Supporttekniker till IKT Göteborg

Trafikverket / Supportteknikerjobb / Göteborg
2024-07-08


Visa alla supportteknikerjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Trafikverket i Göteborg, Mölndal, Kungälv, Öckerö, Ale eller i hela Sverige

Nu finns chansen att bli en del av vårt engagerade team av supporttekniker och bidra till att göra vardagen enklare för över 12 000 användare hos Trafikverket. En spännande och utmanande möjlighet väntar!

Supporttekniker till IKT Göteborg

Publiceringsdatum
2024-07-08

Dina arbetsuppgifter
Som supporttekniker arbetar du i en första linjen support och är en del av Användarstöd IT - du är en viktig stödjande funktion för hela Trafikverket. Användarstöd IT ansvarar för och tillhandahåller första och andra linjen support, inklusive "på-platsen-stöd", inom IT och telefoni. Med visionen att alltid ha användaren i fokus ger vi professionell support och stöd till Trafikverkets över 12 000 interna och externa användare av Trafikverkets system. Inom basuppdraget ingår klientapplikationer, IT-arbetsplatsen, utskriftsfunktionen, kommunikation och telefoni.
Du kommer bland annat arbeta med att:
ta emot ärenden i en första linjen support via telefon och webbformulär
supportera via fjärrstyrning avseende hård- och mjukvara, felsökning och teknisk problemlösning av allt ifrån klienter, mobiltelefoner och applikationer
supportera framförallt Windowsklient, Office-relaterade produkter och lösenordshantering men även andra IT-miljöer och ca 500 olika applikationer

Vi är i dagsläget är ett härligt gäng på 26 medarbetare med en god gemenskap och hos oss går det inte en dag utan skratt. Arbetet är intressant, utmanande och lärorikt och vi gör något meningsfullt som gör skillnad för hela Trafikverket! Du kommer att få en gedigen introduktion av erfarna handledare, vilket ger dig de bästa förutsättningarna för att du ska komma in i arbetet på ett bra sätt.
Några ord från en framtida kollega: "Jag tycker om att arbeta här för känslan av att vara en viktig del av verksamheten. Genom att ge support kan vi påverka allas vardag, vilket är fantastisk. Teamet består av trevliga, hjälpsamma och respektfulla kollegor som lyser upp dagarna på jobbet."

Övrig information

Placeringsort för tjänsten är Göteborg.
I denna rekrytering används webbaserade tester som en del i urvalet. Intervjuer planeras till v. 34 och kommer genomföras på plats på vårt kontor i Göteborg.
Du är varmt välkommen att höra av dig till rekryterande chef, Helen Norman (helen.norman@trafikverket.se), om du har frågor om tjänst, verksamhet etc.
Vi använder främst mail (från mejladress: noreply@heroma.se) för att göra utskick och kallelser. Kolla din inkorg och även skräppost/SPAM regelbundet under denna tid för att vara säker på att du får all information från oss!

Kvalifikationer
Vem är du?
Vi ska leverera bästa möjliga bemötande till våra kollegor och det krävs därför att du har en god kommunikativ förmåga och är tydlig, serviceinriktad och flexibel i dialogen med våra användare. För att hålla en hög nivå på vår leverans är vi beroende av varandra och det är därför avgörande att du har en god samarbetsförmåga. Du har ett strukturerat arbetssätt och motiveras av ett aktivt medarbetarskap där du på ett målmedvetet sätt tar ansvar för dina arbetsuppgifter. Du drivs av lösa problem och kan lätt identifiera och utveckla effektiva och genomförbara lösningar på uppkomna problem.
Vi söker dig som har
gymnasieutbildning inom IT eller annan utbildning i kombination med yrkeserfarenhet som vi sammantaget bedömer som likvärdig
aktuell och relevant erfarenhet av arbete med IT-support inom servicedesk
aktuell erfarenhet av arbete inom kundservice samt genomgått utbildning inom kundkommunikation (internt eller externt)
goda kunskaper inom Microsoft Office och Microsoft Windows
mycket goda kunskaper i svenska i både tal och skrift
goda kunskaper i engelska i tal

Det är meriterande om du har
erfarenhet av att arbeta inom offentlig sektor
dokumenterad erfarenhet av arbete med kontaktcenterlösning (ex. Solidus), ärendehanteringssystem (ex. Remedy ITSM) samt Kunskapsdatabas (ex. Confluence)
erfarenhet av att arbeta processorienterat, exempelvis utifrån hur du hanterar IT incidenter (Service Management enligt ITIL)

Ansökan

De frågor som du får besvara när du skickar in din ansökan kommer att ligga till grund för det första urvalet vi gör. Om det inte står något annat i annonsen vill vi att du bifogar ditt CV. Vi har slutat begära in personligt brev eftersom vi inte har med det som del av urvalsunderlaget.
Inom vår IT-organisation är du med och utvecklar Sverige med hjälp av moderna och innovativa lösningar. Vi är mitt i en spännande förändring där vi försöker ta vara på digitaliseringens möjligheter till fullo. Digitaliseringen ställer allt större krav och vi vill därför anpassa oss vad gäller kompetens, arbetssätt och organisation i takt med utvecklingen. Vi har ett helhetsansvar för IT och telekom, en verksamhet som pågår dygnet runt, året om - precis som Sveriges transportsystem.
På Trafikverket jobbar vi med att göra Sverige närmare. Vi tror på att en förening av olika erfarenheter, bakgrunder och perspektiv är den bästa grunden för att bygga en arbetsplats fri från diskriminering och en miljö där alla trivs och gör sitt bästa. Vi tror på mångfald där den gemensamma nämnaren är pålitlighet, engagemang och mod. För det är så vi bäst representerar vårt samhälle.

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2024-08-07
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "27:2024:123".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Trafikverket (org.nr 202100-6297)

Kontakt
Rekryterande chef
Helen Norman
0101257131

Jobbnummer
8792365


Prenumerera på jobb från Trafikverket

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Trafikverket: