Supporttekniker till Chalmers it-support
Chalmers Tekniska Högskola AB / Supportteknikerjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Chalmers Tekniska Högskola AB i Göteborg Vi söker dig som, liksom vi, brinner för att ge god service, för att kommunicera direkt med våra användare och som älskar problemlösning. Hos oss får du arbeta i en miljö där du kommer i ständig och direkt kontakt med våra användare; studenter och anställda på Chalmers.
Din främsta uppgift är att undanröja hinder i användarens vardag. Konkret innebär det att du levererar grundläggande support på persondatorer (både windows och mac) samt på mobiltelefoner. Du ger support på konton och behörigheter, utskriftssupport och mycket mer. Uppgifterna varierar och ingen dag är den andra lik.
Information om avdelningen
Chalmers it-avdelning är en del av Chalmers verksamhetsstöd. Vi levererar it-tjänster till alla Chalmers anställda och studenter samt till anställda på Göteborgs universitet som befinner sig på Chalmers. På Chalmers it-avdelning vill vi att du ska känna en frihet och möjlighet att påverka. Vi har ett positivt arbetsklimat där vi jobbar tillsammans och ställer upp för varandra. Därför söker vi dig som är ansvarstagande mot dig själv, dina kollegor och gentemot våra användare.
Förtroendet för det vi levererar är högt och it blir mer och mer viktigt för hela Chalmers. Vi är angelägna om att vi fortsätter bygga på detta förtroende och levererar det stöd och den service som Chalmers behöver för att bli ett av Europas bästa universitet.
Beskrivning av tjänsten
Enheten it-support är en av fem enheter på Chalmers it-avdelning. Enheten består idag av ca tjugo personer. Vi utgår från Chalmers båda campus; Lindholmen och Johanneberg i centrala Göteborg. Vår uppgift är att ge it-stöd och support till lärosätets anställda och studenter. Vi möter våra användare över telefon, via mejl, vid deras arbetsplats eller i någon av våra fysiska helpdeskar. Vi är ett gott gäng, som trivs ihop. Vår samlade kompetens är både bred och djup.
Anställningsform
Tillsvidareanställning på heltid.
Publiceringsdatum2022-12-06KvalifikationerDina absolut viktigaste kvalifikationer är att du är serviceinriktad och social. Du älskar att hjälpa och att ge support och du får gärna ha arbetat med service antingen i en it-support eller i ett annat sammanhang. Du är prestigelös och tvekar inte att hugga i där det behövs. På den tekniska sidan behöver du ha en eftergymnasial utbildning inom it; antingen på högskola eller i kvalificerad yrkesutbildning (KY). Eller så har du skaffat dig motsvarande erfarenheter på annat sätt. Vi hjälper våra användare främst i fysiska möten, men kommunicerar också med dem i skrift och över telefon. Därför är det ett krav att du kan tala och skriva både svenska och engelska obehindrat. Det är också viktigt att du har de fysiska förutsättningar som krävs för att förflytta dig till fots i och mellan våra många lokaler på våra campus. Inte sällan behöver du bära med dig utrustning ut till användaren.
Du är kommunikativ, kreativ, nyfiken och sätter användarperspektivet främst. För att trivas på Chalmers är det viktigt att du ställer dig bakom våra värderingar. I övrigt får du vara precis som du är, bara du är bra på att vara just du.
Att arbeta på Chalmers
Chalmers värdeord: öppenhet, respekt, delaktighet, mångfald och kvalitet, genomsyrar synen på vår arbetsmiljö och våra medarbetare. Vi erbjuder en stimulerande arbetsplats i en akademisk miljö, där studenter och medarbetare drivs av att skapa värde för en hållbar framtid.
Våra förmåner för anställda omfattar bland annat:
Semester upp till sju veckor per år.
Kollektivavtal med föräldralön, sjukpenningtillägg, läkemedelskostnader, löneväxling, pension, inarbetade dagar samt flextid.
Friskvårdsbidrag samt en friskvårdstimma varje vecka under betald arbetstid.
Här kan du läsa mer om våra förmåner och hur det är att arbeta på Chalmers.
Ansökningsförfarande
Ansökan ska vara märkt med Namn, Ref 20220668 och dokumenten sparas som PDF-filer enligt nedan:
CV
Personligt brev
• 1-2 sidor
Övrigt (valfritt)
• Eventuella intyg, betyg etc. Referenser lämnas vid en eventuell intervju.
Sista dag att ansöka är 20-12-2022
Vid frågor, vänligen kontakta
Enhetschef Anna Starfelt
Mejl:
anna.starfelt@chalmers.se Teamledare Kevin Nylund
Mejl:
kevin.nylund@chalmers.seTeamledare Thomas Kutsomihas
Mejl:
thomas.kutsomihas@chalmers.se• ** Chalmers undanber sig alla erbjudanden om ytterligare jobbannonsering eller rekryteringsstöd i samband med denna rekrytering. ***
Chalmers vision är att aktivt medverka till en hållbar framtid. Vår forskning och utbildning inom teknik, naturvetenskap, arkitektur och sjöfart bedrivs i nära kontakt med omvärlden. Strategin för att nå vetenskaplig excellens förverkligas inom sex styrkeområden; Energi, Hälsa och teknik, Informations- och kommunikationsteknik, Materialvetenskap, Produktion och Transport. De grundläggande vetenskaperna utgör basen och hållbarhet, innovation och entreprenörskap är viktiga drivkrafter. Chalmers har omkring 11 000 studenter och 3000 anställda. Utveckling och förnyelse har präglat Chalmers ända sen starten 1829, helt enligt grundaren William Chalmers motto: Avancez!
Ersättning Enligt kollektivavtal.
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2022-12-20
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Chalmers Tekniska Högskola AB (org.nr 556479-5598),
http://www.chalmers.se Jobbnummer 7234449
Observera att sista ansökningsdag har passerat.