Supporttekniker till spännande uppdrag på 24/7 support

Modis Sweden AB / Supportteknikerjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Modis Sweden AB i Göteborg, Mölndal, Lerum, Kungsbacka, Alingsås eller i hela Sverige

Modis Göteborg söker nu efter supporttekniker som vill jobba på 24/7 support. Är du serviceinriktad person som tycker om att hjälpa andra och samtidigt brinner för IT? Denna tjänsten är en spännande möjlighet att utvecklas inom branschen och få in foten inom IT-världen. Ta ditt nästa steg i din karriär med oss på Modis. Vi söker nu efter någon som vill utöka sin arbetslivserfarenhet med att vara teknisk support.

Hur ser din arbetsdag ut?

Du kommer att vara anställd som konsult på Modis men jobba hos vår kund som är ett stort multinationellt Teknikföretag. Till en början får du gå en tvåveckors utbildning från startdatumet. Du kommer att sitta i ett större team placerade i Torslanda. Ett av dina största arbetsverktyg är telefonen då du kommer att ta emot samtal från interna samt externa användare och supportera dem med deras frågor gällande IT. Komplexiteten på frågorna varierar och det gör lika så vad de ringer in med för problem. Det kan vara allt från användar- och lösenordshantering, MS Officefrågor (främst MS Office 365), Windows (främst 7/8/8.1), VPN-problem (företagskunder som ansluter sin dator hemifrån) och Active Directory (övriga kontorsadministration/behörighetsadministration). Till din hjälp finns också en stor kunskapsdatabas där du kan hitta svar på de flesta problem som aktörerna ringer in med. I denna tjänsten arbetar du även nattetid och i skift då detta teamet supporterar samtal dygnet runt.

Arbetstider: Skift
Omfattning: 100%
Placering: Torslanda

Vem är du?

De två viktigaste egenskaperna för denna tjänsten är att vara serviceinriktad och att du är intresserad av IT. Du har gärna studerat någon form av IT-relaterad utbildning eller har yrkeslivserfarenhet inom kundtjänst. Då personerna som ringer in talar svenska så är det ett krav att du kan svenska flytande i både tal och skrift. Är du nyfiken som person så tar detta dig långt i rollen. Att vara organiserad är hjälpande då det finns en kunskapsdatabas där du kan söka fram lösningar på diverse problem som användarna ringer in med. Om du vill hitta en roll med stora utvecklingsmöjligheter är detta rätt roll för dig!

Skicka in din ansökan redan idag då urvalet sker löpande!

Om Modis

På Modis strävar vi ständigt efter att hjälpa våra kunder och konsulter att bli framgångsrika. Som konsult är du vår högsta prioritet och när du behöver oss kommer vi att vara där för dig. Vi introducerar dig i vår verksamhet, våra nätverk och våra kunder. Dina synpunkter värdesätts och för att hålla oss i framkant är du aktiv i Modis affärsutveckling och tillsammans skapar vi erbjudanden till marknaden.

Genom att bli vår kollega kommer din vardag som konsult vara varierad med uppdrag i olika projekt i diverse branscher, system och miljöer. Din erfarenhetsbank kommer att växa liksom ditt sociala och professionella kontaktnät. Som konsult omfattas du av kollektivavtal, försäkringar, företagshälsovård, friskvårdsbidrag och rabatter på träningskort. För att vi ska få mer av varann ordnar vi regelbundet med sociala aktiviteter.

Modis levererar en bred bas av tjänster och kompetenser inom IT/Teknik-konsult- och specialistmarknaden. Vår verksamhet har sin grund i våra värderingar och våra tjänster präglas av snabbhet, enkelhet och kvalitet. Modis finns representerade i USA, Kanada, Europa med över 100 kontor och med mer än 600 000 kollegor i uppdrag varje dag.

Låter detta intressant?

Sök då in till oss på Modis så snart som möjligt då vi hanterar ansökningar löpande.

Har du frågor gällande tjänsten, vilka Modis är eller konsultrollen så är du välkommen att skicka mail till Alexandra.Andersson@Modis.se

Vi ser fram emot att läsa din ansökan!

Nyckelord

Supporttekniker, 1st-line, Windows Remotetekniker, IT-support, IT, Juniora supporttekniker, Servicedesk, Service desk analyst, Kundtjänst, Helpdesktekniker, First Line, First Line supporttekniker, First Line support, Teknisk support, Supportmedarbetare, IT-supporttekniker, IT supporttekniker, IT support, Helpdeskansvarig, Juniora supportteknikermedarbetare, Kundtjänstmedarbetare, 1st line support, 1:st line supporttekniker, Serviceenheten, Kundservicepersonal

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Publiceringsdatum
2018-12-07

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-01-06
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Alexandra Andersson Alexandra.andersson@modis.se

Företag
Modis Sweden AB

Adress
Modis Sweden AB
Postgatan 28
41110 Göteborg

Kontorsadress
Postgatan 28

Jobbnummer
4498911

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Modis Sweden AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Modis Sweden AB: