Supporttekniker Till Cobs Ab.

Dreamwork Scandinavia AB / Supportteknikerjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Dreamwork Scandinavia AB i Göteborg, Mölndal, Lerum, Härryda, Kungsbacka eller i hela Sverige

Kort om tjänsten
Letar du en roll där du kan utveckla dina tekniska kvalifikationer?
I rollen som support- och servicetekniker på COBS erbjuds du ett varierande arbete där du primärt kommer att supportera våra kunder och återförsäljares olika tekniska frågeställningar avseende systemintegrationer av våra produkter i säkerhetskrävande miljöer inom hälso- och sjukvård, hotell, industri, kriminalvård och handel.
Vårt huvudkontor i Göteborg förstärker nu serviceavdelningen och vi söker därför en support- och servicetekniker.
Detta är ett konsultuppdrag på sex månader med start i mitten/slutet av januari och för rätt person finns det möjlighet till förlängning alternativt anställning hos COBS efteråt.

Om verksamheten
COBS AB är ett av Sveriges ledande företag inom larm- och meddelandehantering för trådlös kommunikation och funktioner med fokus på säkerhet och trygghet. Idag har COBS AB cirka 70 000 användare i Sverige och Europa, och över 5000 installerade kommunikationslösningar. Våra kunder återfinns i säkerhetskrävande miljöer inom hälso- och sjukvård, hotell, industri, kriminalvård och handel. COBS är en del av Lagercrantz Group, en teknikhandelskoncern inom elektronik, el, kommunikation och angränsande områden.
Läs gärna mer om oss på:
www.cobs.se

Mer om tjänsten
Vi söker en support- och servicetekniker för ett tekniskt spännande arbete.
Rollen innebär självständigt arbete med mycket kundkontakt och stort eget ansvar gällande planering och utförande.
Det vanligaste är att kunderna och återförsäljarna tar kontakt via telefon när de behöver hjälp eller skickar in ärendet via ett ärendehanteringssystem, men även mail är en vanlig kontaktväg. Genom att ställa frågor ringar du in vad som orsakar problemen och lotsar sen användaren fram till möjliga lösningar.
Tjänsten kräver mycket god teknisk, lösningsförståelse och det är därför viktigt att du är trygg i, samt kan sätta dig in i kundernas behov och bemöta dessa i dina kontakter med dem då du hjälper dem att implementera produkter från oss på COBS.
Huvudsakliga arbetsuppgifter:
• Hantera supportfrågor - portal, telefon samt epost
• Administration i ärendehanteringssystem (s.k. "Support tickets")
• Konfigurering
• Fjärrledes konfiguration av kundsystem
• Tekniskt säljstöd
• Teknisk dokumentation
• Bänkkonfigurationer dvs förkonfiguration inför leverans
• Installations- och driftsättningsstöd
• Back-up för Order och logistik
Med utgångspunkt från vårt huvudkontor i Göteborg arbetar du i samarbete med såväl kollegorna på övriga serviceavdelningen, men även ofta sida vid sida med dina kollegor inom sälj/marknadsavdelning.
Du kommer att få en introduktion i arbetet och utbildning av COBS produkter och lösningar.

Publiceringsdatum
2022-11-28

Kvalifikationer
• Mycket god teknisk kunskap
• Förståelse inom IT integrationer, radio- och telekommunikationssystem
• Vana av problemlösning och felsökning
• Hög IT-mognad
• Strukturerat lagd med god erfarenhet administration
• Svenska och engelska helt obehindrat i tal och skrift

Vidare ser vi nedan som meriterande dock ej ett krav:
• Erfarenhet av support/servicearbete

Profil
Vi hoppas och tror att du, likt nya kollegor, är en tekniskt nyfiken person med stort eget driv att självständigt lära dig nya saker.
Vi söker dig som har någon form av teknisk utbildning, fördelaktigt inom teleteknik och som gillar kontakt med människor. Vi lägger lika stor vikt på din praktiska kunskap, social kompetens och inställning, som flexibilitet, noggrannhet och teknikintresse.
Du bör även ha förmågan att snabbt kunna ta till dig teknisk information och använda det i praktiken.
Har du dessutom vana av IP telefoni, radio- och systemintegrationer är det mycket meriterande.
För att lyckas väl i rollen ser vi att du:
• Är ansvarstagande, driven och strukturerad
• Har teamkänsla men också förmågan att arbeta självständigt och att under eget ansvar kunna driva mindre projekt samt upprätthålla kontakt med kunder såväl som underleverantörer.
• Har en utåtriktad personlighet och trivs med kundkontakt
Våra systemlösningar används i känsliga miljöer och därför är en förutsättning för anställning hos oss att du som sökande (utifrån utdrag ur belastningsregistret) blir godkänd för att arbeta med skyddsobjekt.

Så ansöker du
Välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV och din ansökan så snart som möjligt. Urvalsprocessen sker löpande.

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-12-11
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "6997".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Dreamwork Scandinavia AB (org.nr 556695-7600), http://www.dreamwork.se/

Körkort
För detta jobb krävs körkort.

Kontakt
Anna Karlsson
anna.karlsson@dreamwork.se
042-176605

Jobbnummer
7212421

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Dreamwork Scandinavia AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Dreamwork Scandinavia AB: