Supporttekniker till Supportcenter (Sommarvikarie)
Helsingborgs stad, Digitaliseringsavdelningen / Supportteknikerjobb / Helsingborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Helsingborg,
Bjuv,
Åstorp,
Höganäs,
Landskrona eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Helsingborgs stad, Digitaliseringsavdelningen i Helsingborg Du vill något. Det vill vi med! Hos oss går vi från vilja till handling så här har du alla förutsättningar att påverka och få saker gjorda. Vi lyssnar, hjälps åt och jobbar för att dra åt samma håll. Här finns möjligheterna för dig som vill skapa, bygga, förändra, uppleva och utvecklas. Helsingborg är staden för dig som vill något.
Helsingborgs stad ligger långt framme inom innovation och samhällsutveckling. Staden har ett starkt driv och jobbar mot visionen Helsingborg 2035. Inom vissa delar är Helsingborg redan ledande i Sverige, vilket bland annat premierats med utmärkelser som Årets Employer Branding-kommun, Årets IT-kommun 2015, Sveriges bästa kommunwebb, Årets tillväxtkommun och 2017 fick vi priset som Sveriges Kvalitetskommun vilket ges till den kommun som lyckats bäst med att utveckla demokrati, service, arbetsgivarpolitik och samhällsbyggande samt leverera tjänster med hög kvalitet. Nu ska vi ta avstamp för nästa steg i att vara ledande i att ta tillvara på digitaliseringens möjligheter, som är ett av stadens huvudmål, och vill bygga framtidens digitaliseringsavdelning. Kanske kan vi vinna årets digitaliseringskommun 2019?
Digitaliseringsavdelningen har fått ett nytt och större uppdrag. Förutom att säkerställa en kvalitativ grundleverans av IT miljö för 35 000 användare, ska vi bli verksamheternas och bolagens bästa partner i digitaliseringsarbete. Vi ska kunna ligga steget före i att utveckla digitaliseringsmöjligheter och på så vis underlätta för staden att snabbare komma ut med innovation och nya digitala tjänster. Digitaliseringsavdelningen består av fem enheter; Supportcenter, Systemtjänst, Kommunikationstjänst, Kund och kvalitet samt Digital utveckling.
Enheten Supportcenter arbetar med support till stadens IT användare. Supportcenter hanterar vardagliga frågeställningar, beställningar och felsökning av utrustning och programvara. Enheten består idag av 16 medarbetare som arbetar nära tillsammans med övriga enheter på Digitaliseringsavdelningen.
Publiceringsdatum2018-05-04ArbetsuppgifterSom medarbetare på Supportcenter kommer du att hjälpa användare med deras IT-relaterade ärenden. Du kommer att ge support via mejl, fjärrstyrning, telefon och ärendehanteringssystem. Medarbetarna i Helsingborgs stad kommer från varierande verksamheter med olika system och applikationer vilket gör arbetet både omväxlande och utmanande.
KvalifikationerTill den här tjänsten letar vi efter dig som är tekniskt intresserad och vill arbeta med problemlösning via telefon. Du ska kunna uttrycka dig väl på svenska i både tal och skrift då detta krävs i dialogen med kund.
Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper. Som person är du lösningsfokuserad, du gillar att ta egna initiativ och tänker gärna utanför boxen för att lösa de utmaningar du ställs inför. Du brinner för att jobba med service och att hjälpa andra människor! För att trivas i rollen ser vi att du är självgående och effektiv i ditt arbete samt trivs med telefonen som arbetsredskap.
Meriterande kunskaper:
• Pågående utbildning/utbildning inom data/IT
• Kunskaper i Microsoftmiljö
• Kunskaper i Windows 7/10 och Office
• Förståelse för Active Directory
ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Helsingborgs stad använder vi rekryteringsverktyget Visma Recruit. Därför ber vi dig att skicka in din ansökan genom att klicka på ansökningslänken i annonsen. Frågor om hur du ansöker och lägger in ditt CV ställer du till Visma Recruit 0771-693 693.
Då vi inför denna rekrytering redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda undanber vi oss vänligen men bestämt att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.
Varaktighet, arbetstid
Timavlönad. Tidsbegränsad anställning, tillträde: Tillträde efter överenskommelse. Varaktighet: Juni, juli, augusti.
ErsättningEnligt avtal.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-05-17
Ange följande referens när du ansöker: C19506
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktChrista Thomasen
christa.thomasen@helsingborg.seFöretagHelsingborgs stad, Digitaliseringsavdelningen
AdressHelsingborgs stad, Digitaliseringsavdelningen
•
25189 Helsingborg
KontorsadressKontaktcenter Stortorget 17 Helsingborg
Jobbnummer 4124525
Observera att sista ansökningsdag har passerat.