Supporttekniker till spännande företag
TNG Group AB / Supportteknikerjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos TNG Group AB i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige TNG Group AB
Det här är tjänsten för dig som vill arbeta på ett expansivt företag där du får arbeta med teknisk support i en intressant teknisk miljö med bland annat virtuella servrar.
Om uppdragsgivaren
Vår kund är ett konsultföretag som erbjuder ekonomiska tjänster till sina kunder. Tjänsten är placerad i fina lokaler i centrala Stockholm. IT-avdelningen består av ca 15 personer och företaget har totalt ca 1000 IT-användare. Tjänsten ska tillsättas så snart som möjligt.
Beskrivning av tjänsten
Du kommer att arbeta i företagets service desk och ge teknisk support till företagets anställda via telefon och mail men även på plats ibland. Du kan även tilldelas andra på IT-avdelningen förekommande arbetsuppgifter som lämpar sig för Supporttekniker med adekvat handledning. Eftersom det är ett litet team som löser 80 % av alla ärenden får du här möjlighet att djupdyka tekniskt bland varierande ärenden.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter blir:
Att i service desk ta emot felärenden och beställningar (exempelvis användaradministration) och att registrera och hantera dessa ärenden.
deltagande i servicefönster, framställande av lathundar etc.
Den tekniska miljön är Windows 2008, Exchange 2003 (ska uppgraderas), Office 2010, Active Directory och ett antal verksamhetsspecifika system såsom Hogia. Vidare finns tre virtuella servrar (VM Ware).
• systemövervakning och hantering av felärenden
• installation av teknisk utrustning såsom ny server och skrivare
• Inköp av t ex skrivare och annan teknik
Vem är du?
Vi söker dig som tidigare har jobbat som supporttekniker, gärna i helpdesk eller servicedesk. Du har kunskap inom följande områden:
• Microsoft Office
• Klient-OS
• Nätverk och utskriftshantering
• kontohantering, behörigheter
Det är ett plus om du har kunskap inom ITIL samt har utbildning inom IT/teknik.
För att vara framgångsrik i rollen krävs att du är ödmjuk, serviceinriktad och socialt kompetent. Du är van vid att arbeta i mindre team och har god samarbetsförmåga. Du är duktig på att dokumentera dina ärenden samt kan bedöma och eskalera ärenden efter behov. Det är en förutsättning att du trivs med att hjälp människor och kan bemöta användarna på ett ödmjukt och professionellt sätt.
För rätt person finns mycket goda möjligheter att utvecklas såväl tekniskt som personligt.
Tjänsten ingår i vår bemanningsverksamhet.
Intresserad?
Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryteringsansvarig Jennie Mannesten, 08-21 92 05. Ansök snarast då intervjuer sker löpande, tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdatum. Att ansöka tar endast ett par minuter och du behöver enbart uppge kontaktuppgifter samt bifoga ditt färdiga CV. Följ anvisad länk.
Om TNG IT
Vi är specialiserade på bemanning och rekrytering av IT-kompetens med särskild inriktning mot service desk, support, utveckling, drift och nätverk. Vi arbetar utifrån en unik process som kombinerar styrkorna hos headhuntingföretag och bemanningsföretag för att nå ut till IT-specialister med erbjudanden om uppdrag och anställning hos några Sveriges mest attraktiva företag. TNG är ett av Sveriges snabbast växande företag enligt undersökningen Snabbväxarna 2012. Vi finns representerade med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö , Linköping och Örebro.
Publiceringsdatum2013-10-30Så ansöker duSista dag att ansöka är 2013-11-29
Ange följande referens när du ansöker: 7513
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktJennie Mannesten 08-21 92 05
FöretagTNG Group AB
AdressTNG Group AB
Västra Järnvägsgatan 15
10132 Stockholm
Jobbnummer 1690003
Observera att sista ansökningsdag har passerat.