Supporttekniker till Synsam

Synsam / Supportteknikerjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Synsam i Stockholm, Ludvika, Växjö, Landskrona, Malmö eller i hela Sverige

Sigma är en ledande leverantör av tjänster inom IT, Management och Informationslogistik. Med nordiska kunder som bas levererar vi på en internationell marknad och fokuserar på funktionella åtaganden. Sigma är noterat på Stockholmsbörsen och har cirka 1500 medarbetare i nio länder. www.sigma.se

Nu har vi en spännande tjänst för dig som vill jobba med support ute hos vår kund Synsam. Sigma har fått i uppdrag att rekrytera en support tekniker till företaget som har sitt kontor på Kungsholmen i Stockholm.

Välkommen med din ansökan!

Om Synsam             

Synsam är idag Nordens ledande optikkedja med drygt 490 butiker i Sverige, Norge, Finland och Danmark. I Sverige är Synsam en expanderande detaljhandelskedja med idag drygt 170 butiker - från Boden i norr till Ystad i söder. Med hög kompetens, teknologi som ligger i framkant och stort engagemang erbjuder vi våra kunder personliga och prisvärda optiska kvalitetslösningar. Synsams styrka återfinns i våra medarbetare vilket blir avgörande i mötet med kunden. Den dag vi slutar bli bättre slutar vi vara bra. Vi är ärliga mot varandra och håller vad vi lovar, på Synsam har vi samsyn.

Publiceringsdatum
2015-10-13

Dina arbetsuppgifter
I din roll kommer du att jobba som 1:st och 2:nd line support och hjälpa användarna och butikerna via mail, telefon och remote. Du kommer att hantera klientsupport, kontohantering i Active Directory och support på Office Paketet men även ta hand om ärenden som gäller interna applikationer, företagets affärskritiska system och felsökning på kassasystem.  Tjänsten handlar felsökning och support, hård- och mjukvara. Synsam har det svenska huvudkontoret på Kungsholmen i Stockholm

Din Profil

Vi tror att du har tidigare arbetat med support i en servicedesk eller en onsite liknande roll. Vi ser gärna att du har en akademisk examen inom systemvetenskap eller motsvarande. Du har ett starkt tekniskt intresse och förmåga och viljan att lära dig nya saker. Som person är du serviceinriktad problem lösare som är uppmärksam på detaljer och förstår logiken i affärsprocesser och vikten av rutiner. Du innehar en kommunikativ förmåga vilket gör dig framgångsrik i uppgiften att förklara komplexa problem samt att göra IT frågor förståeligt i vår organisation. Synsam befinner sig i en utvecklingsfas vilket även ställer krav på förmåga att vara förändrings- och utvecklingsorienterad. För rätt person finns det således mycket goda utvecklingsmöjligheter.

Vad kan vi erbjuda dig

Synsam erbjuder dig ett självständigt och omväxlande arbete där du kan utveckla din kompetens i en inspirerande miljö. Synsam genomsyras av en platt organisation där medarbetarna har stort inflytande. Sist men inte minst, du vill fortsätta att utvecklas och ha kul på jobbet! 

Så ansöker du
Tjänsten ska tillsättas snarast möjligt och i denna rekrytering samarbetar Synsam med Sigma. Om du känner att ovanstående stämmer in på dig är du varmt välkommen att skicka in din ansökan tillsammans med CV och personligt brev genom att klicka på ansökningsknappen. Har du frågor kring tjänsten vänligen kontakta rekryteringsansvarig Rebecka Ekberg på 070-660 21 22.

Varaktighet, arbetstid
heltid heltid

Ersättning
marknadsmässig

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-11-12
Ansökan kan skickas till e-postadress: rebecka.ekberg@sigma.se
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Rebecka Ekberg +46 706602122

Företag
Synsam

Adress
Synsam
Lindholmspiren 9
41756 Göteborg

Kontorsadress
Lindholmspiren 9

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2476769

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Synsam

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Synsam: