Supporttekniker till servicedesk i Windowsmiljö

Wise IT / Supportteknikerjobb / Stockholm
2016-06-10
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Supporttekniker till servicedesk i Windowsmiljö" (publicerad 2016-09-07) ⬅️


Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Wise IT i Stockholm, Västerås, Norrköping, Borlänge, Borås eller i hela Sverige

I tjänsten som konsult är du anställd av Wise IT och arbetar ute hos någon av våra kunder som är verksamma inom ett flertal branscher såsom detaljvaruhandeln, bank & finans, apotek och IT/outsourcing. Din arbetsplats blir i fina lokaler i centrala Stockholm, nybyggda lokaler i Norrort eller ljusa lokaler i Söderort.

Genom att vara ute på olika uppdrag utvecklar du din IT-kompetens. Det ger dig en unik chans att arbeta brett, varierat och se olika IT-miljöer, lära dig nya system samt få mer erfarenhet till ditt cv.

Att arbeta som Wise IT konsult

Som Wise IT-konsult har du en trygg anställning hos oss och jobbar på olika uppdrag ute hos våra kunder. Uppdragen är oftast långa, upp emot ett halvår eller ett år och ibland ännu längre. Hos oss har du har en konsultchef som tillsammans med dig arbetar för att du ska trivas och bli framgångsrik på dina uppdrag. Din konsultchef kommer exempelvis att hjälpa dig med din personliga och kunskapsmässiga utveckling, kanske vill du bli certifierad t ex inom något Microsoft eller Cisco område. Vi är måna om att all vår personal mår bra på alla plan och erbjuder därför även ett generöst friskvårdsbidrag. Bland annat har vi avtal med Fitness24seven för gymkort men givetvis kan du välja den träningsform som passar dig bäst. Självklart har vi kollektivavtal också. Så vad säger du? Är det dig vi väntar på?

Om denna position

En dag i supporten innebär att du och kollegorna jobbar med problemlösning av alla dess slag, på telefon, via remote och på plats hos användaren. Ni arbetar med allt från att hjälpa en enskild användare vars dator hängt sig, till problem med hela system som ligger nere för alla på kontoret. Du blir en generalist som lär dig lite om allt.

Uppdragen innefattar bland annat att ta emot uppgifter i ärendehanteringssystemet och hjälpa användarna genom att navigera i Windows 7/8/10, felsöka och googla. Bland annat hanterar du användare/konton i Active Directory, fixar mejlboxar i Outlook/Exchange, löser problem i Citrixmiljö och felsöker nätverk, hårdvara och kringutrustning. För att vara bekväm i tjänsten ser vi att du tidigare jobbat med teknisk support. Användarna kommer att prata både svenska och engelska, därför är det viktigt att du behärskar båda i tal och skrift.

Annan information

Hos oss får du en trygg anställning då vi kontinuerligt har uppdrag inom IT-support. Vi arbetar främst med längre uppdrag där du hinner få en ordentlig upplärning och bli varm i kläderna. Skulle du hitta din drömanställning hos en av våra kunder där både du och de känner att det är rätt finns ofta möjlighet till fastanställning där.

Några saker du får som Wise IT-konsult:

Generöst Friskvårdsersättning
Möjlighet att ta cert inom ex Microsoft eller Cisco-området
Trygghet i och med Kollektivavtal
Dedikerad konsultchef som du har direktkontakt och håller dialog kring ditt arbete med
Kompetensutveckling genom seminarium och föreläsningar.
Nätverk av andra Wise IT konsulter du träffar på våra gemensamma julfester och sommaraktiviteter.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidareanställning

Publiceringsdatum
2016-06-10

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-07-11
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Facklig kontakt
malin reisner malin.reisner@wiseit.se

Företag
Wise IT

Adress
Wise IT
Sveavagen 13
11157 Stockholm

Kontorsadress
Sveavagen 13 11157, Stockholm

Jobbnummer
2898646

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Wise IT

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Wise IT: