Supporttekniker till IT-företag i Täby
Jobzone Sverige AB / Supportteknikerjobb / Täby
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Täby,
Vallentuna,
Upplands Väsby,
Danderyd,
Sollentuna eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Jobzone Sverige AB i Täby,
Vallentuna,
Upplands Väsby,
Danderyd,
Sollentuna eller i
hela Sverige Har du ett brinnande intresse för IT, teknik och datorer? Nu söker vi en supporttekniker till ett IT-företag i Täby
Publiceringsdatum2020-01-31Om tjänstenRollen innebär att du kommer sitta i helpdesk tillsammans med sex andra tekniker och hjälpa kunder med allt från second line support men också till viss del first line support. Supportavdelningen arbetar nära säljavdelningen och företagets nyckelkunder. Kunderna består av allt från privatpersoner till offentlig sektor vilket gör att arbetsdagarna och kundärendena blir mycket varierande.
Tjänsten är till en början ett konsultuppdrag med goda möjligheter till övertag hos kund. Uppdraget är på heltid och du kommer att arbeta hos vår kund men vara anställd som konsult genom oss på Jobzone.
Omfattning: Heltid, 40 timmar i veckan
Språk: Svenska och Engelska
Plats: Täby
Vem söker vi till denna tjänst
Vi söker dig som har minst två års erfarenhet av helpdesk eller supportarbete. Vi tror också att du har mycket goda kunskaper om datorer, komponenter och Microsoft operativsystem. Det är meriterande om du har fördjupade kunskaper inom nätverk och servrar. Utöver det lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper och att du är prestigelös och gärna hjälper dina kollegor. Då du kommer att ha direktkontakt med kunden uttrycker du dig obehindrat på både svenska och engelska.
ArbetsuppgifterI denna roll kommer dina huvuduppgifter att vara felsökning, installation och underhåll i kundernas miljöer. Tekniken är huvudsakligen baserad på PC-datorer och Windowsmiljö.
Du kommer bland annat att:
Hantera inkommande ärenden från kunder via telefon och e-post.
Ta hand om ärendet från första kontakt till åtgärd.
Finnas tillgänglig som teknisk pre-sale till säljorganisationen.
Driva förbättringar/feedback mot test- och utleveransavdelning.
KvalifikationerMinst två års erfarenhet av arbete med helpdesk eller supportarbete
Mycket goda kunskaper om datorer, komponenter och operativsystem
God vana att arbeta med hårdvara
Tillsättning
Tillsättning omgående.
Då intervjuer sker löpande kan tjänsten tillsättas innan sista ansökningsdatum. Sök tjänsten redan idag!
Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare
ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2020-02-28
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagJobzone Sverige AB
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "1175".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Jobzone Sverige AB (org.nr 556608-7689),
https://www.jobzone.se/ Arbetsplats Jobzone Stockholm AB
Jobbnummer 5071337
Observera att sista ansökningsdag har passerat.