Supporttekniker till first line | Östergötland | Experis
Experis AB / Supportteknikerjobb / Linköping
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Linköping,
Mjölby,
Åtvidaberg,
Finspång,
Motala eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Experis AB i Linköping,
Mjölby,
Åtvidaberg,
Finspång,
Motala eller i
hela Sverige Är du i början av din karriär och ute efter nästa utmaning inom IT-support? Just nu söker vi på Experis dig som är kommunikativ, gillar problemlösning och vill arbeta med IT-support inom first line. En spännande möjlighet för dig som är serviceminded, har ett stort intresse för IT och vill utvecklas inom området. Låter det som något för dig? Läs mer om jobbet nedan och varmt välkommen med din ansökan!
Publiceringsdatum2022-02-14Dina arbetsuppgifterNu finns ett riktigt bra tillfälle för dig som har en passion för problemlösning, kundsupport och teknik att få ett nytt och spännande jobb inom IT-support. Vi söker nu IT-tekniker till flera av våra kunder. I rollen som supporttekniker kommer du framför allt att lösa olika typer av tekniska ärenden över telefon, chatt och mail. Att arbeta som konsult via Experis innebär både spännande och lärorika arbetsdagar, och vi lägger stor vikt vid att alla konsulter blir en del av företaget från dag ett. Du kommer att bli anställd hos oss på Experis och jobba ute hos vår kund. Vissa av våra uppdrag innehåller möjlighet att jobba hemifrån en del av arbetstiden.
Du kommer i tätt samarbete med dina kollegor bland annat att arbeta med:
* Uppgraderingar
* Ärendehantering
• Felsökning
* Lösenordshantering
Vi söker dig som har:
* Gymnasial utbildning, gärna inom IT-området
* Minst ett års arbetslivserfarenhet inom IT-området
* Övergripande IT-kunskap
* God och tydlig svenska och engelska i både tal och skrift.
* God kommunikativ förmåga
* God telefonvana
* Kan arbeta oregelbundna tider
* Körkort
Det är meriterande om du har:
* Högskoleutbildning inom IT
* Flera års erfarenhet från en liknande tjänst
Vi tror att du är en flexibel och ansvarstagande person med tekniskt intresse. Som person är du noggrann, serviceinriktad och engagerad i ditt arbete. Erfarenhet av arbete som supporttekniker inom first line eller arbetslivserfarenhet från en liknande tjänst inom IT-området, är meriterande men inget krav. Det viktigaste för oss är att du har en positiv inställning, är driven och vill framåt!
Så ansöker du Låter detta intressant? Sök jobbet redan idag, urval sker löpande! Vi tar inte emot ansökningar via mail, men om du har frågor är du välkommen att kontakta ansvarig konsultchef Ellinor Hök via mail,
ellinor.hok@se.experis.com.
Om Experis
Experis är ett ledande, globalt konsultbolag inom IT/Tech med över 600 konsulter på uppdrag i Sverige och 22 000 konsulter runt om i världen. Via Experis får du tillgång till en stor variation av spännande uppdrag hos våra intressanta kunder inom både privat och offentlig sektor. Du kan anta uppdrag genom ditt eget bolag eller som tillsvidareanställd konsult. På Experis blir du en i teamet och får tillgång till ett brett nätverk av kollegor inom ditt kompetensområde.
På Experis får du en personlig konsultchef och kontinuerlig kompetensutveckling så att du kan hålla dig ajour med ny teknik. Via vår AI-drivna plattform Experis Career Accelerator får du till exempel tillgång till över 4500 IT-utbildningar och certifieringar.
Experis, som är en del av ManpowerGroup, har ett långsiktigt hållbarhetsarbete (Working to change the world - ESG strategy) med målsättningen att bidra till att lösa kompetensbristen av bland annat IT-resurser.
Varaktighet, arbetstid
Heltid Temporary
ErsättningNot Specified
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2022-03-14
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagExperis AB
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "32497b5f-7bc6-".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Experis AB (org.nr 556855-1104)
Jobbnummer 6342184
Observera att sista ansökningsdag har passerat.