Supporttekniker till Täby kommun - Digital arbetsplats och A/V

Jurek Rekrytering & Bemanning AB / Administratörsjobb / Täby
2021-10-11
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Supporttekniker till Täby kommun - Digital arbetsplats och A/V" (publicerad 2022-02-11) ⬅️


Visa alla administratörsjobb i Täby, Vallentuna, Upplands Väsby, Danderyd, Sollentuna eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Jurek Rekrytering & Bemanning AB i Täby, Vallentuna, Upplands Väsby, Danderyd, Sollentuna eller i hela Sverige

Vill du göra skillnad?

Nu söker enheten för digital utveckling en serviceinriktad och engagerad supporttekniker för digitala arbetsplatser och A/V med uppdrag att underlätta vardagen för Täby kommuns medarbetare.

Enheten för digital utveckling, som är en del av kommunledningskontoret, har uppdraget att styra, stödja och driva på kommunens utvecklingsarbete med stöd av it. Inom enheten finns kommunens samlade it-infrastruktur, systemförvaltning, utvecklingsstöd samt användarstöd och support.

Om jobbet
Tillsammans med dina kollegor på enheten kommer du att ansvara för kommunens samlade användarstöd och support för it-frågor. Vi tar emot och hjälper kommunens alla medarbetare när de behöver hjälp med teknisk utrustning, applikationer och verksamhetssystem.

I rollen som supporttekniker inom digital arbetsplats och A/V arbetar du direkt mot användarna och hanterar frågor som rör klientteknik och tillhörande applikationer. Huvuddelen av frågorna tas emot och hanteras genom ärendehanteringssystemet EasitGo där vi dokumenterar och följer upp arbetet, men ärenden kan också tas emot och hanteras via telefon, på plats och ute i kommunens olika verksamheter.

I rollen ingår också att felsöka problem inom området, delta i riggning och genomförande av livesändningar och stormöten samt vara ett stöd vid utveckling av kommunens A/V-koncept och tjänster.

Då den tekniska utvecklingen går snabbt och användarnas behov förändras behöver stödet hela tiden utvecklas. Detta arbete gör vi såväl självständigt, med våra respektive specialistkompetenser som främsta verktyg, som tillsammans. I arbetet ingår att löpande ta fram och uppdatera stödmaterial så som lathundar och information till användare, och även hålla utbildningar vid behov.

Arbetstiden är flextid mellan 06 och 21 om arbetet tillåter men är i huvudsak mellan 07:30 och 17:00. Andra tider och kvällsarbete kan komma att bli aktuellt vid särskilda insatser, samt vid större leverans- eller förändringsarbeten.
Vem är du?
Du har ett stort it-intresse och att hålla hög servicenivå är en del av din personlighet. Du vill arbeta med hela kedjan av support och kan hantera flera ärenden samtidigt utan att tappa fokus eller tumma på kvaliteten av leveransen samt har förmåga att snabbt sätta dig in i nya saker. Du är prestigelös och jobbar lika bra självständigt som i team. Som person är du ansvarstagande, noggrann och alltid beredd att ge det lilla extra. För att lyckas i rollen har du förmågan att uppmärksamma problem och lösa dem strukturerat, med ett tydligt kvalitetstänk och ett stort fokus på service.

Publiceringsdatum
2021-10-11

Kvalifikationer
• Lägst 3-årig gymnasieutbildning eller motsvarande kunskaper inhämtade genom minst 5års praktisk yrkeserfarenhet
• Erfarenhet av att beskriva användning av system och teknik på ett pedagogiskt sätt i lathundar och instruktioner.
• Körkort B
• Kan utrycka dig väl på svenska och engelska i tal och skrift.
• Förmåga att ta fram information om exempelvis driftstörningar och förändringar med användarens perspektiv i fokus (Exempelvis: Vad betyder detta för mig? Vad har jag för alternativ, etcetera).
• Har god vana att kommunicera och hjälpa andra via telefon, e-post, chatt, med mera.
• God erfarenhet av att använda Word, Powerpoint, Teams, Skype, Zoom, Google Jamboard, etcetera.



Tekniska kvalifikationer

Erfarenhet av hantering, support och felsökning av hårdvara som datorer, skrivare och kringutrustning och god förståelse för hantering, support och felsökning av mobil hårdvara till exempel smartphones och surfplattor.

Exempel på hårdvara som hanteras är 4G utrustning, VPN anslutningar, lokalt nätverk och fiber, videokonferenslösningar, hörlurar, mikrofon, DSP, Smartboard, projektorer samt interaktiva projektorer.

Det är meriterande om du har arbetat med följande produkter eller tjänster

• Blackmagic Designs Atem Mini / Atem Extreme / Studio 3G
• Röde Podcaster Pro / Zoom L8 / Behringer X32 / Extron / Symetrix DSP
• Dante, NDI, SRT, RTMP
• Panasonic HX2000, Gopro, Sony A7, Sony A6400 eller likvärdiga kamerautrustningar
• Youtube Live, Facebook Live, Teams Event, Zoom Event, Google Meet, Wirecast
• Digitala event med livesändning och gäster via fjärrlänk
• Arrangera större möten på plats - digitalt eller hybrid

Utifrån arbetets karaktär kommer Täby kommun att behöva utdrag från Polismyndighetens belastningsregister i obrutet kuvert.

Kontaktuppgifter för detta jobb
I denna rekrytering samarbetar Täby kommun med Jurek Rekrytering & Bemanning AB. Sista ansökningsdag är 2021-11-01. Urval sker löpande så kom in med din ansökan redan idag!
Har du frågor på tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Maria von Sterneck 073 70 771 70 eller via mail: mara.vonsterneck@jurek.se

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2021-11-01
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Jurek Rekrytering & Bemanning AB

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Jurek Rekrytering & Bemanning AB (org.nr 556694-5324), http://www.jurek.se/

Jobbnummer
6033518

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Jurek Rekrytering & Bemanning AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Jurek Rekrytering & Bemanning AB: