Supporttekniker till IT-avdelningen för WSP Sverige
Elan IT / Supportteknikerjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Elan IT i Stockholm,
Solna,
Täby,
Södertälje,
Sigtuna eller i
hela Sverige WSP är ett globalt analys- och teknikföretag som erbjuder konsulttjänster för hållbar samhällsutveckling inom Hus & Industri, Transport & Infrastruktur och Miljö & Energi. Vi är totalt 9000
medarbetare i koncernen varav 2000 i Sverige, och finns i 35 länder. Bredd och mångfald kännetecknar våra medarbetare, kompetensområden, kunder och typer av uppdrag.
Om organisationen
IT-avdelningen i Sverige är ett av två kompetenscentra för IT i WSP. Vi ansvarar i första hand för IT inom Europa utanför Storbritannien men hanterar även utveckling och drift av vissa system gemensamma för hela WSP koncernen. Vi har ett nära samarbete och ofta gemensamma projekt med vårt andra kompetenscentrum i Storbritannien och med andra regioner i WSP.
IT-avdelningen i Sverige har för närvarande 30-talet medarbetare uppdelat på fem grupper: en Supportgrupp för användarsupport, två Infrastruktur- och Projektgrupp för utvecklingsprojekt och större förändringar, en Driftgrupp samt ett Utvecklarteam.
Kännetecknande för WSP är har en mycket differentierad konsultverksamhet samt stor geografisk spridning med ett 60 tal kontor med totalt 2800 användare över Europa. IT supporten är därför uppbyggd med lokala IT samordnare som tillhör konsultverksamheten och en central IT support som arbetar med en kombination av mer kvalificerad 2:nd line support till IT samordnare och direkt användarsupport.
Publiceringsdatum2011-03-21Om tjänstenVi söker en driven Supporttekniker till vår centrala IT-Support som idag består av elva personer placerade i Stockholm och Göteborg. Din placering kommer att vara vårt kontor i Stockholm Globen.
Gruppen samarbetar nära med IT- avdelningens övriga delar och som supporttekniker kan du därför även bli delaktig i olika utvecklingsprojekt inom IT staben. Det är också vanligt att man på IT-Support har ett eget ansvarsområde som man självständigt ansvarar för och utvecklar.
IT i WSP utvecklas ständigt för att möta vår konsultverksamhets behövs och förändringstakten är hög. Det här är alltså en tjänst där det ställs krav på att hela tiden lära sig nytt och vara med i förändringsprocessen.
BakgrundVi söker dig som:
• är supporttekniker med något års erfarenhet och känner att du vill ta nästa steg.
• är en social person och gillar att jobbar med att ge service och alltid sätter användaren i fokus.
• har bred IT-kunskap med allt från nätverk, XP, Exchange, rättigheter på server- och användarnivå samt lätt för att lära dig nya program/rutiner.
• har arbetat med Windows XP, Windows 7, Windows Server och Office 2010.
• talar och skriver svenska och engelska obehindrat.
• erfarenhet från stora organisationer (meriterande).
Som person är du social, självgående och gillar att ta eget ansvar. Du är pedagogisk och har lätt för att uttrycka dig i tal och skrift. Vi vill att du är nyfiken, idérik och vill utvecklas i din roll. För att passa in hos oss gillar du att arbeta i ett högt tempo, är stresstålig och är van att ha mycket att hålla reda på.
Ansökan och upplysningar
I denna rekrytering samarbetar WSP med Elan IT. Sök tjänsten genom att registrera dig på
www.elanit.se och koppla ditt CV mot den aktuella tjänsten . Urval sker löpande så sök så snart som möjligt. Frågor om rekryteringsprocessen besvaras av Elin Hedberg, rekryteringskonsult på Elan IT, 08 - 508 954 39,
elin.hedberg@elanit.seArbetstider och omfattningEnligt överenskommelse
ErsättningEnligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2011-04-25
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Ansökan sker via företagets webbplats.
KontaktElin Hedberg
FöretagElan IT
AdressElan IT
Jobbnummer 881159
Observera att sista ansökningsdag har passerat.