Supporttekniker till Telia Company
Bravura / Supportteknikerjobb / Jönköping
2016-07-06
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Supporttekniker till Telia Company" (publicerad 2019-05-27) ⬅️
Visa alla supportteknikerjobb i Jönköping,
Aneby,
Habo,
Mullsjö,
Vaggeryd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Bravura i Jönköping,
Nässjö,
Ulricehamn,
Haninge,
Gislaved eller i
hela Sverige Om Bravura:
Bravura levererar rekryterings- och bemanningslösningar inom hela tjänstemannaområdet, över hela landet.
Vårt mål är att förenkla rekryteringsprocessen, både för dig som söker nytt jobb och för de företag som vill anställa nya medarbetare. Genom att hålla en tydlig dialog, vara snabba och anpassningsbara samt med en passion för det vi gör säkerställer vi en framgångsrik rekryteringsprocess för alla parter.
Publiceringsdatum2016-07-06FöretagetTelia Company har verksamhet i Norden, Baltikum, Eurasien inklusive Ryssland och Turkiet, samt i Spanien. De hjälper människor och företag att kommunicera på ett enkelt, effektivt och miljövänligt sätt. Deras ambition är att vara ledande på alla sina marknader.
Tjänsten ingår i avdelningen Customer Management Center (CMC), som har det övergripande ansvaret för att övervaka Telias företagskunder dygnet runt inom datakomområdet. Utanför kontorstid agerar även avdelningen första linjens support för övriga produkter och tjänster inom företagssegmentet. Detta är ett uppdrag som sträcker sig över 6 månader, med mycket goda möjligheter till förlängning för rätt person.
Dina arbetsuppgifterI rollen som supporttekniker ansvarar du för felsökning, avgränsning och analys av larm och ärenden. Du arbetar med "Event Management" som går ut på att fånga signaler från maskinell utrustning för att analysera påverkan hos kund. Vidare innebär det att du tar emot felanmälan, övervakar kundplacerad utrustning samt dokumenterar och informerar kunden om arbetets fortskridande. Ifall du arbetar utanför kontorstid utökas ditt ansvarsområde till att även innefatta Telias övriga produktportfölj.
Kvalifikationer• Gymnasial utbildning, gärna inom IT
• Du bör ha sedan tidigare för tjänsten relevant erfarenhet och/eller en utbildning på högskolenivå
• Meriterande är kunskaper i Cisco, server, applikationsutveckling, routing/switching, VoIP samt mobila lösningar
• Du talar svenska såväl som engelska obehindrat
Vi tror att du som söker trivs i en föränderlig miljö som karaktäriseras av tempoväxlingar. Du vill ta ett ansvar för och själv driva dina processer och arbetsuppgifter framåt i en miljö där din lösningsfokuserade inställning kommer att uppskattas. Vidare ser du ett värde i att arbeta tillsammans med kollegor och du är trygg och har självförtroende i kontakten med nya människor.
Övrig information:
Start: Enligt överenskommelse
Plats: Jönköping
Lön: Enligt överenskommelse
Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här:
http://bravura.se/min-profil/fragor-och-svar/ " shape="rect" target="_blank">
http://bravura.se/min-profil/fragor-och-svar/'>http://bravura.se/min-profil/fragor-och-svar/Har du specifika frågor om tjänsten ber vi dig att mejla
info@bravura.se så hjälper någon i teamet dig. Ange vilken tjänst det gäller.
Sökord: Telekom, supporttekniker, supportdesk, Telia, support, tekniker, övervakning, datacom, larm, datanätteknik, mobilteknik, routing, switching, LAN, VoIP, M2M, cisco, servicer, script, systemteknik, applikationsutveckling
Varaktighet, arbetstid
Enligt överenskommelse., Heltid Visstidsanställning
ErsättningEnligt överenskommelse.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-08-19
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktKarl Kullbratt 08-40024050
karl.kullbratt@bravura.seFöretagBravura
AdressBravura
Hornsbruksgatan 28
11734 0680
KontorsadressHornsbruksgatan 28, 11734 Stockholm
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 2942383
Observera att sista ansökningsdag har passerat.