Supporttekniker till Supportcenter
Helsingborgs stad, Digitaliseringsavdelningen / Supportteknikerjobb / Helsingborg
2017-08-08
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Supporttekniker till Supportcenter" (publicerad 2017-10-23) ⬅️
Visa alla supportteknikerjobb i Helsingborg,
Bjuv,
Åstorp,
Höganäs,
Landskrona eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Helsingborgs stad, Digitaliseringsavdelningen i Helsingborg Du vill något. Det vill vi med! Hos oss går vi från vilja till handling så här har du alla förutsättningar att påverka och få saker gjorda. Vi lyssnar, hjälps åt och jobbar för att dra åt samma håll. Här finns möjligheterna för dig som vill skapa, bygga, förändra, uppleva och utvecklas. Helsingborg är staden för dig som vill något.
IT-driftenheten, som ingår i Digitaliseringsavdelningen, med ca 45 anställda ansvarar för drift av stadens it-tekniska infrastruktur, allt från central serverdrift till datakommunikation, telefoni och arbetsplatser. Vi behöver förstärkning till vårt Supportcenter som idag består av ca 17 personer.
Publiceringsdatum2017-08-08ArbetsuppgifterSom medarbetare på Supportcenter kommer du att hjälpa användare med deras IT-relaterade ärenden. Du kommer att ge support via mejl, fjärrstyrning, telefon och ärendehanteringssystem. Medarbetarna i Helsingborgs stad kommer från en variation av verksamheter med olika system och applikationer vilket gör arbetet både omväxlande och utmanande.
KvalifikationerTill den här tjänsten letar vi dig som är tekniskt intresserad och vill arbeta med problemlösning via telefon. Du har tidigare erfarenhet av ärendehantering via 1st eller 2nd line support och trivs med att leverera en hög servicenivå. Vidare så ser vi att du kan uttrycka dig väl på svenska i både tal och skrift då detta krävs i dialogen med kund.
Som person är du lösningsfokuserad, du gillar att ta egna initiativ och tänker gärna utanför boxen för att lösa de utmaningar du ställs inför. Du brinner för att jobba med service och hjälpa andra människor! För att trivas i rollen ser vi att du är självgående och effektiv i ditt arbete samt trivs med telefonen som arbetsredskap.
• Eftergymnasial utbildning inom data/IT är meriterande
• Arbetslivserfarenhet från teknisk 1st line- och/eller 2nd line-support
• Arbetslivserfarenhet av support i Microsoftmiljö
• Goda kunskaper i Windows 7/10 och Office
• Förståelse för Active Directory
• B-körkort
ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Helsingborgs stad använder vi rekryteringsverktyget Visma Recruit. Därför ber vi dig att skicka in din ansökan genom att klicka på ansökningslänken i annonsen. Frågor om hur du ansöker och lägger in ditt CV ställer du till Visma Recruit 0771-10 10 29.
Då vi inför denna rekrytering redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda undanber vi oss vänligen men bestämt att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tidsbegränsad anställning, tillträde: Tillträde efter överenskommelse 6 månader med möjlighet till förlängning.
ErsättningEnligt avtal.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-08-22
Ange följande referens när du ansöker: C14745
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktChrista Thomasen
christa.thomasen@helsingborg.seFöretagHelsingborgs stad, Digitaliseringsavdelningen
AdressHelsingborgs stad, Digitaliseringsavdelningen
•
25189 Helsingborg
KontorsadressKontaktcenter Stortorget 17 Helsingborg
Jobbnummer 3631812
Observera att sista ansökningsdag har passerat.