Supporttekniker till helpdesk / servicedesk
TNG IT / Supportteknikerjobb / Stockholm
2011-04-15
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Supporttekniker till helpdesk / servicedesk" (publicerad 2011-07-15) ⬅️
Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos TNG IT i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sollentuna,
Södertälje eller i
hela Sverige För kunds räkning söker TNG IT flera supporttekniker / tekniker inom helpdesk / servicedesk. Vi söker dig som är en fena på att ge förstklassig service vid teknisk problemlösning åt kunder. Du erbjuds ett arbete i ett härligt arbetsteam på ett globalt IT-företag med goda utvecklingsmöjligheter.
Som supporttekniker blir dina huvudsakliga arbetsuppgifter att ge teknisk support via telefon och mail åt företagets kunder. Alla inkommande samtal registreras i företagets ärendehanteringssystem och du löser de flesta problemen själv med hjälp av teknisk kompetens eller företagets Knowledge Database. Exempel på konkreta arbetsuppgifter är:
• Kontoadministration
• Support av verksamhetsspecifika applikationer
• Felsökning i Windows operativsystem
• Support av Officepaketet
Vår kund erbjuder en dynamisk arbetsmiljö på ett av världens mest kända IT-företag. Du får en utåtriktad roll där du löser varierade tekniska problem tillsammans med trevliga kollegor.
Tjänsten är på heltid med start omgående. Denna tjänst ingår i vår bemanningsverksamhet, vilket innebär att du blir anställd av TNG och jobbar som konsult ute hos vår kund. För rätt person kan det på sikt finnas möjlighet att rekryteras av kund.
Publiceringsdatum2011-04-15KvalifikationerVi söker dig som har:
• Erfarenhet av telefonsupport, helpdesk eller servicedesk
• Intresse för IT
• Kunskap i Windows operativsystem
• Goda kunskaper i svenska och engelska
Det är meriterande om du har erfarenhet av Active Directory, Exchange och Citrix. Vidare är det ett plus om du har utbildning inom IT.
Som person är hjälpsam, serviceminded och lugn. För att lyckas i rollen tror vi även att du är tålmodig, strukturerad och duktig på att bemöta människor.
Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryteringsansvarig Sara Scheef, 08-410 690 50. Ansök snarast då intervjuer sker löpande, tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdatum. Att ansöka tar endast ett par minuter och du behöver enbart uppge kontaktuppgifter samt bifoga ditt färdiga CV. Följ anvisad länk.
TNG IT är specialiserat på bemanning och rekrytering av IT-kompetens med särskild inriktning mot service desk, support, utveckling, drift och nätverk. Vi arbetar utifrån en unik process som kombinerar styrkorna hos headhuntingföretag och bemanningsföretag. TNG IT finns i Stockholm, Göteborg och Malmö.
Läs mer om oss på
www.tngit.seArbetstider och omfattningHeltid
ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2011-04-29
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Ansökan sker via företagets webbplats.
KontaktSara Scheef, 08-410 690 50
FöretagTNG IT
AdressTNG IT
Västra Järnvägsgatan 15 (Kungsbrohuset)
10132 Stockholm
Jobbnummer 906652
Observera att sista ansökningsdag har passerat.