Supporttekniker till servicedesk i Windowsmiljö, Wise IT

Wise IT / Supportteknikerjobb / Stockholm
2016-05-20
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Supporttekniker till servicedesk i Windowsmiljö, Wise IT" (publicerad 2016-06-23) ⬅️


Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Wise IT i Stockholm, Västerås, Norrköping, Borlänge, Borås eller i hela Sverige

Wise IT är en stor och väletablerad aktör inom IT-konsultuthyrning.
Vi är specialister på IT-support som är vår kärnverksamhet! Hos oss finns alltid spännande uppdrag då vi samarbetar med många välkända företag.

I tjänsten som konsult är du anställd av Wise IT och arbetar ute hos någon av våra kunder som är verksamma inom ett flertal branscher såsom detaljvaruhandeln, bank & finans, apotek och IT/outsourcing. Din arbetsplats blir i fina lokaler i centrala Stockholm, nybyggda lokaler i Norrort eller ljusa lokaler i Söderort.

Genom att vara ute på olika uppdrag utvecklar du din IT-kompetens. Det ger dig en unik chans att arbeta brett, varierat och se olika IT-miljöer, lära dig nya system samt få mer erfarenhet till ditt cv.

En dag i supporten innebär att du och kollegorna jobbar med problemlösning av alla dess slag. Ni arbetar med allt från att hjälpa en enskild användare vars dator hängt sig, till problem med hela system som ligger nere för alla på kontoret. Du blir en generalist som lär dig lite om allt.

Uppdragen innefattar bland annat att ta emot uppgifter i ärendehanteringssystemet och hjälpa användarna genom att navigera i Windows 7/8/10, felsöka och googla. Bland annat hanterar du användare/konton i Active Directory, fixar mejlboxar i Outlook/Exchange, löser problem i Citrixmiljö och felsöker nätverk, hårdvara och kringutrustning. För att vara bekväm i tjänsten ser vi att du tidigare jobbat med teknisk support. Användarna kommer att prata både svenska och engelska, därför är det viktigt att du behärskar båda i tal och skrift.

Hos oss får du en trygg anställning då vi kontinuerligt har uppdrag inom IT-support. Vi arbetar främst med längre uppdrag där du hinner få en ordentlig upplärning och bli varm i kläderna. Skulle du hitta din drömanställning hos en av våra kunder där både du och de känner att det är rätt finns ofta möjlighet till fastanställning där.

Några saker du får som Wise IT-konsult:

• Generöst Friskvårdsersättning
• Möjlighet att ta cert inom ex Microsoft eller Cisco-området
• Trygghet i och med Kollektivavtal
• Dedikerad konsultchef som du har direktkontakt och håller dialog kring ditt arbete med
• Kompetensutveckling genom seminarium och föreläsningar.
• Nätverk av andra Wise IT konsulter du träffar på våra gemensamma julfester och sommaraktiviteter.

För mer information kontakta kandidatansvariga Malin Reisner på malin.reisner@wiseit.se .

Låter detta intressant? Vi ser fram emot Din ansökan!

Sökord: supporttekniker, helpdesk, help desk, it tekniker, IT, IT-tekniker, it-technician, Windows, 1st-line support, First-line, 1stline, firstline, first line, konsult, consultant, Wise IT, servicedesktekniker, servicedesk tekniker, service desk tekniker, Tekniskt intresse, Active Directory, Exchange, Felsökning, Kundtjänst, supporttekniker, support technician, 2nd line, 2ndline, secondline, second line.

Varaktighet, arbetstid
Heltid tillsvidareanställning

Publiceringsdatum
2016-05-20

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-07-15
Vi föredrar ansökningar via webben
Ange följande referens när du ansöker: 1585
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Malin Reisner malin.reisner@wiseit.se

Företag
Wise IT

Adress
Wise IT
Sveavägen 13, 1 tr
11157 Stockholm

Kontorsadress
Sveavägen 13, 1 tr, Stockholm

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2857589

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Wise IT

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Wise IT: