Supporttekniker till helpdesk - Borås

InfoCare Service AB / Supportteknikerjobb / Borås
2019-03-28
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Supporttekniker till helpdesk - Borås" (publicerad 2019-06-17) ⬅️


Visa alla supportteknikerjobb i Borås, Bollebygd, Svenljunga, Ulricehamn, Alingsås eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos InfoCare Service AB i Borås, Alingsås, Vårgårda, Mölndal, Göteborg eller i hela Sverige

InfoCare - We Make Technology Work!

INFOCARE SÖKER NYA TREVLIGA SERVICEDESKMEDARBETARE I BORÅSMED STORT TEKNIKINTRESSE SOM GILLAR PROBLEMLÖSNING OCH ATT HJÄLPA MÄNNISKOR I VARDAGEN.

OM TJÄNSTEN

Rollen som servicedeskmedarbetare hos InfoCare är mycket meriterande och kommer att ge dig möjligheten att utvecklas i din karriär. Du kommer att hjälpa medarbetarna hos våra spännande kunder med varierande tekniska problem och utmaningar. Ibland får du vägleda en nyanställd som behöver få igång sin mobiltelefon, återställa ett lösenord som glömts bort eller förklara hur en informationsskärm ska startas om på företagets fasad. Vid andra tillfällen kommer du att ställas inför komplexa och akuta driftproblem som ska beskrivas och sedan vidarbefodras till rätt kompetens inom företaget eller hos en leverantör.

Kort sagt - ingen dag kommer att vara den andra lik! Du kommer därför att utvecklas snabbt kompetensmässigt inom många områden. Och viktigast av allt - du kommer att göra människor glada när du hjälper dem att lösa just deras jobbiga situation på jobbet.

PERSONLIGA EGENSKAPER

Rollen kräver att du är serviceinriktad, tänker på hur bemötande och resultat påverkar slutanvändarensamtatt du är flexibel i ditt förhållningssätt gällande arbetsuppgifter. Ärendena är väldigt varierade och kräver därför att du är en lyhörd problemlösare, noggrann samt att du tar ansvar för dina åtaganden.

DIN BAKGRUND

Relevant utbildning från YH/KY, gymnasium eller några års erfarenhet från IT-branschen är meriterande, men större vikt läggs dock på intresse, attityd, motivation och personlighet. Det är meriterande med arbetserfarenhet från serviceyrken samt ett genuint intresse för IT/teknik.

ÖNSKVÄRD ERFARENHET

* Telefonsupport och/eller kundtjänst (minst 3 år)
* Erfarnhet av att installera hårdvara
* Windows (7/8/10 samt 365),macOS, Android och/eller Linux.
* Microsoft Office 2016, 365 och/eller G Suite
* Felsökning av PC/Stationär/Desktop/Surfplattor/Mobiler/Mac
* Felsökning av nätverk (LAN, WLAN m.fl.)
* Någon typ av ärendehanteringssystem

SPRÅK

Mycket goda kunskaper i svenska och engelska är i de flesta fall ett krav då du ska kommunicera muntligt och skriftligt på båda språken. Du är dock väldigt välkommen med din ansökan även om du inte ännu talar och skriver flytande svenska eller engelska. Kan du dessutom något annat språk flytande kan det vara ett stort plus.

ÖVRIGT

* Utdrag ur belastningsregistret kommer att ske.
* Du kommer bli anställd av InfoCare och uthyrd till våra kunder.

Har du frågor gällande tjänsten är du varmt välkommen att skicka dessa till ansvarig rekryterare Magnus Lundstedt som du når på +46 70-549 40 05 och epostMagnus.lundstedt@infocare.com.

VÄLKOMMEN MED DIN ANSÖKAN!



Mer information

Varaktighet, arbetstid
Enligt överenskommelse Enligt överenskommelse

Publiceringsdatum
2019-03-28

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-05-09
Ange följande referens när du ansöker: 88842
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Magnus Lundstedt Magnus.Lundstedt@infocare.com +46705494005

Företag
InfoCare Service AB

Adress
InfoCare Service AB
Kellgrensgatan 30
16867 Borås

Kontorsadress
Kellgrensgatan 30 504 34 Borås

Jobbnummer
4696274

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från InfoCare Service AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos InfoCare Service AB: