och arbetsmiljöcertifierat.
Uppdraget
Arbetet som supporttekniker i vår ServiceDesk är mycket varierade och innebär support och problemlösning i huvudsak med inriktning på klientplattformen med omkringliggande applikationer och system. Vi jobbar processorienterat enligt ITIL utifrån vårt ärendehanteringssystem som du även kommer ha ett ansvar kring. Beredskapstjänstgöring ingår i tjänsten.
Exempel på arbetsuppgifter är:
• Ta emot samtal/e-post från användare och hantera ärenden i vårt ärendehanteringssystem.
• Guida och supportera användare i datatekniska frågor.
• Installera, konfigurera och felsöka PC's, applikationer och serversystem.
• Jobba med behörighetsadministration.
• Återläsa data från backuper.
• Ansvara för antivirussystemet.
Tjänsten kräver:
• Goda kunskaper i Windows 7 och MS Office 2007 samt i Exchange 2007 (administration).
• Erfarenhet av installation/konfiguration av klientdatorer och övrig kringutrustning.
• Goda kunskaper i Active Directory och Windows Server 2003/2008.
• Goda kunskaper gällande nätverks- och utskriftshantering i Windows.
• God erfarenhet av remoteverktyg samt av backup/restore-hantering.
• Goda kunskaper i Citrix.

Publiceringsdatum
2011-04-30

Dina egenskaper
Som person är du strukturerad och ansvarskännande med hög servicekänsla. Du tycker om att analysera och lösa problem, har god social kompetens och trivs med att samarbeta med andra. Vi lägger stor vikt vid din inställning och dina personliga egenskaper.
Bakgrund
Vi söker dig som jobbat ett par år med tekniksupport eller liknande arbetsuppgifter och vill ta en roll med ett större ansvar på vår ServiceDeskfunktion. Du har gymnasie- eller yrkesteknisk utbildning med inriktning på området. Meriterande är om du har Microsoft certifieringar (ex MCP/MCSE etc). Du har B-körkort.
Vi vill ha mångfald! Alla är välkomna att söka till oss, oavsett kön, ålder och etnisk bakgrund.

Så ansöker du
Ansökan med CV skickas till: Umeå Energi, HR-enheten, Box 224, 901 05 Umeå eller mejla till jobb@umeaenergi.se Ange referensnummer: UE-2011-0278-321
Sista ansökningsdag är 15 maj.
För mer information om tjänsten, kontakta IT-chef Lars Lindberg 090-16 03 23, 070-234 63 24. Fackliga företrädare når du via Umeå Energis växel 090-16 00 00.

Körkortskrav
B

Arbetstider och omfattning
Tillsvidare
Heltid

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2011-05-15
Ansökan kan skickas till e-postadress: jobb@umeaenergi.se

Företag
Umeå Energi AB

Adress
Umeå Energi AB
Box 224
90105 UMEÅ

Kontorsadress
Storgatan 34

Kontaktuppgifter
Telefonnummer: 090-16 00 00
Faxnummer: 090-163959
E-postadress: umea.energi@umeaenergi.se

Jobbnummer
918353

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Umeå Energi AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Umeå Energi AB: