Supporttekniker till IT-support inom MT/IT Drift & Support

Region Stockholm / Supportteknikerjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Region Stockholm i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Publiceringsdatum
2021-11-01

Om företaget
Enheten ansvarar för den strategisk förvaltningen av utrustningarna inom funktionen, vilket omfattar exempelvis utrustningsstrategi, utrustningsallokering, avtalsförvaltning och investeringsplanering.

Sektionen har ett nära samarbete med den sjukhusgemensamma staben Vårdstöd och teknik.

Sjukvården och MT/IT & Support genomgår en stor utvecklingsresa inklusive utveckling i vårdinformationsmiljön, vilket ställer stora krav på samordning och vidareutveckling i arbetet med IT och utrustningspark. Vidare är laboratorieverksamheten ackrediterad vilket ställer stora krav på systematik och kompetens inom sektionen.

Om tjänsten
I rollen kommer du att arbeta som andralinjens supporttekniker för funktionsområden inom MT/IT & Support. Arbetsuppgifterna består bland annat av verksamhetsnära support till användare och hantering av ärenden via vårt ärendehanteringssystem enligt ITIL processer. Arbete med olika former av periferiutrustning som till exempel Scanners, skrivare, tunnaklienter förekommer.

Som supporttekniker ger du dagligen support via telefon och fjärrverktyg samt på plats hos användarna. Du kommer att arbeta med installationer och använda verktyg inom vår klientplattform som bygger på det nationellt framtagna konceptet eKlient. Du kommer även stödja våra kliniker och förvaltningar med supportarbetet rörande MTP (Medicin Teknisk Plattform) till exempel PC-baserade instrumentkopplingar och analysutrustning. Du ansvarar för att utföra dokumentation på utfört arbete samt att eskalera ärenden i den omfattning som behövs.

Tjänsten är belägen vid Karolinska Universitetssjukhuset i Solna och Huddinge. Resor förekommer till andra sjukhus och siter inom Region Stockholm där Karolinska Universitetssjukhuset är verksamma.

Vi söker
Vi söker dig som:

- Har mod att agera efter sin egen övertygelse.
- Arbetar mot mål och fokuserar på resultat. Du styrs av mål- och resultattänkande i prioriteringar, planering och agerande samt förändrar din inriktning när målen ändrar sig.
- Arbetar bra med andra människor och relaterar till dem på ett lyhört och smidigt sätt. Lyssnar, kommunicerar och löser konflikter på ett konstruktivt sätt.
- Är lugn, uppmärksam och tillmötesgående i sitt bemötande. Du har intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra och anstränger dig för att leverera lösningar.
- Planerar, organiserar och prioriterar arbetet på ett effektivt sätt. Du sätter upp och håller tidsramar, är noggrann och väl medveten om mål och kvalitetsstandard samt lägger stor vikt vid att leva upp till dessa.

Vidare ser vi gärna att du är noggrann och positivt inställd till att hjälpa till där det behövs. Du besitter en kommunikativ förmåga att kunna förklara tekniska utmaningar för personer om saknar kunskap inom IT.

Kvalifikationer
Kvalifikationer
- Du har flerårig erfarenhet av supportarbete inom Microsofts produkter med inriktning på Windows 10 och Office 365.
- Du har dokumenterad erfarenhet av att arbeta med Active Directory samt SCCM.
- Erfarenhet av arbete med ärendehanteringssystem och kunskap inom ITIL.
- God kunskap inom området Citrix och arbete med tunnaklienter.
- Goda språkkunskaper inom svenska, tal ock skrift.

Meriterande:

- Tidigare erfarenhet av arbete inom sjukvård och/eller myndighet.
- Erfarenhet inom det nationella konceptet eKlient.

För att din ansökan ska vara komplett ska den innehålla:
1. CV
2. Övriga bilagor
• Personligt brev (frivilligt)

Välkommen med din ansökan!

Läs mer om rekryteringsprocessen på Karolinska på https://www.karolinska.se/jobba-hos-oss/rekrytering-pa-karolinska/

Om Karolinska Universitetssjukhuset

Vi på Karolinska Universitetssjukhuset är stolta över att vi är ett av världens främsta universitetssjukhus. Förutom vårt särskilda ansvar för den högspecialiserade vården i Stockholmsregionen är huvuduppdraget att tillsammans med Karolinska Institutet utbilda framtidens vårdanställda och bedriva världsledande forskning samtidigt som vi fortsätter vårt arbete med att utveckla vården för patientens bästa. Vi arbetar inom en rad olika områden och professioner.

Vår vision - Vi ska bota och lindra imorgon det ingen kan bota och lindra idag.

Läs gärna mer om oss på www.karolinska.se och följ oss på sociala medier!



Vi eftersträvar jämställdhet och jämlikhet på vår arbetsplats och ser gärna sökande med olika bakgrund och förutsättningar.

Vi tar endast emot ansökningar via detta system. Ansök genom att klicka på knappen "Sök tjänsten". Ansökningar per brev eller e-post beaktas inte. Vi undanber oss direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt säljare av ytterligare jobbannonser.

Region Stockholm ansvarar för hälso- och sjukvård, kollektivtrafik, regional utveckling och bidrar till kulturlivet. Varje dag, dygnet runt. I landets snabbaste växande region. Tillsammans skapar vi Europas attraktivaste storstadsregion.
http://www.sll.se/

Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: Enligt överenskommelse Tillsvidareanställning

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2021-11-22
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
REGION STOCKHOLM

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2021/2144".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Region Stockholm (org.nr 232100-0016)

Arbetsplats
Stab Vårdstöd och Teknik, Enhet Medicinteknik och IT drift support

Jobbnummer
6083023

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Region Stockholm

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Region Stockholm: