Supporttekniker till Täby kommun - Digital arbetsplats
Jurek Rekrytering & Bemanning AB / Administratörsjobb / Täby
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Täby,
Vallentuna,
Upplands Väsby,
Danderyd,
Sollentuna eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Jurek Rekrytering & Bemanning AB i Täby,
Vallentuna,
Upplands Väsby,
Danderyd,
Sollentuna eller i
hela Sverige Vill du göra skillnad?
Nu söker enheten för digital utveckling två serviceinriktade och engagerade supporttekniker för digitala arbetsplatser med uppdrag att underlätta vardagen för Täby kommuns medarbetare.
Enheten för digital utveckling, som är en del av kommunledningskontoret, har uppdraget att styra, stödja och driva på kommunens utvecklingsarbete med stöd av it. Inom enheten finns kommunens samlade it-infrastruktur, systemförvaltning, utvecklingsstöd samt användarstöd och support.
Om jobbet
Tillsammans med dina kollegor på enheten kommer du att ansvara för kommunens samlade användarstöd och support för it-frågor. Vi tar emot och hjälper kommunens alla medarbetare när de behöver hjälp med teknisk utrustning, applikationer och verksamhetssystem.
I rollen som supporttekniker för digital arbetsplats kommer du främst att besvara och lösa frågor som rör klientteknik och applikationer, men även samverkansverktyg och frågor som rör identifieringsmetoder och behörigheter. Huvuddelen av frågorna tas emot och hanteras genom ärendehanteringssystemet EasitGo där vi dokumenterar och följer upp arbetet, men ärenden kan också tas emot och hanteras via telefon, på plats och ute i kommunens olika verksamheter.
Då den tekniska utvecklingen går snabbt och användarnas behov förändras behöver stödet hela tiden utvecklas. Detta arbete gör vi såväl självständigt, med våra respektive specialistkompetenser som främsta verktyg, som tillsammans. I arbetet ingår att löpande ta fram och uppdatera stödmaterial så som lathundar och information till användare, och även hålla utbildningar vid behov.
Arbetstiden är flextid mellan 06 och 21 om arbetet tillåter men är i huvudsak mellan 07:30 och 17:00. Andra tider och kvällsarbete kan komma att bli aktuellt vid särskilda insatser, samt vid större leverans- eller förändringsarbeten.
Vem är du?
Du har ett stort it-intresse och att hålla hög servicenivå är en del av din personlighet. Du vill arbeta med hela kedjan av support och kan hantera flera ärenden samtidigt utan att tappa fokus eller tumma på kvaliteten av leveransen samt har förmåga att snabbt sätta dig in i nya saker. Du är prestigelös och jobbar lika bra självständigt som i team. Som person är du ansvarstagande, noggrann och alltid beredd att ge det lilla extra. För att lyckas i rollen har du förmågan att uppmärksamma problem och lösa dem strukturerat, med ett tydligt kvalitetstänk och ett stort fokus på service.
Kvalifikationer
* Lägst 3-årig gymnasieutbildning.
* Erfarenhet av att beskriva användning av system och teknik på ett pedagogiskt sätt i lathundar och instruktioner.
* körkort B.
* Kan utrycka dig väl på svenska och engelska i tal och skrift.
* Förmåga att ta fram information om exempelvis driftstörningar och förändringar med användarens perspektiv i fokus (Exempelvis: Vad betyder detta för mig? Vad har jag för alternativ, etcetera).
* Har god vana att kommunicera och hjälpa andra via telefon, e-post, chatt, med mera.
* God erfarenhet av att använda Word, Powerpoint, webbpubliceringsverktyg med mera för att kommunicera.
Tekniska kvalifikationer
Stor erfarenhet av hantering, support och felsökning av hårdvara som datorer, skrivare och kringutrustning samt av managering, support och felsökning av Windows i företagsmiljö.
Erfarenhet av att ge support och felsöka både på plats och via fjärrhanteringsverktyg samt erfarenhet av hantering av objekt via Active Directory och hantering av Group Policy Objects.
Erfarenhet av managering, support och felsökning av mjukvara så som:
• Apple iOS
• Android
• ChromeOS
• Vanliga kontorsapplikationer (Microsoft Teams, Office, med mera).
Erfarenhet av managering, support och felsökning av virtuella datorer och applikationer. God förståelse för hantering, support och felsökning av mobil hårdvara till exempel smartphones och surfplattor.
Meriterande är erfarenhet av managering, support och felsökning via managementsystem så som:
• Microsoft SCCM
• Microsoft Intune
• VMware Horizon
• Google Admin Console
Utifrån arbetets karaktär kommer Täby kommun att behöva utdrag från Polismyndighetens belastningsregister i obrutet kuvert.
Publiceringsdatum2022-02-11Kontaktuppgifter för detta jobbI denna rekrytering samarbetar Täby kommun med Jurek Rekrytering & Bemanning AB. Sista ansökningsdag är 2022-03-06. Urval sker löpande så kom in med din ansökan redan idag!
Har du frågor på tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Maria von Sterneck 073 70 771 70 eller via mail:
maria.vonsterneck@jurek.se Välkommen med din ansökan!
Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare
ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2022-03-06
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagJurek Rekrytering & Bemanning AB
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Jurek Rekrytering & Bemanning AB (org.nr 556694-5324),
http://www.jurek.se/ Kontakt Rekryteringskonsult
Maria Von Sterneck
0737-07 71 70 Jobbnummer 6336692
Observera att sista ansökningsdag har passerat.