Supporttekniker till servicedesk

InfoCare / Supportteknikerjobb / Karlstad
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Karlstad, Hammarö, Forshaga, Grums, Kil eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos InfoCare i Karlstad, Örebro, Skövde, Ludvika, Vänersborg eller i hela Sverige

Vi söker nya drivna tekniska kollegor som är serviceminded, framåt och vill utvecklas tillsammans med InfoCare för uthyrning till kund

Som servicedesktekniker förväntas du besvara och lösa inkommande samt utgående ärenden gällande varierande tekniska problem. Den tekniska miljön kan vara komplex vilket kräver god analytisk förmåga samt att kunna beskriva tekniska problem till slutanvändaren på ett vardagligt sätt.

Rollen kräver att du är serviceinriktad, tänker på hur bemötande och resultat påverkar slutanvändaren men även att du är flexibel i ditt förhållningssätt gällande arbetsuppgifter. Ärendena och arbetsuppgifterna är ofta krävande och kräver stort fokus även vid arbetstoppar. För att lyckas förutsätter vi att du är en lyhörd problemlösare, noggrann samt att du tar ansvar för dina åtaganden.

Relevant utbildning från YH/KY eller gymnasium är meriterande, större vikt läggs dock på intresse, attityd, motivation och personlighet. Minst 6 månaders erfarenhet från 1st line support/servicedesk /helpdesk eller liknande är ett krav. Stort intresse för IT/teknik är önskvärt. Mycket goda kunskaper i svenska är ett krav samt goda kunskaper i engelska.



Erfarenhet av dessa kompetensområden är meriterande:


* Windows OS 10
* MS Office 365 VIKTIGT
* Sharepoint VIKTIGT
* Felsökning av PC/Stationär/Desktop/Surfplattor/Mobiler/Mac
* Felsökning av nätverk (LAN, WLAN m.fl.)
* Någon typ av ärendehanteringssystem
* Erfarenhet av IT-arbete inom kommunal verksamhet

Du skall ha minst 3 månaders sammanhängande erfarenhet av telefonsupport inom IT gärna inom ovan kompetensområden.

Utdrag ur belastningsregistret kan komma att ske.

Ansök snarast då urval sker omgående, uppdraget startar i mars och pågår i drygt 7 månader men chans till förlängning.

InfoCare är störst i Norden på IT-infrastruktur gällande hårdvarusupport och är därmed en stor leverantör av teknisk support till våra kunder. Förutom gedigen erfarenhet och kompetens från branschen kan vi erbjuda kostnadsfria certifieringar för den som har motivationen, viljan och engagemanget för att utvecklas inom företaget.

InfoCares mål är att matcha rätt kompetens med rätt uppdrag, där både vi, kund och kandidat är nöjda med affären.

Du kommer att vara anställd av InfoCare och arbeta ute på plats hos våra kunder.

Om Du känner igen dig i ovanstående beskrivning så ber vi Dig söka omgående. Urval och intervjuer kommer att ske löpande.

Välkommen med din ansökan!

Eventuella frågor skickas till; se nedan

Vi undanber oss vänligen all rekryteringshjälp!

Varaktighet, arbetstid
Heltid Temporary

Publiceringsdatum
2018-01-12

Ersättning
Ej angivet

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-02-09
Ange följande referens när du ansöker: 932/665
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Infocare Forfragningar.SE@infocare.com

Företag
Infocare

Adress
Infocare
65221
65221 1780

Kontorsadress
Gjuterigatan 3

Jobbnummer
3899118

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från InfoCare

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos InfoCare: