Supporttekniker till Domino's Pizza Sverige!

PPS Food AB, Domino's Pizza / Supportteknikerjobb / Malmö
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Malmö, Burlöv, Lomma, Staffanstorp, Vellinge eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos PPS Food AB, Domino's Pizza i Malmö

Domino's Pizza grundades i USA 1960 och är idag världens största pizzakedja med stora tillväxtplaner i Sverige.

Vi strävar alltid efter att erbjuda upplevelser som överstiger våra kunders förväntningarna och utmanar ständigt gränserna för vad snabbmatskategorin kan leverera. Med färsk deg, högkvalitativa ingredienser, exceptionell service och vår prisade digitala plattform är målet att leverera din beställning direkt hem till din dörr på mindre än 25 minuter.

Idag har vi nio butiker i Skåneområdet och inom kort fortsätter vår expansion till Västra Götaland. Vi garanterar dig en spännande vardag med många utvecklingsmöjligheter.

Rollbeskrivning:
I rollen som Supporttekniker är ditt uppdrag att supporta våra IT-system och tillhandahålla support på plats där det är praktiskt, och/eller jobba tillsammans med partners för att supporta butiker runt om i landet vid behov. Utöver det ingår det att arbeta nära Dominos UK-team för att utnyttja teknik och system som används inom koncernen vilka också till viss del anpassas efter de behov vi har i Sverige. Rollen kräver bred, praktisk erfarenhet och du som person förväntas vara serviceminded och uppskatta kundservice, eftersom det främst är en serviceorienterad roll.

Huvudsakliga arbetsuppgifter:
* Upphandla, installera och konfigurera godkänd hårdvara, operativsystem och program. * Utarbeta och tillämpa relevanta underhållsrutiner som syftar till att hålla it-utrustningen och systemen i gott skick. * Säkerställa att relevanta riktlinjer och rutiner för it-säkerhet ses över, tillämpas och implementeras. * Övervaka och underhålla system och nätverk på företagets kontor och butiker. * Supporta kontors- och butikspersonal när detta krävs för att på ett effektivt sätt lösa problem. * Samarbeta med Dominos UK-team för att identifiera problem som måste lösas lokalt i Sverige. * Felsökninga problem i system och nätverk, diagnostisera och åtgärda hårdvaru- och programvarufel. * Skapa, underhålla och supporta dokumentation av rutiner och relevanta rapporter. * Skapa och följa instruktioner för att åtgärda fel och installera system. * Supporta implementationer och införanden av nya godkända system från UK. * Konfigurera nya användarkonton och hantera lösenordsärenden. * Besvara frågor och lösa problem inom givna servicenivåer till organisationen. * Aktivt arbeta i det interna ärendehanteringssystemet för att spåra och hantera supportärenden och begäranden om service. * Göra prioriteringar och hantera många pågående ärenden samtidigt. * Hjälpa till att utbilda användare på relevanta sytem och program. * Vara serviceinriktad och erbjuda en hög servicenivå (internt och externt).
Kvalificationer:

* Minst två års arbetserfarenhet (främst från supportfunktioner). * Vi ser helst att du har lämplig kvalifikation för infrastruktur- och användarsupport. * ITIL-certifiering är mycket meriterande. * Styrkt erfarenhet från likvärdiga tjänster. * Erfarenhet av detaljhandel, snabbmat och/eller franchising är meriterande. * Erfarenhet av projektledning. * Kunskap om ITIL-baserade administrationsverktyg.
Övrigt om tjänsten:

* Vid behov kan det förekomma resor inom tjänsten. * Vid behov kan det förekomma arbete utanför den normala arbetstiden. * En del kvälls- och helgarbete kommer att krävas.

Publiceringsdatum
2019-05-14

Erfarenheter
* Kunskaper och erfarenhet av att implementera, administrera och ge support för Office 365. * Erfarenhet av Windows Server 2008R2 & Windows Server 2012R2 (Application server, DNS server, File server, Remote Desktop services, Web server) * Erfarenhet inom Cisco Meraki, SQL och VPN (Radius server + Duo Mobile) är meriterande. * Erfarenhet av kassasystem inom detaljhandeln. * Goda kunskaper inom nätverrk och infrastruktur. * Bred erfarenhet av vanliga programvaror som används hos företag. * Erfarenhet av Microsoft SCCM. * God förståelse av IT-säkerhet.
Vi söker dig som:

* Är service- & lösningsinriktad. * Har förmåga att hantera många uppgifter samtidigt och prioritera de som är mest brådskande. * Har förmåga att ta sig an nya uppgifter och använda sin erfarenhet och sina kunskaper för att snabbt och effektivt nå goda resultat. * Har hög social kompetens och diplomatisk förmåga i kontakter med ledningen, leverantörer, projektintressenter och användare. * Tar egna initiativ och har förmåga att arbeta självständigt.
Intervjuer sker löpande.


Kvalifikationer
Körkortskrav
• B (Personbil)

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tills vidare

Ersättning
Fast

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-06-02
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Kristoffer Stenqvist kristoffer@dominos.se

Företag
PPS Food AB, Domino's Pizza

Adress
PPS Food AB, Domino's Pizza
Hanögatan 9
21124 Malmö

Kontorsadress
Hanögatan 9

Jobbnummer
4787094

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från PPS Food AB, Domino's Pizza

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos PPS Food AB, Domino's Pizza: