Supporttekniker till Internetresebyrå

Bravura / Supportteknikerjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Bravura i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Om Bravura:

Bravura levererar rekryterings- och bemanningslösningar inom hela tjänstemannaområdet, över hela landet.

Vårt mål är att förenkla rekryteringsprocessen, både för dig som söker nytt jobb och för de företag som vill anställa nya medarbetare. Genom att hålla en tydlig dialog, vara snabba och anpassningsbara samt med en passion för det vi gör säkerställer vi en framgångsrik rekryteringsprocess för alla parter.

Publiceringsdatum
2014-12-12

Företaget
Vi söker en supporttekniker till ett företag som ingår i Europas största resebyråkoncern på Internet. Företaget har ca 130 anställda varav drygt 100 personer arbetar på huvudkontoret i Solna. De övriga är fördelade på företagets filialer i Norge, Danmark och Finland. Du sitter i trevliga lokaler i Solna där du erbjuds fri tillgång till gym, sporthall och simbassäng.

Som supporttekniker erbjuds du en viktig roll i ett team om tre personer. Du agerar första kontakt för användare med dagliga tekniska supportärenden. Du kommer även arbeta remote för att hjälpa kollegor i den europeiska organisationen. Ärenden kommer in via mail, telefon, ärendehanteringssystem samt från kollegor som kommer förbi. Du ansvarar för att prioritera dina ärenden och arbetsuppgifter. Huvudsakliga arbetsuppgifter för denna tjänst är att agera firts line, felsöka hård- och mjukvara, installera hårdvara och konton samt sköta en del underhåll och installationer av servrar.

Detta är ett uppdrag på tre månader med chans till förlängning/tillsvidareanställning.

Dina arbetsuppgifter
Som supporttekniker erbjuds du en viktig roll i ett team om tre personer. Du agerar första kontakt för användare med dagliga tekniska supportärenden. Du kommer även arbeta remote för att hjälpa kollegor i den europeiska organisationen. Ärenden kommer in via mail, telefon, ärendehanteringssystem samt från kollegor som kommer förbi. Du ansvarar för att prioritera dina ärenden och arbetsuppgifter. Huvudsakliga arbetsuppgifter för denna tjänst är att agera firts line, felsöka hård- och mjukvara, installera hårdvara och konton samt sköta en del underhåll och installationer av servrar.

Detta är ett uppdrag på tre månader med chans till förlängning/tillsvidareanställning.

Kvalifikationer
• 1-3 års erfarenhet av liknande arbete i Windowsmiljö
• Erfarenhet av något ärendehanteringssystem, exempelvis Jira
• Goda kunskaper i Windows 7, Microsoft Exchange 2007, Microsoft Server 2003/2008 (AD, GPO)
• Erfarenhet av Cisco, Dell, HP-klienter, Google Apps, VMware (meriterande)
• Du uttrycker dig väl i tal och skrift, och är flytande i engelska

Dina personliga egenskaper
Vi söker dig som är en stresstålig och strukturerad problemlösare. Du arbetar självgående och tycker om att hjälpa dina kollegor. Utöver det har du ett stort intresse för IT.

Övrig information:

Start: Omgående, Januari
Plats: Solna
Lön: Enligt ö.k.
Kontakt: Bravura, info@bravura.se , tel. 08-40024050

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Sökord: IT-support, supporttekniker, IT-tekniker, windows

Arbetstider och omfattning
Heltid Visstidsanställning

Ersättning
Enligt ö.k.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-01-12
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Josefine Gustafsson 08-40024050 josefine.gustafsson@bravura.se

Företag
Bravura

Adress
Bravura
Hornsbruksgatan 28
11734 0180

Kontorsadress
Hornsbruksgatan 28, 11734 Stockholm

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2099977

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Bravura

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Bravura: