Supporttekniker till IT-akuten
Skövde kommun, Avdelningen för IT och verksamhetsutveckling / Supportteknikerjobb / Skövde
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Skövde,
Tibro,
Tidaholm,
Götene,
Skara eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Skövde kommun, Avdelningen för IT och verksamhetsutveckling i Skövde Skövde är en framtidsstad med livskvalitet och drivkraft som får spännande saker att hända. Vi har en ledande position i Skaraborg och är på god väg att nå målet att bli 60 000 invånare. Med ett expansivt näringsliv, goda utbildningsmöjligheter och närhet till natur och kultur finns goda förutsättningar för en hög livskvalitet.
Skövde kommun är inne i en spännande utvecklingsfas och som anställd hos oss får du en fantastisk möjlighet att påverka Skövdes framtid.
Sektor styrning och verksamhetsstöd ansvarar för områdena ekonomi- och verksamhetsstyrning, ekonomiadministration, administrativ styrning, arbetsgivarfrågor samt IT och andra verksamhetsstödjande funktioner såsom juridik och metodstöd i kvalitets- och utvecklingsarbete. Sektorn erbjuder tjänster till hela kommunkoncernen. Sektorn leds av en sektorchef som tillika är kommundirektör. Det finns cirka 90 medarbetare i sektorn.
Avdelningen IT & Verksamhetsutveckling består av 45 medarbetare och har det övergripande ansvaret för IT-verksamheten i Skövde kommun. För avdelningen innebär det två huvuduppdrag:
Vi förvaltar och utvecklar kommunens IT-plattform vilket innefattar installation och drift av kommunikationsnät, servrar, datorer och övrig IT-utrustning. Vi stödjer dessutom förvaltningarna i deras verksamhetsutveckling.
Avdelningen erbjuder moderna IT-tjänster till övriga verksamheter i kommunen. Exempel på sådana tjänster är flexibla IT-arbetsplatser, mobila lösningar i form av trådlösa nät och fjärrarbetsplatser samt drift, support och utveckling av system.
Till IT-akuten kommer användare i organisationen Skövde kommun för att få support på sin telefon, iPad eller PC. IT-akuten lämnar även ut beställda telefoner och datorer samt ger allmän IT-support.
Publiceringsdatum2016-03-15ArbetsuppgifterVi söker en nyfiken supporttekniker till IT-akuten. Arbetet innebär att ta emot kunder på plats i IT-akuten i stadshuset. I dina uppgifter ingår att så långt som möjligt lösa våra användarens IT-problem, svara på frågor och hantera beställningar.
Vidare ingår felsökning på hård- och mjukvara, däremot gör vi inga reparationer på själva hårdvaran. I arbetsuppgifterna ingår att göra installationer och utföra användar- och datoradministration samt lämna programsupport.
Registrering och hantering av ärenden sker i vårt ärendehanteringssystem Service Manager.
En mobil IT-akut är under utveckling. Syftet är att ge riktade supportinsatser på plats hos våra användare/kunder, du kommer även ingå i den mobila IT-akuten.
Kvalifikationer• Vi söker dig med relevant IT-utbildning, gärna från högskola eller motsvarande.
• Du har flerårig erfarenhet från arbete med IT-support på plats hos kund,
erfarenhet från Helpdesk/Servicedesk är meriterande.
• Dina kunskaper är goda i användaradministration i AD-miljö, nätverk och Officepaketet.
• Kunskaper/certifieringar i ITIL samt Microsofts klient- och serversvit är meriterande.
• Flytande svenska och god engelska i tal och skrift är ett krav.
• B-körkort är ett krav.
• Du har pedagogisk förmåga och kan lämna tydlig information och klara besked.
• Är professionell och samtidigt personlig i ditt bemötande.
• Tycker om att ha mycket kundkontakt och har djup service- och ansvarskänsla.
• Behåller lugnet i stressade situationer och är bra på att prioritera.
• Är strukturerad, självständig och har samtidigt hög samarbetsförmåga.
• Har viljan att ständigt utvecklas och sträva mot nya ansvarsområden.
• Vi lägger stor vikt vid din personlighet.
ÖVRIGT
Skövde Kommun arbetar aktivt för jämställdhet och mångfald i arbetslivet och vill därmed tillvarata de kvaliteter som en jämn könsfördelning och etnisk och kulturell mångfald kan tillföra verksamheten.
Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse. Intervjuer äger rum 6 - 7/4. .
ErsättningEnligt avtal.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-03-31
Ange följande referens när du ansöker: A552818
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktPeter Wiman, Supportchef 0500-493616
FöretagSkövde kommun, Avdelningen för IT och verksamhetsutveckling
AdressSkövde kommun, Avdelningen för IT och verksamhetsutveckling
Fredsgatan 4
54183 SKÖVDE
KontorsadressFredsgatan 4 SKÖVDE
Jobbnummer 2726028
Observera att sista ansökningsdag har passerat.