Supporttekniker till Region Stockholm

Wrknest AB / Supportteknikerjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Wrknest AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Om uppdraget

Till vår kund Region Stockholm söker vi två Supporttekniker. Servicedesk tillhandahåller effektiv och ändamålsenlig användarsupport som möter kundernas behov. Som första, och i många fall enda, kontaktyta för samtliga landstingsanslutna vårdgivare, ansvarar Servicedesk för att motta, registrera, lösa och eskalera frågor, incidenter och beställningar gällande användarnas IT-vardag. En stor del av inkommande ärenden löses redan vid första kontakt med Servicedesk. Ärenden som kräver specialistkompetens eller är tidskrävande kanaliseras vidare till övriga grupperingar inom SF IT (Serviceförvaltningen IT).

Detta är ett konsultuppdrag på 6 månader med goda chanser till förlängning/överrekrytering, där du blir anställd av Wrknest men jobbar på uppdrag för Region Stockholm Övertid, beredskap, arbete på obekväm arbetstid etc. kan eventuellt bli aktuellt vid behov. I dessa fall tillämpas de generella villkor som överenskommits för SF IT Servicedesk. Möjlighet till arbete på distans (Hybridarbetsplats) finns i viss utsträckning efter fullgjord utbildning

Utvecklingsmöjligheter

Servicedesken är en grogrund för övriga verksamheter inom Serviceförvaltningen. Möjlighet uppkommer ibland att gå vidare till andra avdelningar t.ex. IT-Service. Tidigare kollegor jobbar nuvarande som Tekniker på Driften inom Serviceförvaltningen samt inom Applikationsförvaltningarna. Men även som Incident managers och Problem managers

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter

Du kommer att arbeta servicedesk med IT-relaterade frågor via ett ärendehanteringssystem där du tar emot inkommande ärenden via telefoni, mail/kontaktformulär, beställningar (t ex konton) och andra ärenden i respektive grupps ärende kö. Där blir dina arbetsuppgifter att:

• Prioritera verksamhetskritiska och patientkritiska incidenter tillsammans med operativa incidentmanagers.
• Aktivt kontrollera, och följa upp, tilldelade ärenden på ens egen person.
• Aktivt tatill sig, och söka, information (via kunskapsplats, epost, chatt) och hålla sig uppdaterad om nya kunder och system.

Publiceringsdatum
2022-10-18

Kvalifikationer
• Har förmågan att hantera krävande användare i vården

• Kan samarbeta i grupp
• Alltid har service i fokus, mot kund och kollegor
• Har engagemang och förståelse för användarens utmaningar med IT
• Har en vilja att förbättra och utveckla verksamheten
• Tar ansvar för de arbetsuppgifter som du handhar

Meriterande

• Har erfarenheten av att supportera IT i vården
• Jobbat i eller supporterat system som ServiceNow, journalsystem
• Har en god IT-vana
• Jobbat i Region Stockholm
• ITIL certifierad

Vid denna rekrytering lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper, då de är avgörande för hur du kommer att lyckas i rollen och företaget. Vi förstår att man inte kan allting från början - men du ska ha en vilja att lära dig! Därför söker vi dig som har en hög social kompetens, gillar problemlösning och är lösningsfokuserad. Som person är du även noggrann i ditt arbete och serviceinriktad i din kontakt med kunder och kollegor.

Övrig information

Start: 2022-11-14

Plats: Stockholm

Omfattning: Heltid 40h/v

Anställningsform: Konsultuppdrag på 6 månader

Sök gärna så snart som möjligt då vi jobbar med löpande urval.

Om Wrknest

På Wrknest gör vi inte som alla andra. Vi tror på att hela tiden våga se nya möjligheter och tänka nytt. När vi startade var det för att utmana gamla sätt att rekrytera på.

Vi lever i en tid av snabb digital utveckling. Kunskap behöver förnyas kontinuerligt för att vara aktuell. Därför gäller det att kunna ställa om snabbt. Det här gör att vi inte enbart tittar på kandidatens CV vid en rekrytering. Istället ser vi till den samlade potentialen och erbjuder individanpassad upskilling. På så vis kan vi snabbt matcha de kunskapsbehov som finns just nu.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Anställningstid enligt överenskommelse

Ersättning
Lön enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-04-06
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Wrknest AB

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Wrknest AB (org.nr 559293-2213), http://www.wrknest.se

Arbetsplats
Wrknest

Jobbnummer
7087389

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Wrknest AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Wrknest AB: