Supporttekniker till Länsstyrelsernas IT-enhet i Mariestad

Länsstyrelsen Västra Götalands län, LstIT-enheten / Supportteknikerjobb / Mariestad
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Mariestad, Töreboda, Götene, Skövde, Gullspång eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Länsstyrelsen Västra Götalands län, LstIT-enheten i Mariestad, Vänersborg, Göteborg, Malmö eller i hela Sverige

Länsstyrelsen - för det hållbara samhället.
• Vi samordnar och driver statens insatser i Västra Götalands län.
• Vi bidrar till trygghet för den enskilde medborgaren.
• Vi står för rättssäkerhet, effektivitet, samarbete och helhetssyn.

Länsstyrelsen är en kunskapsintensiv organisation med ansvar inom många viktiga samhällsområden.Vi erbjuder en attraktiv arbetsplats med många kunniga, engagerade medarbetare och intressanta arbetsuppgifter. Vi arbetar aktivt för att vara en myndighet som är fri från all diskriminering.

Länsstyrelsen i Västra Götalands län är värd för den nationlla och länsstyrelsegemensamma IT-enheten. Enheten har c:a 130 medarbetare stationerade vid samtliga Sveriges länsstyrelser och verksamheten finns på 24 orter i Sverige.

IT-enheten ska leverera ett modernt IT-stöd för att bidra till att Sveriges länsstyrelser arbetar effektivt, rättsäkert och med helhetssyn samt ge god service till verksamheterna och medarbetarna.

Publiceringsdatum
2012-06-01

Arbetsuppgifter
Du ska ge dagligt IT-stöd till anställda inom Sveriges alla 21 länsstyrelser.
Arbetet innebär support för samtliga IT-relaterade frågor och problem som uppstår oavsett vilken applikation eller hårdvara det gäller. Du ska kunna hantera användarrelationer både via telefon och e-post. Vi ställer höga krav på din förmåga att ta in kunskap och att hantera olika arbetssituationer. Du måste kunna fungera under tidspress. Arbetet är både omväxlande och krävande, men ger dig möjlighet till utveckling.

Som medarbetare på Länsstyrelsen kommer du till en attraktiv arbetsplats som kännetecknas av ett gott arbetsklimat och stor professionalitet.

Kvalifikationer
• Du har IT-utbildning
• Du har flera års erfarenhet av Windows-plattformen och Office-paketet

Det är meriterande om du har erfarenhet av:
• Arbete inom en större Servicedesk, gärna inom statlig verksamhet
• Service Manager

Dina personliga egenskaper
• Du är en positiv person med service- och ansvarskänsla
• Du har god kommunikativ förmåga
• Du har lätt för att skapa kontakter
• Du har en mycket god pedagogisk förmåga
• Du ska vara flexibel och lätt kunna anpassa dig till nya situationer

Vi fäster stor vikt vid din personliga lämplighet.

För befattningen krävs svenskt medborgarskap eftersom befattningen är säkerhetsklassad och registerkontroll kommer att göras.

Arbetstider och omfattning
Heltid. Dagtid. Tidsbegränsad anställning, tillträde: Tillträde snarast. Anställningen är på 1 år.

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2012-06-10
Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.
Ange följande referens när du ansöker: 112-18334-201
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Ewa Smedberg, 010-224 51 10
Jonny Haggård, 010-224 51 18

Facklig kontakt
Saco och ST nås via vår växel, 010-224 40 00
Maria Oscarson, SEKO, 0770-45 79 00 0705-57 54 91

Företag
Länsstyrelsen Västra Götalands län, LstIT-enheten

Adress
Länsstyrelsen Västra Götalands län, LstIT-enheten
40340 Göteborg

Jobbnummer
1260855

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Länsstyrelsen Västra Götalands län, LstIT-enheten

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Länsstyrelsen Västra Götalands län, LstIT-enheten: