Supporttekniker till IT-avdelningen

Stockholms konstnärliga högskola / Supportteknikerjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Stockholms konstnärliga högskola i Stockholm

Stockholms konstnärliga högskola (SKH) utbildar och forskar inom cirkus, dans, danspedagogik, film, media, opera, scenkonst och skådespeleri. Genom banbrytande utbildning och forskning vill vi stärka konstens kraft och förmåga att möta samhällets utmaningar. Vill du bidra till en attraktiv studie-, forsknings- och arbetsmiljö? Hos oss blir du en viktig del i en miljö där vi genom nyskapandearenor för morgondagens tongivande konstnärer, forskare och pedagoger bidrar på konstnärlig grund till en aktiv dialog med det omgivande samhället. Gemensamt bär vi en kultur med en stark vi-känsla som utmärks av ansvar, tillit och engagemang.

Läs mer om SKH här: https://www.uniarts.se

Välkommen att söka anställning som Supporttekniker till IT-avdelningen
IT-avdelningen vid Stockholms konstnärliga högskola, (SKH) har som uppdrag att leverera IT-stöd till våra två institutioner och ämnesavdelningar inom lärosätet. Vårt mål är att tillhandahålla en stabil och flexibel IT-miljö som ger våra studenter och anställda de bästa förutsättningarna för utbildning och forskning. IT-avdelningen består i dagsläget av en IT-chef, IT-säkerhetssamordnare, Systemintegratör, Systemförvaltare samt IT-tekniker, totalt sex personer. IT-avdelningen på SKH är ett litet gäng som jobbar effektivt och serviceinriktat mot hela verksamheten. Är du en lösningsinriktad person, med erfarenhet från liknande arbetsuppgifter, som vill bidra till vårt glada gäng? Då kan det vara dig vi söker!

Arbetsuppgifter
Som supporttekniker hos oss har du varierande arbetsuppgifter där din roll innebär att ge förstklassig service till medarbetare och studenter. Du kommer arbeta med teknisk support, primärt i en Windowsmiljö och inom den klassiska första linjen på en servicedesk. Här tar du emot samtal, löser ärenden och dokumenterar.

Som supporttekniker hanterar du verksamhetens datorer (både Mac och PC) samt mobiler (iPhone/Android) gällande installation och support. Du arbetar även med felavhjälpning, beställningar, kontohantering samt andra förekommande arbetsuppgifter inom IT-området. Tillsammans med dina kollegor kommer du att följa upp och även självständigt lösa frågor i vårt ärendehanteringssystem.



Önskvärda kvalifikationer

• Utbildning med inriktning inom IT, lägst gymnasienivå.
• Erfarenhet av arbete med telefonsupport i en Servicedesk
• Erfarenhet gällande hantering datorer (både PC/Mac) samt dess kringutrustning, skrivare och nät.
• Kunskap om Android/iOS, dvs. mobilhantering och administration
• God kännedom om Microsoftbaserade produkter för PC och Mac
• Kunskaper i IT-verktyg för digitala möten samt live-streaming
• Du behärskar svenska och engelska obehindrat, i både tal och skrift
• Certifierad IT-supportspecialist (IT Technical Support Specialist)



Meriterande

• Eftergymnasial utbildning med inriktning IT
• Certifiering inom MDM (Device Configuration and Management).
• Certifieringar inom nätverk
• Erfarenhet av arbete inom lärosätet
• Certifiering inom CCNA

För att trivas hos oss gillar du att jobba både i team och självständigt och att ha omväxlande arbetsuppgifter. Du ska vara självgående och ha förmåga att ta egna initiativ. Du är bra på att lösa problem både snabbt och effektivt och med en god analytisk förmåga. Arbetet kräver att du är serviceinriktad och har mycket god samarbetsförmåga och ödmjukhet inför arbetsuppgifterna. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.



Om anställningen
Anställningens omfattning är på heltid och tidsbegränsad till ett år. Tillträde i mitten av juni eller enligt överenskommelse.



Om ansökan
Du registrerar din ansökan och laddar upp dokument i vårt rekryteringssystem. I korthet ska ansökan innehålla meritförteckning (CV och personligt brev) med kopior på handlingar du vill styrka meritförteckningen med

Eventuella bilagor du vill åberopa som inte kan skickas via vårt rekryteringssystem skickas till Stockholms konstnärliga högskola, Box 24045, 104 50 Stockholm, märkt med diarienummer SKH 2024/314/2.2.1

Fackliga företrädare: https://www.uniarts.se/om-skh/jobba-pa-skh/personalorganisationer/

För denna rekrytering har vi gjort vårt annonsval och vill därför inte bli kontaktade av annonsförsäljare, rekryteringsbyråer eller motsvarande.

Välkommen med din ansökan senast 2024-05-23

Ersättning
Individuell månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2024-05-23
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Stockholms Konstnärliga Högskola (org.nr 202100-6560), https://www.uniarts.se/

Arbetsplats
Stockholms konstnärliga högskola

Kontakt
IT-chef
Reza Mirazimi
reza.mirazimi@uniarts.se
+46849400660

Jobbnummer
8657024

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Stockholms konstnärliga högskola

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Stockholms konstnärliga högskola: