Supporttekniker till Dicom

Dfind IT AB / Supportteknikerjobb / Stockholm
2019-04-03
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Supporttekniker till Dicom" (publicerad 2019-04-25) ⬅️


Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Dfind IT AB i Stockholm, Solna, Sundbyberg, Danderyd, Järfälla eller i hela Sverige

Supporttekniker till Dicom
Brinner du för problemlösning och att ge service i toppklass? Som supporttekniker hos Dicom får du möjlighet att arbeta med avancerade ärenden på olika nivåer, samtidigt som du är ansiktet utåt för att skapa ett intryck som förmedlar att vi har Sveriges nöjdaste kunder. Låter det intressant? Läs mer och ansök idag!

Rollbeskrivning
Gruppen löser idag den största delen av de ärenden som kommer in, så här får du möjlighet att arbeta med avancerade ärenden på olika nivåer. Allt ifrån Exchangeärenden på servernivå, SQL-loggar till mailproblem, installationer och beställningar. Du kommer även att ha kontakt med kunders tredjepartsleverantörer.

Exempel på arbetsuppgifter:

• Felsökning av hård- och mjukvara
• Kontohantering (t.ex. AD och Office 365)
• Installation av applikationer
• Felavhjälpning via fjärrverktyg
Dicom strävar efter att agera SPOC (Single Point Of Contact) för sina kunder. Du ansvarar för att de ärenden som du tar dig an registreras i ärendehanteringssystemet samt att dessa följs upp och åtgärdas.

Dicom har stor erfarenhet av både Mac och PC, likväl blandmiljöer av dessa två. Merparten av ärendena är dock Windowsrelaterade.

Publiceringsdatum
2019-04-03

Kvalifikationer
Gällande din yrkesmässiga bakgrund har du minst något års erfarenhet av att ha arbetat i en servicedesk. Om du har arbetat i en servicedesk mot externa kunder är det meriterande. Har du arbetat i en intern servicedesk på ett bolag ser vi gärna att du har varit på ett större bolag med ett stort antal användare, där du har hanterat ett flertal olika applikationer och system. Vidare har du goda kunskaper i felsökning.

Rollen som supporttekniker hos Dicom ställer höga krav på att du är serviceinriktad och att du har ett stort intresse för problemlösning. Det är även viktigt att du är självgående och initiativtagande.

Kontakt och ansökan
Denna rekrytering genomförs i samarbete med Dfind IT. Du är välkommen med din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande. Vid frågor om rekryteringen är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Louise Nachtweij på 070-367 52 64 , louise.nachtweij@dfind.se.

Om Dicom
Dicom Datautveckling levererar trygg IT-outsourcing med snabb service och support. De tar hand om delar av- eller hela företags IT miljöer - allt från servrar, nätverk, internet och backup till kontorets lokala IT-behov i form av t.ex. nätverk och Wi-Fi. De tar även ansvar för arbetsplatser, både Mac- och PC-miljöer samt iOS /Android. Dicom har varit verksamma sedan 1986 och omsätter ca 100 MSEK med god lönsamhet och har cirka 55 anställda. Bolaget levererar managerade drifts- och hostingtjänster samt konsulter och IT-produkter till kunder i primärt Storstockholm och Göteborg med omnejd. De har även kunder i övriga nordiska länder. Hög serviceanda och ett personligt leveranssätt präglar verksamheten. Tjänsterna man erbjuder leder till en säker IT-drift och skalbar IT-infrastruktur. Läs mer på: https://dicom.se/

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-04-24
Ange följande referens när du ansöker: 201209027
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Louise Nachtweij

Företag
Dfind IT AB

Adress
Dfind IT AB
Regeringsgatan 65
11156 STOCKHOLM

Kontorsadress
Regeringsgatan 65, 11156 STOCKHOLM

Jobbnummer
4710704

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Dfind IT AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Dfind IT AB: