Supporttekniker till Dicoms Servicedeskteam!
Dfind AB / Supportteknikerjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Dfind AB i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Dicom har varit verksamma sedan 1986, företaget omsätter ca 60 MSEK med god lönsamhet och har drygt 40 anställda. Bolaget levererar managerade drifts- och hostingtjänster samt konsulter och IT-produkter till kunder i Stockholm med omnejd. Kundrelationerna är långa och hög serviceanda och personligt leveransätt präglar verksamheten. Tjänsterna man erbjuder leder till säkrad IT-drift och skalbar IT-infrastruktur.
Är du en hungrig och driven supportmedarbetare på jakt efter jobb i ett servicedeskteam där kunden är i fokus och tempot är högt? Då är Dicom något för dig!
Rollen som helpdesktekniker hos oss ställer höga krav på att du är serviceinriktad och att du tycker om att lösa problem. Du ansvarar för att de ärenden som du tar dig an, registreras i ärendehanteringssystemet och följer upp att ärendena åtgärdas. Då det inte löpande kommer in supportärenden, är det viktigt att du är självgående och initiativrik. Vi gillar att jobba under mottot "Det finns alltid någonting att göra".
Som person ser vi att du är pedagogisk och älskar att lösa nya problem. Då du kommer ingå i ett litet team om 5 personer är det viktigt att du är en lagspelare och kan hjälpa till där det behövs. Vi ser att du är lösningsorienterad och har en bra helhetssyn på problem som dyker upp. Vi jobbar väldigt kundnära med våra ca 200 kunder, som är alltifrån små- till medelstora bolag vilket gör att det inte är ovanligt att man till slut "lär känna" kunden. Detta gör att det är viktigt med ett starkt kundfokus och att du gillar att jobba nära kunderna och hela tiden vill ge bra, personlig service.
Du kommer att ta hand om supportärenden från våra kunder via mail och telefon. Arbetsuppgifterna består av felsökning av hård- och mjukvara, kontohantering i microsoftmiljö, installation av mjukvara, felavhjälpning via fjärrverktyg och även installationer av datorer. Det ingår även att ha kontakt med våra tredjepartsleverantörer, exempelvis när man stöter på ärenden man inte kan lösa.
För att klara jobbet ser vi att du besitter följande tekniska kunskaper:
• 1-2 års erfarenhet av att arbeta i helpdesk eller motsvarande
• Goda kunskaper i felsökning/problemlösning
• Goda kunskaper i Windows
• Goda kunskaper i Office 2003-2010 (Outlook, Word, Excel)
• Grundläggande kunskaper i Windows server 2003-2008
• Grundläggande kunskaper i Windows Active Directory
• Grundläggande kunskaper om nätverk
• Grundläggande kunskaper om brandväggar
• Grundläggande kunskaper om Antivirus
• Grundläggande kunskaper om SPAM
Det är även meriterande om du har kunskap inom:
• Mac OS X
• Microsoft Sharepoint
• Microsoft SQL Server 2000-2008
Ort: Stockholm
I denna rekrytering jobbar Dicom med Dfind IT, som tar hand om alla ansökningar.
Dfind IT är ett rekryterings- och konsultföretag specialiserat på IT. Vi jobbar för att andra ska lyckas. Vår målsättning är att våra kandidater hittar det perfekta uppdraget och att våra kunder hittar just den kompetens de behöver. Alla som arbetar hos oss är specialister på IT-kompetens. Vi anställer enbart engagerade människor med rätt attityd som stöder våra värderingar: Passion & Simplicity. Vi tror att engagemang och enkelhet är vägen till en bra framtid för våra kandidater och våra kunder - en framtid där vi kan hjälpa fler att lyckas.
Keep Improving.
Publiceringsdatum2013-02-01Så ansöker duAnge följande referens när du ansöker: 200405061
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktJosefina Dahlgren
FöretagDfind AB
AdressDfind AB
Jobbnummer 1455313
Observera att sista ansökningsdag har passerat.