Supporttekniker till helpdesk - Borås
InfoCare Service AB / Supportteknikerjobb / Borås
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Borås,
Bollebygd,
Svenljunga,
Ulricehamn,
Alingsås eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos InfoCare Service AB i Borås,
Alingsås,
Vårgårda,
Mölndal,
Göteborg eller i
hela Sverige InfoCare - We Make Technology Work!
INFOCARE SÖKER NYA TREVLIGA SERVICEDESKMEDARBETARE I BORÅSMED STORT TEKNIKINTRESSE SOM GILLAR PROBLEMLÖSNING OCH ATT HJÄLPA MÄNNISKOR I VARDAGEN.
OM TJÄNSTEN
Rollen som servicedeskmedarbetare hos InfoCare är mycket meriterande och kommer att ge dig möjligheten att utvecklas i din karriär. Du kommer att hjälpa medarbetarna hos våra spännande kunder med varierande tekniska problem och utmaningar. Ibland får du vägleda en nyanställd som behöver få igång sin mobiltelefon, återställa ett lösenord som glömts bort eller förklara hur en informationsskärm ska startas om på företagets fasad. Vid andra tillfällen kommer du att ställas inför komplexa och akuta driftproblem som ska beskrivas och sedan vidarbefodras till rätt kompetens inom företaget eller hos en leverantör.
Kort sagt - ingen dag kommer att vara den andra lik! Du kommer därför att utvecklas snabbt kompetensmässigt inom många områden. Och viktigast av allt - du kommer att göra människor glada när du hjälper dem att lösa just deras jobbiga situation på jobbet.
PERSONLIGA EGENSKAPER
Rollen kräver att du är serviceinriktad, tänker på hur bemötande och resultat påverkar slutanvändarensamtatt du är flexibel i ditt förhållningssätt gällande arbetsuppgifter. Ärendena är väldigt varierade och kräver därför att du är en lyhörd problemlösare, noggrann samt att du tar ansvar för dina åtaganden.
DIN BAKGRUND
Relevant utbildning från YH/KY, gymnasium eller några års erfarenhet från IT-branschen är meriterande, men större vikt läggs dock på intresse, attityd, motivation och personlighet. Det är meriterande med arbetslivserfarenhet från serviceyrken samt ett genuint intresse för IT/teknik.
ÖNSKVÄRD ERFARENHET
* Telefonsupport och/eller kundtjänst (minst 3 år)
* Erfarenhet av att installera hårdvara
* Windows (7/8/10 samt 365),macOS, Android och/eller Linux.
* Microsoft Office 2016, 365 och/eller G Suite
* Felsökning av PC/Stationär/Desktop/Surfplattor/Mobiler/Mac
* Felsökning av nätverk (LAN, WLAN m.fl.)
* Någon typ av ärendehanteringssystem
SPRÅK
Mycket goda kunskaper i svenska och engelska är i de flesta fall ett krav då du ska kommunicera muntligt och skriftligt på båda språken. Du är dock väldigt välkommen med din ansökan även om du inte ännu talar och skriver flytande svenska eller engelska. Kan du dessutom något annat språk flytande kan det vara ett stort plus.
ÖVRIGT
* Utdrag ur belastningsregistret kommer att ske.
* Du kommer bli anställd av InfoCare och uthyrd till våra kunder.
Mer information
Varaktighet, arbetstid
Enligt överenskommelse Enligt överenskommelse
Publiceringsdatum2019-06-17ErsättningEnligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2019-08-31
Ange följande referens när du ansöker: 88842
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktEva-Maria Jalsborn
Eva-Maria.Jalsborn@infocare.comFöretagInfoCare Service AB
AdressInfoCare Service AB
Kellgrensgatan 30
50434 Borås
KontorsadressKellgrensgatan 30 504 34 Borås
Jobbnummer 4844211
Observera att sista ansökningsdag har passerat.