Supporttekniker till Hogia
Wise IT AB / Supportteknikerjobb / Stenungsund
2018-10-18
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Supporttekniker till Hogia" (publicerad 2018-12-12) ⬅️
Visa alla supportteknikerjobb i Stenungsund,
Orust,
Lilla Edet,
Tjörn,
Kungälv eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Wise IT AB i Stenungsund,
Kungälv,
Uddevalla,
Ale,
Göteborg eller i
hela Sverige Vill du jobba med havet som närmaste granne? Gillar du att lösa problem och hjälpa människor till en enklare och bättre arbetsvardag? Kom med i vårt gäng!
Din vardag
I rollen kommer du hjälpa Hogias interna användare och bistå med din IT kompetens och erfarenhet. Du kommer att ingå i ett team på 4 stycken som hanterar supportärenden för hela koncernen i Stenungsund men även våra användare som sitter på våra filialkontor.
I tjänsten ingår huvudsakliga arbetsuppgifter:
• Support (1-line & viss 2-line) via mail, telefon och på plats
• Hantera olika typer av system- och klientfrågor
• Hantering av incidenter och problems
• Implementation av systemlösningar
• Mobiltelefoner och abonnemang
• Skrivarsupport
• Konferensrumsutrustning
Vem är du?
För att trivas i rollen som supporttekniker, bör du ha tidigare erfarenheter av liknande roll i minst 1 år samt ett brinnande intresse för teknik, service och support. Du har en eftergymnasial IT-utbildning och förstår värdet av att leverera förstklassig service. Du har lätt för att samarbeta, är lösningsorienterad och lättlärd.
Kunskapskrav
• Allmänna IT-kunskaper (såsom nätverk och Microsoft applikationer)
• Operativsystem - Microsoft Server & PC
• Windows 10
• Active Directory
• Skrivare
Meriterande om du har erfarenhet av:
• SharePoint
• ITIL
• Dynamics (ärendehanteringssystem)
• Exchange
Passar vi dig?
Redan från starten 1980 fanns en medveten strävan i Hogia att vi skulle vara lika många kvinnor som män i företaget. Det har vi lyckats med under alla dessa år och idag har vi en helt jämn könsfördelning också på chefsjobb på alla nivåer.
Vi jobbar långsiktigt i allt vi gör, när vi utvecklar produkter, medarbetare och relationer till kunder. Vi är måna om att skapa en miljö där medarbetare får ta ett tydligt ansvar med stora möjligheter till utveckling. Vi tror att vi presterar bäst när vi är raka och tydliga i vår kommunikation och våra ansvarsområden, att vi vågar ta för oss men även att be om hjälp.
Vi arbetar systematiskt med utbildning, uppföljning och coachning och lär av varandra i en prestigelös miljö. Vi hjälps åt helt enkelt. Tillsammans vidareutvecklar och bygger vi vår verksamhet i små steg. Så har vi gjort sedan starten för 38 år sedan. Idag är vi 650 anställda i Hogiagruppen och har som mål att vara 700 anställda år 2020. Vill du vara med på vår spännande resa? Välkommen in med din ansökan!
Hogia-gruppen är en koncern med 27 bolag och sammanlagt 650 medarbetare i Norden och Storbritannien. Ända sedan företaget grundades 1980 råder en jämn könsfördelning bland Hogias medarbetare. Det är helt familjeägt och huvudkontoret är vackert beläget precis vid Hakefjordens strandkant i Stenungsund,
Vår affärsidé bygger på att hjälpa företag att utvecklas. Vi ger våra kunder rätt kunskap och IT-stöd så att de kan utveckla sina verksamheter på ett effektivt sätt. Vi erbjuder ett brett utbud av branschlösningar inom affärsadministration och transport.
Vi vill vara Sveriges mest attraktiva arbetsgivare för människor som vill arbeta med IT-system. Då går det inte att stanna kvar i gamla tankesätt och strukturer. Vi kommer fortsätta hitta innovativa lösningar för att föra utvecklingen framåt och samtidigt hjälpa till att stärka Sveriges konkurrenskraft.
Varaktighet, arbetstid
Heltid 100%
Publiceringsdatum2018-10-18ErsättningMånadslön - Fast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-11-30
Ange följande referens när du ansöker: wiseitse267
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagWise IT AB
AdressWise IT AB
Box 22109
10422 Stockholm
KontorsadressBox 22109
Jobbnummer 4409266
Observera att sista ansökningsdag har passerat.