Supporttekniker till Länsstyrelsernas Servicedesk i Mariestad
Länsstyrelsen Västra Götalands län, Lst IT-enheten / Supportteknikerjobb / Mariestad
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Mariestad,
Töreboda,
Götene,
Skövde,
Gullspång eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Länsstyrelsen Västra Götalands län, Lst IT-enheten i Mariestad,
Vänersborg,
Göteborg eller i
hela Sverige Länsstyrelsen är en drivande kraft i arbetet för det hållbara samhället. Vi arbetar tillsammans med myndigheter, kommuner och en rad andra aktörer för att bidra till ett samhälle där människor, djur och natur har det bra, både idag och i framtiden. Vi ser till samhällsintresset som en helhet, gör väl sammanvägda bedömningar och säkerställer att regeringens beslut genomförs i länet. Vårt fokus är länets 1,6 miljoner invånare och 49 kommuner.
Länsstyrelsen i Västra Götalands län är värdlän för den nationella och länsstyrelsegemensamma IT-enheten. Enheten har cirka 130 medarbetare stationerade vid Sveriges samtliga länsstyrelser och verksamheten finns på 30 orter i landet.
Länsstyrelsernas IT-enhet är en strategisk resurs som aktivt ska bidra till de 21 länsstyrelsernas utveckling genom att erbjuda ett hållbart och effektivt IT-stöd för ca 6 000 användare.
På Länsstyrelsen kan vi erbjuda dig:
• Intressanta, utmanande och omväxlande arbetsuppgifter.
• Arbetsuppgifter som har stor samhällsnytta.
• Yrkesstolhet.
• Möjlighet att lära nytt och utvecklas.
• Förmåner och villkor.
• God arbetsmiljö och gott kamratskap.
Publiceringsdatum2014-03-06ArbetsuppgifterArbetsuppgifterna innebär att ge dagligt IT-stöd till anställda inom Sveriges alla 21 länsstyrelser. Du ska ge support gällande samtliga IT-relaterade frågor och problem som uppstår oavsett vilken applikation eller hårdvara det gäller. Du ska kunna hantera användarrelationer både via telefon och e-post samt fungera under tidspress och skapa en positiv atmosfär. Arbetet är omväxlande, utmanande och ger kontinuerlig utveckling.
Länsstyrelsernas IT-enhet och dess medarbetare ska uppfattas som:
• Lyhörda
• Engagerade
• Pålitliga
Kvalifikationer• Du har IT-utbildning på högskolenivå eller motsvarande
• Du har flera års erfarenhet av Windows och Office
• Du har god vana att felsöka i olika datamiljöer
Meriterande:
• Erfarenhet av arbete i Servicedesk
Dina personliga egenskaper• Du är serviceinriktad och har lätt för att skapa kontakter
• Du är engagerad och positiv
• Du är pålitlig och ansvarsfull
• Du är lyhörd och har god kommunikativ förmåga
• Du har mycket god pedagogisk förmåga
• Du är flexibel och har lätt för att anpassa dig till nya situationer
Vi förväntar oss att du snabbt kan ta in kunskap och är flexibel att hantera olika arbetssituationer.
Vi fäster stor vikt vid din personliga lämplighet.
Arbetstider och omfattningHeltid. Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse. Anställningen kan komma att inledas med sex månaders provanställning.
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2014-03-31
Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.
Ange följande referens när du ansöker: 112-7883-2014
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktJonny Haggård, Gruppchef 010-224 51 18
Facklig kontaktSten Wolme, SACO 010-224 54 39
Gull-Britt Svensson, ST 010-22 455 24
Thomas Gorin Weijmer, SEKO
FöretagLänsstyrelsen Västra Götalands län, Lst IT-enheten
AdressLänsstyrelsen Västra Götalands län, Lst IT-enheten
40340 Göteborg
Jobbnummer 1800379
Observera att sista ansökningsdag har passerat.