Supporttekniker till stor medieoperatör

Bravura / Supportteknikerjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Bravura i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Om Bravura:

Bravura levererar rekryterings- och bemanningslösningar inom hela tjänstemannaområdet, över hela landet.

Vårt mål är att förenkla rekryteringsprocessen, både för dig som söker nytt jobb och för de företag som vill anställa nya medarbetare. Genom att hålla en tydlig dialog, vara snabba och anpassningsbara samt med en passion för det vi gör säkerställer vi en framgångsrik rekryteringsprocess för alla parter.

Publiceringsdatum
2015-02-13

Företaget
Företaget är en stor aktör inom TV, radio och nätverkstjänster både i och utanför Sverige. Under åren 2010-2014 skedde stora förändringar och koncernen består idag av fem olika bolag. De har över 600 anställda och en omsättning i miljardklassen.

I rollen som supporttekniker kommer du att agera mellanhand mellan service desken (1st line) och driftsupporten (2nd line). Detta är en helt ny roll på företaget och målet är att minska antalet ärenden som eskaleras till driftsupporten. Du kommer att återkoppla förslag på lösningar av problem som servicedesken vill eskalera till driftsupporten och själv hantera vissa ärenden. Vidare kommer du att ansvara för installation och utdelning av klienter enligt beställningar.

Dina arbetsuppgifter
I rollen som supporttekniker kommer du att agera mellanhand mellan service desken (1st line) och driftsupporten (2nd line). Detta är en helt ny roll på företaget och målet är att minska antalet ärenden som eskaleras till driftsupporten. Du kommer att återkoppla förslag på lösningar av problem som servicedesken vill eskalera till driftsupporten och själv hantera vissa ärenden. Vidare kommer du att ansvara för installation och utdelning av klienter enligt beställningar.

Kvalifikationer
• Avslutad gymnasial utbildning, gärna inom IT
• Ett par års erfarenhet av arbete i servicedesk/support
• Erfarenhet av att arbeta i Windows 7, Exchange, MS Office och SCCM
• Erfarenhet av att arbeta med telefoni eller Active Directory (meriterande)
• Du utrycker dig väl i tal och skrift, även på engelska

Dina personliga egenskaper
För att lyckas i denna roll tror vi att du har en stark vilja att utvecklas inom IT. Du är kommunikativ, ambitiös och stresstålig. Du vågar ta över ärenden från kollegor och omfördela arbetet när situationen kräver.

Övrig information:

Start: April/Maj
Plats: Stockholm
Lön: Enligt överenskommelse
Kontakt: Bravura, info@bravura.se , tel. 08-40024050

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Sökord: supporttekniker, IT, teknik, support, 1st line, 2nd line, Exchange, MS Office, SCCM, AD, Active Directory, telefoni

Arbetstider och omfattning
Heltid Tillsvidare

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-03-12
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Linda Sundlöf 08-40024050 linda.sundlof@bravura.se

Företag
Bravura

Adress
Bravura
Hornsbruksgatan 28
11734 0180

Kontorsadress
Hornsbruksgatan 28, 11734 Stockholm

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2167379

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Bravura

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Bravura: