Supporttekniker till Supportcenter
Helsingborgs stad, Digitaliseringsavdelningen / Supportteknikerjobb / Helsingborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Helsingborg,
Bjuv,
Åstorp,
Höganäs,
Landskrona eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Helsingborgs stad, Digitaliseringsavdelningen i Helsingborg Du vill något. Det vill vi med! Hos oss går vi från vilja till handling så här har du alla förutsättningar att påverka och få saker gjorda. Vi lyssnar, hjälps åt och jobbar för att dra åt samma håll. Här finns möjligheterna för dig som vill skapa, bygga, förändra, uppleva och utvecklas. Helsingborg är staden för dig som vill något.
Helsingborgs stad ligger långt fram inom innovation och samhällsutveckling. Staden har ett starkt driv och jobbar mot visionen Helsingborg 2035. Inom vissa delar är Helsingborg redan ledande i Sverige, vilket bland annat premierats med utmärkelser som Årets Employer Branding-kommun, Årets IT-kommun 2015, Sveriges bästa kommunwebb och Årets tillväxtkommun. Nu ska vi ta avstamp för nästa steg i att vara ledande i att ta tillvara på digitaliseringens möjligheter, som är ett av stadens huvudmål, och vill bygga framtidens digitaliseringsavdelning. Kanske kan vi vinna årets digitaliseringskommun 2019?
Digitaliseringsavdelningen har fått ett nytt och större uppdrag. Förutom att säkerställa en kvalitativ grundleverans av IT miljö för 35 000 användare, ska vi bli verksamheternas och bolagens bästa partner i digitaliseringsarbete. Vi ska kunna ligga ett halvt steg före i att utveckla digitaliseringsmöjligheter och på så vis underlätta för staden att snabbare komma ut med innovation och nya digitala tjänster. Därför stöper vi om avdelningen, och från den 1 september 2017 kommer vi att bestå av fem stycken enheter; Supportcenter, Systemtjänst, Kommunikationstjänst, Kund och kvalitet samt Digital utveckling.
Enheten Supportcenter arbetar med support till stadens IT användare. Supportcenter hanterar vardagliga frågeställningar, beställningar och felsökning av utrustning och programvara. Enheten består idag av 16 medarbetare som arbetar nära tillsammans med övriga enheter på Digitaliseringsavdelningen.
Publiceringsdatum2017-10-23ArbetsuppgifterSom medarbetare på Supportcenter kommer du att hjälpa användare med deras IT-relaterade ärenden. Du kommer att ge support via mejl, fjärrstyrning, telefon och ärendehanteringssystem. Medarbetarna i Helsingborgs stad kommer från varierande verksamheter med olika system och applikationer vilket gör arbetet både omväxlande och utmanande.
KvalifikationerTill den här tjänsten letar vi efter dig som är tekniskt intresserad och vill arbeta med problemlösning via telefon. Du har tidigare erfarenhet av ärendehantering via 1st eller 2nd line support och trivs med att leverera en hög servicenivå. Vidare så ser vi att du kan uttrycka dig väl på svenska i både tal och skrift då detta krävs i dialogen med kund.
Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper. Som person är du lösningsfokuserad, du gillar att ta egna initiativ och tänker gärna utanför boxen för att lösa de utmaningar du ställs inför. Du brinner för att jobba med service och hjälpa andra människor! För att trivas i rollen ser vi att du är självgående och effektiv i ditt arbete samt trivs med telefonen som arbetsredskap.
Meriterande kunskaper
• Eftergymnasial utbildning inom data/IT
• Arbetslivserfarenhet av support i Microsoftmiljö
• Goda kunskaper i Windows 7/10 och Office
• Förståelse för Active Directory
ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Helsingborgs stad använder vi rekryteringsverktyget Visma Recruit. Därför ber vi dig att skicka in din ansökan genom att klicka på ansökningslänken i annonsen. Frågor om hur du ansöker och lägger in ditt CV ställer du till Visma Recruit 0771-10 10 29.
Då vi inför denna rekrytering redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda undanber vi oss vänligen men bestämt att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde efter överenskommelse.
ErsättningEnligt avtal.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-11-12
Ange följande referens när du ansöker: C15921
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktChrista Thomasen
christa.thomasen@helsingborg.seFöretagHelsingborgs stad, Digitaliseringsavdelningen
AdressHelsingborgs stad, Digitaliseringsavdelningen
•
25189 Helsingborg
KontorsadressKontaktcenter Stortorget 17 Helsingborg
Jobbnummer 3762523
Observera att sista ansökningsdag har passerat.