Supporttekniker till Högskolan i Skövde
Centric Professionals AB / Supportteknikerjobb / Skövde
2024-09-06
Visa alla supportteknikerjobb i Skövde,
Tibro,
Tidaholm,
Götene,
Skara eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Centric Professionals AB i Skövde,
Skara,
Lidköping,
Haninge,
Jönköping eller i
hela Sverige Högskolan i Skövde söker en serviceinriktad supporttekniker till sin IT-avdelning! Här får du chansen att arbeta med både first- och second line-support i en dynamisk miljö. Vi söker dig med erfarenhet av IT-support inom högskole- eller universitetssektorn, samt kunskap om LMS och ärendehanteringssystem. Goda kommunikationsförmågor på svenska och engelska är ett måste.
Start senast 1 oktober 2024 - bli en del av högskolans engagerade team!
Som konsult på Centric får du en trygg anställning och samlar på dig värdefull arbetslivserfarenhet på uppdrag hos våra kunder. Din konsultchef stöttar dig i din utveckling där du hela tiden fyller på med nya erfarenheter och kunskaper. En utmärkt möjlighet att göra karriär.
Publiceringsdatum2024-09-06Dina arbetsuppgifterHögskolans IT-avdelning behöver förstärkning inom systemsupport med fokus på både first- och second line-support för IT-helpdesk. Arbetsuppgifterna omfattar hantering av front- och backoffice, där du kommer att arbeta i nära samarbete med andra supporttekniker, systemutvecklare och användare inom organisationen. Rollen innebär att du ger stöd och löser problem inom hela verksamheten, med särskild fokus på IT-relaterade ärenden.
Du kommer att utföra ditt uppdrag på plats hos Högskolan i Skövde och arbeta i ett engagerat och kompetent team som strävar efter att leverera högkvalitativ support.
Din profil och kvalifikationen
Vi söker dig som har erfarenhet från liknande arbete inom IT och som har arbetat inom högskole- och/eller universitetssektorn. Du har tidigare erfarenhet av att ge support inom lärplattformar (LMS) samt ärendehanteringssystem. För att lyckas i denna roll krävs det att du har god kommunikationsförmåga på både svenska och engelska, i både tal och skrift. Du är van vid att arbeta i en supportfunktion där problemlösning och användarkontakt är en central del av din vardag. Utöver detta ser vi att du har följande kvalifikationer:
• Erfarenhet av IT-support, gärna inom utbildningssektorn.
• Kunskap och erfarenhet av att arbeta med LMS-system och ärendehanteringssystem.
• Förmåga att arbeta självständigt och i grupp samt att hantera stressiga situationer med professionalism.
• God analytisk förmåga och ett lösningsorienterat arbetssätt.
• Möjlighet att påbörja arbetet senast 1 oktober 2024. Om Högskolan i Skövde
Högskolan i Skövde är en modern och dynamisk högskola som erbjuder en öppen och välkomnande miljö. Högskolan strävar efter att vara en plats där utbildning och forskning möts för att skapa framsteg och innovation. Med cirka 530 anställda och över 10 000 studenter är den en av de ledande högskolorna i Sverige, där de dagligen arbetar för att utveckla framtidens utbildningar och forskningssamarbeten. Som supporttekniker hos Högskolan kommer du att vara en viktig del av den verksamhet som stöttar dess växande organisation och dess användare. Vi ser fram emot din ansökan och hoppas att du kan vara med oss på högskolans resa mot framtida framsteg!
Vad vi erbjuder
Vi hjälper dig att nå dina personliga mål. Vi tycker nämligen att alla våra medarbetare hela tiden ska fortsätta att utvecklas, oavsett om de är juniorer eller har några år på nacken. Därför erbjuder vi alla våra konsulter kvalificerade utbildningar och certifieringar inom den senaste tekniken. Och inte nog med det - du som konsult får även lägga upp en individuell utbildningsplan utifrån dina speciella intresseområden, där vi tar notan för både studiematerial och certifieringar. Hos oss på Centric kommer du snabbt in i gemenskapen genom våra interna och externa aktiviteter där vi träffas och hittar på något roligt tillsammans.
Mer om oss:
Centric är ett IT-företag med ca 400 anställda, med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö och Linköping. Vi specialiserar oss på uthyrning av generalister och förmedling av specialister samt erbjuder outsourcing och systemlösningar inom retail. Vi är medlem i Almega Kompetensföretagen och följer deras tecknade kollektivavtal med Unionen.
Mathias Gyllander
• 46 734159368
Mathias.Gyllander@centric.eu Ersättning Individuell lönesättning
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2024-12-06
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "169572447".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Centric Professionals AB (org.nr 556718-3693),
https://careers.centric.eu/ Arbetsplats Centric
Kontakt CENTRIC Sweden
Mathias.Gyllander@centric.eu +46 734159368 Jobbnummer 8884961