Supporttekniker till servicedesk - Växjö kommun, Kommunledning - Supportteknikerjobb i Växjö
Supporttekniker till servicedesk
Växjö kommun, Kommunledning / Supportteknikerjobb / Växjö
Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Visa alla supportteknikerjobb i Växjö, Alvesta, Uppvidinge, Lessebo
Visa alla jobb hos Växjö kommun, Kommunledning i Växjö

Växjö kommunkoncern är Kronobergs läns största arbetsgivare med över 7 000 tillsvidareanställda på 600 arbetsplatser inom 250 yrken. IT-avdelningen är en av de största IT-organisationerna i Kronoberg med över 60 medarbetare och ansvar för drift, utveckling, underhåll samt support av kommunens gemensamma IT-miljö. Växjö kommun expanderar och näringslivet växer. Vi jobbar aktivt för att skapa en hållbar framtid bland annat genom högt satta miljömål. Vi förbättrar ständigt vår verksamhet, kan jobbet och ser behoven i samhället. Vi möter både medborgare och medarbetare med respekt.

IT-enheten är en av de största IT-organisationerna i Kronoberg med närmare 60 medarbetare och ansvar för drift, utveckling, underhåll samt support av kommunens gemensamma IT-miljö.


Publiceringsdatum
2019-07-12

Arbetsuppgifter
IT-avdelningens Servicedesk söker nu en senior supporttekniker som ska ingå i första linjen support. Du kommer tillsammans med våra nuvarande medarbetare att bilda IT-enhetens ryggrad med att ge professionell support till våra användare på den Microsoft baserade standardiserade datorarbetsplatsen. Vill du ingå i en IT-organisation med höga ambitioner och en strävan att alltid bli lite bättre?

Då kan det vara dig vi söker!

Du arbetar i den grupp där IT-relaterade användarärenden i första hand kommer in via telefon. Vår ambition är att ge bästa möjliga service och bemötande. Din arbetsuppgift är att ge support på datorarbetsplatsen via telefon, primärt genom fjärrstyrning av användarens dator. Du hanterar felavhjälpning och felsökning med hjälp av instruktionsbundna kunskapsartiklar i vårt ärendehanteringssystem. Till stöd har du framtagna processer och rutiner.


Kvalifikationer
Vi söker dig som har en hög social kompetens, med ett stort teknikintresse och brinner för att arbeta med service och bemötande. Att ta eget ansvar är en självklarhet och du kan uttrycka dig pedagogisk och kommunikativt. Du har som lägst en gymnasieexamen som helst är kompletterad med en eftergymnasial utbildning inom IT eller motsvarande arbetslivserfarenhet. Du har flerårig arbetslivserfarenhet inom service och supportyrket med god telefonvana.

Ytterligare kvalifikationer:
* Goda kunskaper i Microsofts klientapplikationer
* Förståelse för Microsofts bakomliggande infrastrukturella plattform är meriterande
* God metodisk felsökningsvana
* Kunskaper inom ITIL och LEAN är önskvärt då vi arbetar utifrån dessa metoder
* Djupare kunskaper i hantering/administrering av Ipad, Iphone och Android-enheter är önskvärt
* Telefonvana är ett krav
* Du ska ha god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska samt god förståelse i engelska

Vi lägger stor vikt vid din personlighet och det krävs ett gott samarbete för att lyckas i denna roll.

ÖVRIGT

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde snarast eller enligt överenskommelse. .

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-08-11
Ange följande referens när du ansöker: KLF 14/19
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Petter Wik petter.wik@vaxjo.se 0470-796784

Företag
Växjö kommun, Kommunledning

Adress
Växjö kommun, Kommunledning
Box 1222
35112 Växjö

Kontorsadress
Västra Esplanaden 18 35112 Växjö

Jobbnummer
4843862

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Sökord


Prenumerera
Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Växjö kommun, Kommunledning: