Supporttekniker till myndighet i Göteborg

Bemannia Kontor AB / Supportteknikerjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Bemannia Kontor AB i Göteborg, Mölndal, Partille, Lerum, Öckerö eller i hela Sverige

Söker du en spännande och utmanande karriär inom 1st line/2nd line-support , på en arbetsplats som gör skillnad på riktigt? Då har du kommit rätt!

Om uppdraget

Vår kund, som arbetar på uppdrag av regeringen för att lösa miljöproblem och skapa en hållbar förvaltning av hav, sjöar och vattendrag, söker nu en supporttekniker till ett tidsbegränsat uppdrag fram till mars. Uppdraget påbörjas omgående och är på heltid 100%. Arbetstiderna är förlagda till vardagar mellan klockan 08:00-16.30. I denna tjänst är du anställd på Bemannia som konsult, och arbetar hos vår kund i Göteborg.

Publiceringsdatum
2023-11-24

Arbetsuppgifter
Arbetet innebär 1st line/2nd line-support med ansvar för användarstöd rörande hantering av datorer, mobiltelefoner (IOS), skrivare och videokonferenssystem. Arbetsuppgifter med installation, konfigurering, felsökning och uppdatering av PC-klienter samt med användar- och systemadministration ingår. Även bedömningar av hur fel bäst ska åtgärdas ingår i arbetet. Du kommer också att ansvara myndighetens interna webbsidor om IT-support samt interna felsökningsrutiner och supportdokument tillsammans med tre andra medarbetare.

Utöver detta kommer du även att:

• Ge tekniskt stöd för visningar i konferensutrymmen, av exempelvis dator, projektor, videokamera och ljudanläggning

• Administration, distribution av klienthårdvara, kringutrustning för datorer, mobiltelefoner och telefonabonnemang

• Sköta livscykelhanteringen av myndighetens bärbara datorer och telefoner. I detta ingår att planera byten, genomföra bokning med användare och utföra specialinstallationer.

• I rollen ingår också ett kontinuerligt arbete med att uppdatera dokumentation och manualer för verksamheten

Kvalifikationer
• Minst fem (5) års arbetslivserfarenhet inom aktuell yrkeskategori (Helpdesktekniker/IT-tekniker), har deltagit i eller utfört ett flertal liknande uppdrag.

• Flytande svenska i tal och skrift, då all dokumentation och dialog sker på svenska

• Goda kunskaper i engelska, både i tal och skrift.

• Goda kunskaper i kontorsstödsprogramvara. Med god kunskap avses att obehindrat kunna tillgodogöra sig information och kommunicera inom detta uppdrag med samtliga kontaktytor.

• Minst två års erfarenhet av Windows 10/Windows 11 och kontohantering i Active Directory.

• Utfört minst ett uppdrag på minst 9 månader sammanhängande som supporttekniker/IT-tekniker hos en och samma kund.

Meriterande

• God erfarenhet av ärendehanteringssystemet Jira (Atlassian)

• Erfarenhet av minst två år av följande:
Servicedesk management enligt ITIL eller likvärdigt

För att lyckas i rollen ser vi att du serviceorienterad, ansvarstagande och flexibel. Du har ordningssinne samt ett strukturerat och effektivt arbetssätt. Du är även bra på att följa instruktioner och rutiner. För att passa i tjänsten ska du trivas med att hjälpa medarbetare på ett pedagogiskt sätt. Du skall kunna arbeta självständigt inom ditt område samtidigt som du trivs med att arbeta i ett team. Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Vad vi erbjuder dig

Som konsult på Bemannia erbjuder vi dig en nära kontakt med din konsultchef och en möjlighet till fler uppdrag via oss. Hos oss får du utvecklas på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer till nytta.

Om ansökan

Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Ladda gärna upp ditt cv i word-format och på svenska. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag, 14 december

Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare, Sanna Perjons, Sanna,Perjons@Bemannia.se

För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss under kontorstid på 070-884 96 00

Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem - krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2013 Ledningssystem för informationssäkerhet

Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år.

Ersättning
Lön enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-12-14
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Bemannia Kontor AB (org.nr 556633-5476), https://www.bemannia.se

Arbetsplats
Bemannia

Kontakt
Sanna Perjons
sanna.perjons@bemannia.se

Jobbnummer
8286231

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Bemannia Kontor AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Bemannia Kontor AB: