Supporttekniker till Supportcenter

Helsingborgs stad, Digitaliseringsavdelningen / Supportteknikerjobb / Helsingborg
2017-08-08
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Supporttekniker till Supportcenter" (publicerad 2017-10-23) ⬅️


Visa alla supportteknikerjobb i Helsingborg, Bjuv, Åstorp, Höganäs, Landskrona eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Helsingborgs stad, Digitaliseringsavdelningen i Helsingborg

Du vill något. Det vill vi med! Hos oss går vi från vilja till handling så här har du alla förutsättningar att påverka och få saker gjorda. Vi lyssnar, hjälps åt och jobbar för att dra åt samma håll. Här finns möjligheterna för dig som vill skapa, bygga, förändra, uppleva och utvecklas. Helsingborg är staden för dig som vill något.

IT-driftenheten, som ingår i Digitaliseringsavdelningen, med ca 45 anställda ansvarar för drift av stadens it-tekniska infrastruktur, allt från central serverdrift till datakommunikation, telefoni och arbetsplatser. Vi behöver förstärkning till vårt Supportcenter som idag består av ca 17 personer.




Publiceringsdatum
2017-08-08

Arbetsuppgifter
Som medarbetare på Supportcenter kommer du att hjälpa användare med deras IT-relaterade ärenden. Du kommer att ge support via mejl, fjärrstyrning, telefon och ärendehanteringssystem. Medarbetarna i Helsingborgs stad kommer från en variation av verksamheter med olika system och applikationer vilket gör arbetet både omväxlande och utmanande.


Kvalifikationer
Till den här tjänsten letar vi dig som är tekniskt intresserad och vill arbeta med problemlösning via telefon. Du har tidigare erfarenhet av ärendehantering via 1st eller 2nd line support och trivs med att leverera en hög servicenivå. Vidare så ser vi att du kan uttrycka dig väl på svenska i både tal och skrift då detta krävs i dialogen med kund.
Som person är du lösningsfokuserad, du gillar att ta egna initiativ och tänker gärna utanför boxen för att lösa de utmaningar du ställs inför. Du brinner för att jobba med service och hjälpa andra människor! För att trivas i rollen ser vi att du är självgående och effektiv i ditt arbete samt trivs med telefonen som arbetsredskap.
• Eftergymnasial utbildning inom data/IT är meriterande
• Arbetslivserfarenhet från teknisk 1st line- och/eller 2nd line-support
• Arbetslivserfarenhet av support i Microsoftmiljö
• Goda kunskaper i Windows 7/10 och Office
• Förståelse för Active Directory
• B-körkort


ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Helsingborgs stad använder vi rekryteringsverktyget Visma Recruit. Därför ber vi dig att skicka in din ansökan genom att klicka på ansökningslänken i annonsen. Frågor om hur du ansöker och lägger in ditt CV ställer du till Visma Recruit 0771-10 10 29.

Då vi inför denna rekrytering redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda undanber vi oss vänligen men bestämt att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tidsbegränsad anställning, tillträde: Tillträde efter överenskommelse 6 månader med möjlighet till förlängning.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-08-22
Ange följande referens när du ansöker: C14745
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Christa Thomasen christa.thomasen@helsingborg.se

Företag
Helsingborgs stad, Digitaliseringsavdelningen

Adress
Helsingborgs stad, Digitaliseringsavdelningen

25189 Helsingborg

Kontorsadress
Kontaktcenter Stortorget 17 Helsingborg

Jobbnummer
3631812

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Helsingborgs stad, Digitaliseringsavdelningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Helsingborgs stad, Digitaliseringsavdelningen: