Supporttekniker till IT-bolag i teknikens framkant

Centric Professionals AB / Supportteknikerjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Centric Professionals AB i Göteborg, Mölndal, Kungälv, Härryda, Kungsbacka eller i hela Sverige

Vi söker dig som vill arbeta som supporttekniker i Centrics konsultverksamhet. Just det här uppdraget är på ett lokalt IT-bolag i teknikens framkant. Kundföretaget levererar behovsanpassade IT-lösningar till små och medelstora företag runtomkring i Västsverige. De behöver förstärka med ytterligare en kollega som ska ingå i teamet som arbetar 1st/2nd line i Servicedesk. Du kommer att vara med på en rolig tillväxtresa inom teknik och kundbemötande inom IT-infrastruktur tillsammans med ett riktigt gott gäng.

START: Omgående, max 1 månads uppsägningstid
PLATS: Göteborg
OMFATTNING: Heltid
LÖN: Individuell lön


Publiceringsdatum
2019-03-19

Dina arbetsuppgifter
Som 1st/2nd line supporttekniker sitter du in-house och tar emot ärenden från användare via telefon och ärendehanteringssystem. Du kommer exempelvis att hantera frågor som rör alltifrån nätverk, uppdateringar av affärssystem, licensfrågor till hur man skapar macron i Excel. Servicedesken är grunden i verksamheten och du kommer dagligen att ha kontakt med både kollegor och kunder - internt och externt.

Din profil och kvalifikationen
Vi söker dig som har tidigare erfarenhet av Servicedesk 1st line och vill ta nästa steg till ett mycket teknikintensivt bolag med ett helhetstänk där du får gå in på djupet i din felsökning.
Du har tidigare erfarenhet av:
• Windows klient
• Telefonvana
• Ärendehanteringssystem
• Remoteverktyg
• Windows Server (baskunskaper)
Meriterande är om du har erfarenhet av:
• Office 365
• Exchange Online
• WAN & LAN
• MacOS
Du tycker om problemlösning och att bemöta människor på ett bra sätt. Din sociala kompetens gör att du lätt skapar och förvaltar relationer med både kunder och kollegor och du känner hur du enkelt skapar förtroende.

Låter det intressant? Vi ser fram emot din ansökan redan idag!
Vad vi erbjuder
På Centric får du de verktyg du behöver för att nå dina mål. Vi erbjuder alla våra konsulter kvalificerade utbildningar och certifieringar inom den senaste tekniken. Vi tycker nämligen att våra medarbetare hela tiden ska fortsätta att utvecklas, även om de har några år på nacken. Därför erbjuder vi dig möjligheten att lägga upp en individuell utbildningsplan, där vi bekostar såväl studiematerial som själva certifieringarna.

Vi med många tycker att vi är Sveriges skönaste IT-företag och vi arbetar aktivt med att utveckla såväl vår interna gemenskap som våra externa nätverk. Därför genomför vi regelbundet spännande aktiviteter där du som konsult får möjlighet att träffa och umgås med dina kollegor under roliga och avslappnande former.
OBS! På Centric är din utveckling i centrum och nu påbörjar vi den resan redan på första intervjun. Alla som jobbar med IT vet att det är superviktigt att hålla sig uppdaterad. Att dessutom vara certifierad är ett värdefullt kvitto på din kompetens som du har nytta av oavsett arbetsgivare och uppdrag. För att visa att vi på Centric förstått hur viktigt detta här kommer får du nu redan på första intervjun skriva ett valfritt MOS (Microsoft Office Specialist) eller MTA (Microsoft Technology Associate) certifikat till ett värde av 1200 kr. Blir det aktuellt med flera intervjuer får du självklart skriva fler cert. Fattar vi sedan tycke för varandra och du blir anställd - ja, då får du skriva ännu fler cert. På Centric tror vi på kompetensutveckling och bjuder gärna på certifieringar.
Har du några frågor kring tjänsten? Kontakta Linda Gylling på tfn: 0734-159351 eller linda.gylling@centric.eu.

Centric är ett IT-företag med över 370 konsulter i Stockholm, Göteborg, Malmö och Linköping. Vi specialiserar oss på uthyrning av generalister och förmedling av specialister samt erbjuder outsourcing. Som ett av Europas största privatägda tjänsteföretag med över 5 000 anställda i Europa är en sak tydlig; vi tror på människor oavsett om vår kund vill hyra in vår personal eller låta oss göra hela jobbet. Vi är medlem i Almega Kompetensföretagen och följer deras tecknade kollektivavtal med Unionen.

Centric är certifierat av "Great Place To Work" som utför världens största arbetsplatsstudie.

OBS! Du vet väl att du kostnadsfritt kan ladda ner tusentals e-böcker när du registrerat dig som sökande på vår hemsida. Där finns böcker inom allt från t ex IT, ekonomi, personlig utveckling, karriärstips till hur man skriver ett bra CV.

Gilla oss på facebook så att du inte går miste om nå't. Där listar vi våra lediga tjänster och kommer med tips och trix när det gäller jobbsökande; https://www.facebook.com/CentricSweden.

Sökord IT, tekniker, IT-tekniker, it - tekniker, support, supporttekniker, support-tekniker, helpdesk, servicedesk, first line, 1st line, 2nd line, konsult, Consultant, IT technician, Göteborg.

Registrera din ansökan redan idag, då tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.

Varaktighet, arbetstid
Arbetstiden är 40 timmar per vecka -

Ersättning
Individuell lönesättning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-06-19
Ange följande referens när du ansöker: 1552988815326
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Linda Gylling linda.gylling@centric.eu 0734-159351

Företag
Centric Professionals AB

Adress
Centric Professionals AB
Lindholmspiren 9
40222 GÖTEBORG

Kontorsadress
Lindholmspiren 9 17266 Göteborg

Jobbnummer
4676818

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Centric Professionals AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Centric Professionals AB: