Supporttekniker till Servicedesk
Sandvikens kommun, IT-kontoret / Supportteknikerjobb / Sandviken
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Sandviken,
Ovanåker,
Gävle,
Hofors,
Ockelbo eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Sandvikens kommun, IT-kontoret i Sandviken Lockas du av att arbeta inom ett område som befinner sig i en spännande och snabb utvecklingsfas? Bra, då kanske just du är den supporttekniker vi söker! Hos oss kommer din kompetens vara värdefull och viktig för att åstadkomma den bästa tänkbara och effektiva IT-leveransen till våra kunder, nu och i framtiden. Tillsammans gör vi Sandviken ännu bättre!
IT-kontoret tillhör kommunstyrelseförvaltningen och är det lilla kontoret med det stora uppdraget. Vi ansvarar för samordning, förvaltning och utveckling av kommunkoncernens IT-plattform för data och telefoni.
Tillsammans med våra verksamheter digitaliserar vi Sandvikens kommunkoncern. Vi är idag 30 engagerade medarbetare som ansvarar för Sandvikens Kommuns IT-leverans bestående av 12 000 användare, 2 500 mobila enheter, 8 500 PC-klienter, lokalt datacenter med ca 250 virtuella servrar samt 100-talet lokala nät. IT-leveransen i stort bygger på kvalitet, kostnadseffektivitet och säkerhet och vi eftersträvar ett partnerskap mellan IT och verksamhet.
Nu söker vi dig som vill bidra till att göra oss ännu bättre!
PERSONALFÖRMÅNER
Sandvikens kommun erbjuder ett flertal personalförmåner. Inom många av våra yrkeskategorier erbjuds semesterväxling och årsarbetstid. Du kan även utöva friskvård till förmånligt pris och delta i hälsofrämjande aktiviteter som gör att vi mår bra till kropp och själ. Pulsen är vår personal- och fritidsförening som vi är mycket stolta över, som erbjuder många aktiviteter och dessutom är en av Sveriges bästa personalföreningar.
Publiceringsdatum2019-04-26ArbetsuppgifterTjänsten är placerad i enheten IT-arbetsplats. Enheten består av 15 personer som har i uppdrag att leverera en säker, kostnadseffektiv och modern IT-arbetsplats med fokus på användaren. IT-arbetsplats omfattar Servicedesk, IT-utbildning, telefoni, inköp och livscykelhantering av hårdvara och mjukvara inom klientplattformen.
I rollen som supporttekniker ingår du i teamet Servicedesk om fyra personer som ger IT-support till hela kommunkoncernen. Servicedesk hanterar både första och andra linjens ärenden på en bred nivå - allt från lösenordsbyte, hård -och mjukvarusupport, klientsupport och applikationssupport till koordinering med 3:e parts leverantörer.
Uppdraget innebär:
• Användarsupport via telefon, mail, fjärrstyrning och on-site.
• Felsöka, prioritera och lösa inkomna ärenden på PC/klient, nätverk och applikationer.
• Konto- och behörighetsadministration, installation av program samt diverse kommunikationsproblem.
• Säkerställa korrekt dokumentation av ärenden.
• Ansvara för rutiner kring ärendehantering och incidenthantering.
Övriga uppgifter som ingår i tjänsten är bland annat:
• Föreslå och genomföra ständiga förbättringar inom området.
• Deltaga i projektarbeten.
KvalifikationerVi söker dig som uppfyller följande krav:
• Du har flerårig erfarenhet av arbete i Servicedesk eller motsvarande arbetsuppgifter
• Grundläggande kunskaper om Windowsplattformen och Office 365.
• Goda felsökningskunskaper i Windowsmiljö och på PC med kringutrustning och skrivare.
• Erfarenhet av support kring mobila enheter
• Erfarenhet av kontohantering och behörighetsadministration i Active Directory.
• Grundläggande kunskaper i nätverk och hårdvara.
• God dokumentationsförmåga
• Goda språkkunskaper i svenska
Det är meriterande om du har erfarenhet av operativt arbete i en större IT-organisation och har kännedom om IT-processer såsom ITIL.
I rollen arbetar du både självständigt och i team, vilket förutsätter en god samarbets- och kommunikationsförmåga. Teamarbetet syftar till kontinuerlig kunskapsöverföring och erfarenhetsutbyte mellan medarbetarna genom dialog, samarbete och dokumentation. Du behöver vara en prestigelös person som är duktig på att kommunicera, utreda och dokumentera.
Du är en drivande problemlösare som organiserar och planerar ditt arbete effektivt samt följer de instruktioner och rutiner som finns. Du är ansvarstagande samt tilltalas av att jobba i ett serviceyrke som ställer krav på flexibilitet, serviceanda och med kunden i fokus.
Vi kommer att lägga stor vikt vid din personliga lämplighet.
ÖVRIGT
Som medarbetare i Sandvikens kommun är du varje dag med och formar vår gemensamma framtid. I ditt arbete får du möjlighet att möta människor och uppleva glädjen i att göra skillnad. Tillsammans bidrar vi till välfärd för Sandvikens 39 000 invånare.
I våra verksamheter arbetar 3000 personer inom 370 yrken. Vår vision är ett Sandviken där vi känner oss hemma och gör varandra bättre. Med ett brett utbud av kultur, idrott och upplevelser och med naturen inpå knuten är Sandviken en plats där det är enkelt att trivas.
Information till rekryteringskonsulter och annonssäljare:
Sandvikens kommun gör aktiva val när det gäller var vi vill exponera våra platsannonser och vilket stöd vi vill ha i rekryteringen. Vi kommer inte att köpa tjänster eller annonsplats för en pågående rekrytering och ber er därför att inte kontakta oss med sådana erbjudanden.
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse.
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2019-05-17
Ange följande referens när du ansöker: 35-19
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktJohan Moritz
johan.moritz@sandviken.se 026 240473
FöretagSandvikens kommun, IT-kontoret
AdressSandvikens kommun, IT-kontoret
Odengatan 37
81180 SANDVIKEN
Kontorsadress81180
Jobbnummer 4753410
Observera att sista ansökningsdag har passerat.