Supporttekniker till Länsstyrelsernas IT-avdelning i Mariestad
Länsstyrelsen Västra Götalands län, Länsstyrelsernas IT-avdelnin / Supportteknikerjobb / Mariestad
2018-01-15
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Supporttekniker till Länsstyrelsernas IT-avdelning i Mariestad" (publicerad 2019-01-09) ⬅️
Visa alla supportteknikerjobb i Mariestad,
Töreboda,
Götene,
Skövde,
Gullspång eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Länsstyrelsen Västra Götalands län, Länsstyrelsernas IT-avdelnin i Mariestad,
Skövde,
Lidköping,
Karlstad,
Vänersborg eller i
hela Sverige Länsstyrelsen är en drivande kraft i arbetet för det hållbara samhället. Vi arbetar tillsammans med myndigheter, kommuner och en rad andra aktörer för att bidra till ett samhälle där människor, djur och natur har det bra, både idag och i framtiden.
Länsstyrelsernas IT-avdelning jobbar åt alla 21 länsstyrelser i Sverige. Våra IT-medarbetare finns i hela landet och ska bidra till alla länsstyrelsers utveckling genom att erbjuda ett hållbart och effektivt IT-stöd. Våra tre värdeord sammanfattar de övertygelser som ska prägla vårt sätt att arbeta och förhålla oss: lyhörda, engagerade och pålitliga. Länsstyrelsen i Västra Götaland är värd för IT-avdelningen.
På Länsstyrelsen kan vi erbjuda dig:
• Intressanta och utmanande arbetsuppgifter.
• Arbetsuppgifter som har stor samhällsnytta.
• Möjlighet att lära nytt och utvecklas.
Publiceringsdatum2018-01-15ArbetsuppgifterI rollen som supporttekniker ger du bästa tänkbara support till alla IT-användare inom Sveriges alla 21 länsstyrelser som har cirka 6000 medarbetare. Du kommer att ge support för alla IT-relaterade frågor och problem som uppstår oavsett vilken applikation eller hårdvara det gäller. Kontakten med användarna sker främst via telefon och användarportal. I arbetet ingår att aktivt bidra i vårt egna utvecklings- och förbättringsarbete. Att delta i uppdrag eller projekt kan också förekomma där man representerar Servicedesk. I detta jobb är det viktigt att du gillar att ha kontakt med människor och ge bra service. Arbetet är omväxlande, utmanande och ger kontinuerlig utveckling.
Som supporttekniker ingår du i funktionen servicedesk. Vi är IT-avdelningens kontaktyta för användarnära tjänster.
Placeringsort: Mariestad
KvalifikationerKvalifikationer• Högskoleexamen inom ett eller fler områden inom IT, eller motsvarande kunskaper/kompetens
Meriterande:
• Du har erfarenhet av servicedeskarbete
• Du har god vana att felsöka i olika datamiljöer
• Du har en teknisk förståelse för hur lösningar är uppbyggda.
• Du har god muntlig och skriftlig kommunikationsförmåga på svenska.
Dina personliga egenskaper• Pedagogisk förmåga samt vana att hantera och anpassa information för olika målgrupper.
• Du har god samarbetsförmåga.
• Du kan kommunicera på ett lättförståeligt sätt i såväl tal som skrift.
• Du har förmåga att hantera många samtidiga aktiviteter med noggrannhet och struktur.
Det är också viktigt att du kan identifiera dig med och leva upp till vår värdegrund som innebär att du ska vara lyhörd, engagerad och pålitlig.
Vi fäster stor vikt vid dina personliga egenskaper.
ÖVRIGT
Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse. Anställningen kan komma att inledas med sex månaders provanställning.
ErsättningMånadslön Länsstyrelsen tillämpar individuell lönesättning.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-03-04
Ange följande referens när du ansöker: 112-1447-2018
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktJonny Haggård 010-224 51 18
FöretagLänsstyrelsen Västra Götalands län, Länsstyrelsernas IT-avdelnin
AdressLänsstyrelsen Västra Götalands län, Länsstyrelsernas IT-avdelnin
Södra Hamngatan 3
40340 GÖTEBORG
Kontorsadress40340 Göteborg
Jobbnummer 3902935
Observera att sista ansökningsdag har passerat.