Supporttekniker till servicedesk i Windowsmiljö
Wise IT / Supportteknikerjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Wise IT i Stockholm,
Västerås,
Norrköping,
Borlänge,
Borås eller i
hela Sverige I tjänsten som konsult är du anställd av Wise IT och arbetar ute hos någon av våra kunder som är verksamma inom ett flertal branscher såsom detaljvaruhandeln, bank & finans, apotek och IT/outsourcing. Din blivande arbetsplats är belägen i fina lokaler i centrala Stockholm, nybyggda lokaler i Norrort eller ljusa lokaler i Söderort.
Genom att vara ute på olika uppdrag utvecklar du din IT-kompetens. Det ger dig en unik chans att arbeta brett, varierat och se olika IT-miljöer, lära dig nya system samt få mer erfarenhet till ditt cv.
Att arbeta som Wise IT konsult
Tänk dig ett jobb där du får möjligheten att ta nästa steg i din karriär. Oavsett om ditt nästa steg är att hitta din spetskompetens, testa nya saker eller arbeta med den senaste tekniken. Ett jobb med bra lön, trygghet, förmåner och ett stort nätverk. Uppdrag som vi letar upp till dig och som kan leda till en anställning eller värdefull erfarenhet. Vi står vi bakom dig hela vägen - i ditt nästa steg!
Om denna position
En dag i supporten innebär att du och kollegorna jobbar med problemlösning av alla dess slag, på telefon, via remote och på plats hos användaren. Ni arbetar med allt från att hjälpa en enskild användare vars dator hängt sig, till problem med hela system som ligger nere för alla på kontoret. Du blir en generalist som lär dig lite om allt.
Uppdragen innefattar bland annat att ta emot uppgifter i ärendehanteringssystemet och hjälpa användarna genom att navigera i Windows 7/8/10, felsöka och googla. Bland annat hanterar du användare/konton i Active Directory, fixar mejlboxar i Outlook/Exchange, löser problem i Citrixmiljö och felsöker nätverk, hårdvara och kringutrustning. För att vara bekväm i tjänsten ser vi att du tidigare jobbat med teknisk support. Användarna kommer att prata både svenska och engelska, därför är det viktigt att du behärskar båda i tal & skrift.
Annan information
Hos oss får du en trygg anställning då vi kontinuerligt har uppdrag inom IT-support. Vi arbetar främst med längre uppdrag där du hinner få en ordentlig upplärning och bli varm i kläderna. Skulle du hitta din drömanställning hos en av våra kunder där både du och de känner att det är rätt finns ofta möjlighet till fastanställning där.
Några saker du får som Wise IT-konsult:
Generös friskvårdsersättning
Möjlighet att ta cert inom ex Microsoft eller Cisco-området
Trygghet i och med Kollektivavtal
Dedikerad konsultchef som du har direktkontakt och håller dialog kring ditt arbete med
Kompetensutveckling genom seminarium och föreläsningar.
Nätverk av andra Wise IT konsulter du träffar på våra gemensamma julfester och sommaraktiviteter.
Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidareanställning
Publiceringsdatum2016-09-07ErsättningEnligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-10-03
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFacklig kontaktmalin reisner
malin.reisner@wiseit.seFöretagWise IT
AdressWise IT
Sveavagen 13
11157 Stockholm
KontorsadressSveavagen 13 11157, Stockholm
Jobbnummer 3033059
Observera att sista ansökningsdag har passerat.