Supporttekniker till Gibon

Atrivo AB / Supportteknikerjobb / Danderyd
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Danderyd, Solna, Sundbyberg, Lidingö, Sollentuna eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Atrivo AB i Danderyd, Solna, Sollentuna, Stockholm, Södertälje eller i hela Sverige

Hos vår kund i city erbjuder vi en spännande roll i en händelserik miljö där du får möjlighet att utvecklas och lära dig nya saker varje dag.

Publiceringsdatum
2019-01-08

Företaget
Hos Gibon välkomnas du in i ett glatt gäng och till en arbetsplats som växer både geografiskt och kompetensmässigt. För Gibon är det viktigt att du känner dig som en i gänget, dom värdesätter din kompetens och vill att du ska utvecklas.

Gibon levererar innovativa, digitala lösningar för små och medelstora företag och organisationer runt om i landet. Inom Gibongruppen finns olika kompetensområden och deras affärsmodell bygger på att dom nyttjar varandras spetskompetenser mellan kontoren. Det innebär att dom både kan ha en lokal närvaro och en stor bredd i sitt erbjudande.

Gibon är idag 130 medarbetare och omsätter 300 miljoner kronor per år, och har en tydlig tillväxtstrategi med målsättning att nå en omsättning om minst 1,5 miljarder kronor om fem år.

DINA FRAMTIDA ARBETSUPPGIFTER
Du kommer att arbeta med att ge support till Gibons användare. Du kommer att ta emot ärenden via telefon och mail och logga/arbeta i ärendehanteringssystem. I vissa fall kommer du även få hjälpa användare på plats. I tjänsten ingår också att vara delaktig i att utveckla verksamheten tillsammans med resten av teamet.

Du blir en viktig del i vår helpdesk som består av ca fyra personer. Arbetstiderna är måndag-fredag mellan kl 08.00-17.00.

VEM ÄR DU?
Du som kommer trivas här är en person som stimuleras av nya utmaningar, och kan agera både självständigt och ihop med dina kollegor. Du har en förmåga att skapa förtroende hos användarna och ger alltid ett trevligt bemötande och är inte rädd för att lära dig nya saker.

Du har tidigare:
• Arbetat som supporttekniker, gärna i en händelserik miljö
• Teknisk kunskap om Office 365, G Suite och liknande molnsystem
• Hårdvara såsom datorkomponenter, kringutrustning och nätverkskomponenter
• Windows 7/8/10 och Windows 2008/2012/2016
• Mac OSX
• Android och Apple IOS
• Nätverk, WLAN, VLAN, DHCP
• Active Directory
• Skrivare
• IT-utbildning från gymnasie- eller KY-nivå

Du får:
• Ett kul gäng att dela din vardag med!
• Ett omväxlande arbete med möjlighet att utvecklas
• Kompetensutveckling
• Arbeta i centrala Stockholm
• Möjlighet att öva upp ditt biljardspel i Gibons spelhörna

Språk:
Flytande svenska och engelska i tal och skrift är ett krav.

Uppdraget är ett hyrköp med möjlighet till tillsvidareanställning hos kunden.

Om Atrivo

Atrivo har sedan starten 2003 fokuserat på att leverera erfaren kompetens inom området IT-infrastruktur. Vår ambition är att vara Stockholms vassaste leverantör av supporttekniker, applikationstekniker, nätverkstekniker, drifttekniker och tekniska projektledare samt IT-Managementkonsulter.

Vill du jobba med IT är det hos Atrivo du ska vara.

Välkommen med din ansökan!

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-02-07
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Atrivo AB

Kontorsadress
Svärdvägen 21

Jobbnummer
4542652

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Atrivo AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Atrivo AB: