Supporttekniker till Skyresponse Luleå

Bravura Sverige AB / Supportteknikerjobb / Boden
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Boden, Luleå, Älvsbyn, Piteå, Kalix eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Bravura Sverige AB i Boden, Luleå, Älvsbyn, Piteå, Kalix eller i hela Sverige

Om Bravura:

Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas!

Publiceringsdatum
2023-12-12

Om tjänsten
Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos Skyresponse.

Om företaget
Skyresponse är ett etablerat svenskt SaaS-företag (Software-as-a-Service) som tillhandahåller en molnbaserad larmhanteringsplattform som används av stora internationella omsorg- och säkerhetsorganisationer inom den offentliga och privata sektorn. Skyresponse, som grundades 2012, erbjuder en öppen, flexibel och säker larmhanteringslösning för såväl distribuerad som centraliserad larmhantering inom teknikbaserad äldreomsorg, vårdhem, smarta byggnader och fastighetstjänster.

Skyresponse har cirka 700 företag och organisationer som använder företagets tjänster runt om i Europa och hanterar nu mer än 11 miljoner larm och händelser via plattformen varje månad. Företaget arbetar just nu med mer än 15 kanalpartners i 9 länder. Deras kontor i Sverige är belägna i Stockholm och Luleå, och har även medarbetare i Ukraina och Storbritannien. Här utgår du från Luleåkontoret.

I denna tjänst ingår du i Customer success teamet som ansvarar för partners uppstart i sitt användande av plattformen, dess tillväxt och harmoni. Teamet arbetar nära tillsammans med Utvecklingsteamet samt Sälj och management teamet i Stockholm. Customer success består idag av följande funktioner: Support, Pre-sales, Integrationer, Projektledning och Kundansvariga. Deras kultur präglas av ett öppet klimat och flexibilitet där alla medarbetare gör skillnad.

Dina arbetsuppgifter
Som supporttekniker utvecklar du företagets molntjänster efter behov och önskemål. Skyresponse arbetar B2B vilket innebär att du jobbar med ett antal stora långsiktiga partners som i sin tur säljer Skyresponse tjänster till sina kunder, supporten är därmed fokuserad till ett antal större långsiktiga partners. Du tar emot supportärenden via ärendehanterings plattformen vilken partners i huvudsak använder för support ärenden. Ditt arbete kan exempelvis handla om avancerad felsökning av serverloggar, molntelefoni, följa ett larmflöde från en larmsändare, användarsupport eller hantera önskemål från partners. Dina dagar är varierade där din huvudfokus ligger kring support och därefter utveckling av molnplattformen.

I utveckling av infrastrukturen i molnplattformen jobbar du nära med utvecklingsteamet och operationsansvarig för att hitta bra lösningar för hur plattformen ska driftas, övervakas och fungera stabilt på lång sikt. I denna roll ser Skyresponse gärna att du är intresserad av att analysera ärenden kopplade just till tjänster inom AWS plattformens tjänster vidare för att kunna hantera denna typ av ärenden utan inblandning av DevOps teamet.

• Utveckla infrastrukturen för molnplattformen efter kundbehov
• Hantera ärenden via ärendehanterings plattformen
• Avancerad felsökning
• Analysera ärenden kopplade till AWS plattformens tjänster

Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper:

• Eftergymnasial utbildning inom relevant IT-område alternativt motsvarande arbetslivserfarenhet
• Erfarenhet av liknande roll som exempelvis IT-tekniker
• Goda kunskaper inom Amazon AWS och / eller Azure med förståelse för dess infrastruktur
• Goda kunskaper av exempelvis molnbaserade databaser, servrar och nätverk
• God svenska och engelska i tal och skrift

Skyresponse är det lilla bolaget med globala partners där de gärna ser att du är en flexibel person med engagemang att driva arbetet framåt och lära genom varandra. Som supporttekniker ansvarar du för ärenden från start till slut och tar ägandeskap för dina arbetsuppgifter samt ser till att utförandet bli bra. Du driver arbetet självständigt framåt och agerar handlingskraftigt och räds inte att kontakta berörda parter och medarbetare för att tillsammans lösa utmaningar. Då Skyresponse har nära och långsiktiga samarbetspartners är det viktigt att du alltid månar om partnerns bästa där du anstränger dig för att leverera lösningar genom att jobba rådgivande i kundkontakten. Slutligen tror vi du är en god problemlösare som verkligen intresserar dig för dina supportärenden och fördjupar dig i komplexa problem som du tar dig an genom ett kreativt och lösningsorienterat tillvägagångssätt.

Övrig information:

Start: Enligt överenskommelse
Plats: Luleå
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här

Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, info@bravura.se eller 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Ersättning
Enligt överenskommelse.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-12-29
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Bravura Sverige AB (org.nr 556752-0803)

Arbetsplats
Bravura

Kontakt
Mikaela Eliasson
mikaela.eliasson@bravura.se
08-40024050

Jobbnummer
8322137

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Bravura Sverige AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Bravura Sverige AB: