Supporttekniker till en spännande konsultroll i Älvsjö!
Experis AB / Supportteknikerjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Experis AB i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Är du på jakt efter din nästa utmaning som supporttekniker i en Helpdesk? Då kan vi ha jobbet för dig! Just nu söker vi på Experis dig med tidigare erfarenhet inom IT support som vill jobba mot en spännande kund och supportera deras interna samt externa system och program. I arbetsuppgifterna ingår även övervakning av servrar (NOC). Vi ser fram emot din ansökan!
Placering: Älvsjö, Stockholm.
Omfattning: 100%, maj - tillsvidare
Arbetstider: Dag-, kväll-, samt nattpass
Rollen som Servicedesk Agent
I rollen som Servicedesk Agent kommer du att arbeta i Servicedesk/Helpdesk och supportera kundens olika system. Då detta är en 24/7 desk kommer arbetet att ske på rullande schema: måndag till söndag, där både dag- kväll- och nattpass förekommer. Självklart erhåller du OB ersättning för obekväma tider.
Arbetsuppgifterna kommer bland annat innebära följande:
* Att ansvara för flöden i olika system, i tjänsten förekommer många av företagets interna system.
* Hantera det dagliga arbetet innefattande mottagande och registrering av inkommande ärenden och felavhjälpning både via telefon och remote. Du kommer hjälpa användarna i deras plattform som baserad på Windows 10, MS Office 365 samt mailsystemen Exchange och MS-Outlook, även nätverksrelaterade samt applikationsfrågor kommer vara en del av din vardag.
* Identifiera och analysera problem.
Din profil
För att passa i denna roll söker vi dig som har:
* Några års arbetserfarenhet från tidigare supportroll där du jobbat med servicedesk-arbete och med ärendehantering.
* Goda kunskaper inom Active Directory, Officepaketet, Citrix, MS Office suite, MS Exchange och Office365, samt Windows 10.
* Grundläggande kunskaper inom Windows, Server, nätverk och ITIL.
* Du kan uttrycka dig väl i tal och skrift både på svenska och engelska.
* Kunskap i UNIX, NOC och Linux är mycket meriterande!
Utöver detta tror vi att du har ett stort och brinnande intresse för IT och drivs av att lösa problem. Då du har daglig kontakt med kund och tar emot dess felanmälningar är det viktigt att du är serviceminded, tycker om att arbeta i ett högt tempo och är öppen för förändring. Som person är du är lyhörd och har en förmåga att under stress finna rationella och smidiga problemlösningar. Vidare är du ordningsam och drivs av att ständigt utveckla dina kunskaper samt hitta och lösa IT problem.
Ansökan
Varmt välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV via länken till höger, urval sker löpande då tjänsten önskas tillsättas snarast. Har du frågor om rollen är du välkommen att maila Viktoria Vershovsky på
viktoria.vershovsky@se.experis.seVaraktighet, arbetstid
Heltid Permanent
Publiceringsdatum2020-04-02ErsättningNot Specified
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2020-04-30
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagExperis AB
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "5c79b50e-708f-".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Experis AB (org.nr 556855-1104)
Arbetsplats Experis IT
Jobbnummer 5177187
Observera att sista ansökningsdag har passerat.