Supporttekniker till Servicecenter IT

Sundsvalls kommun / Supportteknikerjobb / Sundsvall
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Sundsvall, Timrå, Mark, Härnösand, Nordanstig eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Sundsvalls kommun i Sundsvall, Nordanstig, Ånge eller i hela Sverige

Sundsvall är inne i ett spännande skede. Flera projekt pågår för att utveckla staden och organisationen med nya verksamheter och kommunikationer. Sundsvall växer och kompetensbehovet är stort. Här finns möjligheterna för dig som vill skapa, förändra och uppleva. Du vill framåt. Det vill vi med.

Varje dag arbetar vi på kommunen för att sundsvallsborna ska få bästa möjliga service och en positiv livsmiljö. Hos oss jobbar lärare, ingenjörer, IT-strateger, undersköterskor, ekonomer och många andra viktiga yrkesgrupper. Vi jobbar hårt för ökad konkurrenskraft i takt med att omvärlden och samhället förändras.
Sundsvalls kommun har etablerat ett Servicecenter för kommunkoncernen. Syftet är att öka effektiviteten och minska kostnaderna samt leverera rätt kvalitet för koncernens gemensamma tjänster inom HR, ekonomi, IT, företagshälsovård, fordon, mat & måltider samt administration. Det gör vi genom att samla de tjänster som samutnyttjas av förvaltningar och bolag på ett och samma ställe i kommunkoncernen tillsammans med ett effektivt arbetssätt och en anpassad styrmodell.

Avdelningen Servicecenter IT är en del av Servicecenter inom Sundsvalls kommun. Avdelningen har cirka 75 anställda medarbetare och några konsulter fördelade på de tre sektionerna Drift, Support Inne och Support Ute. Vi har även en mindre Stabsfunktion.

Nu söker vi två drivna supporttekniker till vår Support.


Publiceringsdatum
2021-12-10

Arbetsuppgifter
Tjänsten som supporttekniker är omväxlande där du erbjuds möjligheten att hantera många olika typer av ärenden och områden. Ärendena har stor spännvidd vilket innebär att du ger IT- och Telefonisupport till Sundsvalls kommunkoncern via telefon, e-post eller på plats. Du löser ärenden på egen hand eller tillsammans med kollegor beroende på komplexitet och typ av ärende. Vi arbetar i enlighet med ramverket ITIL.
Oavsett om vi löser enkla eller komplexa problem strävar vi alltid efter att ha en hög teknisk kompetens inom Support gruppen.


Kvalifikationer
Vi söker dig som har minst ett års aktuell erfarenhet av support inom IT samt Telefoni. Vi förutsätter att du har erfarenhet av något av marknadens dokumenthanteringssystem då vi lägger stor vikt vid att dokumentera våra ärende. Då vi använder Point och Business (POB) är det önskvärt att du kan använda detta ärendehanteringssystem. Akademisk grundutbildning samt certifieringar ser vi också som meriterande.

Det är meriterande om du har erfarenhet av arbete i kommunal eller annan offentlig verksamhet och därtill förvärvad förståelse för kraven på arbetet i en politiskt styrd organisation.

Vi ser gärna att du har kunskap om eller erfarenhet av:
• Servicedesk, First Line support, Felavhjälpning via telefon och e-post
• Generell felsökning av datorer och program i Windows 10
• Microsoft Office 2016, Microsoft 365, Outlook 2016
• Stor vana att dokumentera
• Grundläggande kontohantering

För att lyckas i det här uppdraget är dina personliga egenskaper mycket viktiga och vi kommer att lägga stor vikt vid dem i den här rekryteringen. Du är självgående och har förmågan att organisera, planera och utföra ditt arbete på att strukturerat sätt. Tjänsten kräver god kommunikations- och samarbetsförmåga samt serviceorienterat förhållningssätt.

Tjänsten ställer krav på mycket goda kunskaper i svenska. Goda kunskaper i engelska ser vi som meriterande.

ÖVRIGT
Vi verkar för en drogfri arbetsmiljö och drogtest kan förekomma vid nyanställning av personal. Vi tillämpar rökfri arbetstid.

Vi arbetar aktivt för att öka mångfalden i våra arbetsgrupper. Vi ser gärna sökande med olika bakgrunder och erfarenheter.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig söka tjänsten genom länken i denna annons.

Är du även intresserad av att arbeta som räddningstjänstpersonal i beredskap/deltidsbrandman, klicka på länken: https://www.raddning.info/om-oss/jobba-hos-oss/raddningstjanst-i-beredskap

Vi undanber oss alla erbjudanden om annonsering- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Enligt överenskommelse.

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-01-09
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Sundsvalls kommun

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "C69739".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Sundsvalls kommun (org.nr 212000-2411)

Arbetsplats
Servicecenter

Kontakt
Sektionschef Support, Servicecenter IT
Hans Hallberg
060- 658 68 06

Jobbnummer
6168046

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Sundsvalls kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Sundsvalls kommun: